1. 2 Program 1. Dékáni köszöntő és beszámoló a Kar 2010/11 tanévi tevékenységéről 2. Dr. Pipek János kinevezett dékán bemutatkozó beszéde 3. Rektori köszöntő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Universitas Program Magyar Bálint oktatási miniszter február 20. Infrastruktúra-fejlesztési programok a felsőoktatásban
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
 Szociális alapú ösztöndíj kifizetésére: Rendszeres Szociális Ösztöndíj, Rendkívüli Szociális Ösztöndíj, Alaptámogatás, Szakmai Gyakorlati Ösztöndíj,
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felvételi jelentkezések I.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Gábor Dénes Tehetségpont
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A BME főfolyamatai Műegyetem 2014 Fórum Fortuna Zoltán
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
Molekuláris Bionika.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 17. Szeged, TIK.
Tájékoztató 2007/2008-os tanév őszi félév
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Tájékoztató 2008/2009-es tanév őszi félév
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
A Dél-alföldi Tudáspólus felsőoktatási infrastruktúrájának fejlesztése SZTE Mérnöki Kar – Moszkvai krt. 9 Új Magyarország Fejlesztési Terv TIOP
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
BME Mérnök informatikus alapszak
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
BME TTK félév – félév M M E G H E G H E G H Í
Vezetői Információs Rendszer
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

1

2 Program 1. Dékáni köszöntő és beszámoló a Kar 2010/11 tanévi tevékenységéről 2. Dr. Pipek János kinevezett dékán bemutatkozó beszéde 3. Rektori köszöntő 4. A TTK Hallgatói Kórus műsora 5. A 40 éves Oktatóreaktor születésnapi köszöntése 6. Kitüntetések, kinevezések, megbízások átadása 7. Állófogadás.

3 A es időszak legfontosabb eseményei, részletesen megtalálhatóak: A TERMÉSZETTUDOMÁNYI KAR TANÁCSÁNAK FEBRUÁR 9-I ÜLÉSE 7. napirendi pont. Beszámoló a Kar munkájáról

4 Oktatás. TTK részesedése. (normatívával súlyozott állami hallgatók száma) Kar Súlyozott hallgatóSzázalék Építőmérnöki Kar ,68% Gépészmérnöki Kar ,53% Építészmérnöki Kar ,28% Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar ,62% Villamosmérnöki és Informatikai Kar ,12% Közlekedésmérnöki Kar ,55% Gazdaság- és Társadalom- tudományi Kar ,89% Természettudományi Kar ,32% Összesen ,00%

5 Oktatás Oktatásunk aránya a karok képzéseiben KarSzámított Hallgató Arány Építőmérnöki Kar1977,9% Gépészmérnöki Kar42216,9% Építészmérnöki Kar542,2% Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar2078,3% Villamosmérnöki és Informatikai Kar67026,8% Közlekedésmérnöki Kar1295,2% Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar 31812,8% Természettudományi Kar49820,0% Mennyiség - lényegében változatlan. Minőség – tananyagfejlesztés.

6 Jelentősebb növekedés: Bevezető tárgyak indítása Tehetséggondozó matematika tárgyak hallgatóinak száma MatematikaFizika 2009/ / /10 tanévben /11 tanévben310 Oktatás Felzárkóztatás, tehetséggondozás

7 Oktatás Saját alapképzéseink (összes jelentkező / első helyes jelentkező) Alapszakok (BSc) Fizika192/73222/61291/68 Matematika224/51259/64279/60

8 Oktatás Saját mesterképzéseink (összes jelentkező / első helyes jelentkező) Mesterszakok (MSc) Fizikus (magyar, angol) 49/3380/56 90/53 angol: 10/3 Alkalmazott matematikus 43/2273/2260/21 Matematikus27/839/1027/11 Kognitív tanulmányok (magyar, angol) 33/12 angol: 17/5 43/14 angol: 19/8

9 A Kutató Egyetemi címhez kapcsolódó: A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás – fejlesztés – innováció - oktatás fejlesztésen keresztül TÁMOP /B-09 pályázat. "Útközben - A BME kutatóegyetemi pályán„ június 21. Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai képzésekre. TÁMOP /2/A/KMR az oktatás-kutatás feltételeinek javítása. Sikeres befejezéshez közeleg. Pályázatok – kari, egyetemi szervezésben (1) OKA, Infopark pályázatok a tehetség- gondozás témában

10 Pályázatok – kari, egyetemi szervezésben (2) Új tehetséggondozó programok és kutatások a Műegyetem tudományos műhelyeiben TÁMOP-4.2.2/B, szerződéskötés alatt áll (683 millió Ft ) A felsőoktatási tevékenységek színvonalának emeléséhez szükséges infrastrukturális fejlesztések támogatása KMOP elbírálás alatt TTK: Képzés és tartalomfejlesztés különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai képzésekre és azok fejlesztésére TÁMOP A, elbírálás alatt

11 Létesítmények felújítása, költözés Fizikai Intézet, F épület, laborok, korszerű irodák, közös helyiségek felújítása. Matematika Intézet, H épület, felújítás, korszerűsítés. NTI folyik a reaktor felújítási program, új területek az R. épületben (orvosi fizika képzés). Kognitív Tudományi Tanszék, költözés a T. épületbe. Dékáni Hivatal, új, korszerűsített helyre költözött.

12

13

14