Használói elégedettség vizsgálata és eredményei egy gazdasági szakkönyvtárban Könyvtári minőségfejlesztés 21 workshop 2010. december. 8. ELTE Egyetemi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Vélemények a tehetségről
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
Debrecen, Markó Tamás informatikai főig.h., PTE Egyetemi Könyvtár 1 „Két úr szolgája” Az épülő pécsi Tudásközpont informatikai rendszere.
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Alap és járulékos szolgáltatások A dokumentumok és szolgáltatások rendelkezésre bocsátásának formái és eszközei.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Stratégiai tervezés.
Könyvtári teljesítménymérés
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Felügyelési tapasztalatok Konzultáció könyvvizsgálóknak Fülöp Tamás Pénztárak felügyeleti főosztálya.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
A kutatás-fejlesztési tevékenység évi adatai Kiemelt fontosságú diák a 143. diás ppt-s bemutatóból: 2-3, 5,7,20,21,24,42,44,54,55,57-58,60,62,65-66,71-72,73-74,87-89,91-94,95-98, ,,119-
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A teljesítménymérés helye és szerepe a könyvtári menedzsmentben
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Könyvtárosok a tehetségekért – a reformációtól napjainkig
Az adatok értékelése A főiskolai könyvtárról kialakult kép összegezve.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok Szolnok május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A háziorvosi privatizáció hatásai, háziorvosok a privatizációban 1/22 Skultéty László A GKI-EKI Egészségügykutató Intézet felmérései tükrében május.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
Tendenciák a felsőoktatási könyvtári szolgáltatások területén március 10. Batiz Judit szolgáltatásvezető 1.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Skaliczki Judit: Nemzetiségi könyvtári ellátás 1 A nemzetiségi könyvtári ellátás stratégiája minősége fejlesztése Skaliczki Judit Országos Idegennyelvű.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Rövid ismertető a gyűjteményről és a szolgáltatásokról
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Használói elégedettség vizsgálata és eredményei egy gazdasági szakkönyvtárban Könyvtári minőségfejlesztés 21 workshop december. 8. ELTE Egyetemi Könyvtár ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA

A BGF PSZK Zalaegerszegi Intézet Könyvtára - nyilvános feladatot is ellátó felsőoktatási szakkönyvtár - fő cél: a fenntartó felsőoktatási intézmény oktatási és kutatási tevékenységének támogatása - pénzügyi-gazdasági szakkönyvtári szolgáltató Zala megyében - korszerű szervezeti és működési keretek között, egy Információtechnológiai és Gazdasági Információs Tudásközpont (Infocentrum) része - állománya karcsú, intenzíven megújuló, elsősorban gyakorlat-orientált hazai szakirodalmat biztosítva magas fokon hasznosuló gyűjteményt fejleszt ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA

"Szükségletfeltárással egybekötött elégedettség vizsgálata a könyvtárban" (NKA pályázati projekt ) ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA „A könyvtári minőségfejlesztés 21 projekt bevezetése„ 1.1. Partnerközpontú szervezeti kultúra kialakítása (NKA pályázati projekt ) TIOP Információtechnológiai és Gazdasági Információs Tudásközpont (Infocentrum) kialakítása (EU-pályázati projekt )

A vizsgálatok célkitűzései a következők voltak: - megismerni a könyvtárhasználók konkrét szolgáltatásokra vonatkozó elégedettségét, - megismerni a könyvtárhasználóknak a szolgáltatásoknál tágabb könyvtári jellemzőkre vonatkozó (általános) elégedettségét, - feltárni a könyvtárhasználók fejlesztési igényeit, szükségleteit, - feltárni egyes konkrét elégedetlenségi okokat és javaslatokat gyűjteni a felhasználóktól, -megismerni véleményüket, értékítéletüket, preferenciáikat. ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA

Könyvtárhasználók 1110 fő Munkatársak (oktatók és dolgozók) 83 fő (9,3%) Mintavételi arány 57,8 % 48 kérdőív Hallgatók 840 fő (74,2%) Mintavételi arány 34 % 226 kérdőív Lakossági felhasználók 187 fő (16,5%) Mintavételi arány 1 % 2 kérdőív ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA Nem könyvtártag hallgató 235 fő (az összes főiskolás 21,9%-a) Mintavételi arány 25,9 % 61 kérdőív 396 Feldolgozott kérdőív 335 könyvtártag kérdőív

ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA Az adatfelvétel módszere Kérdőíves felmérés Papír alapú Önkitöltős Zárt kérdések (leginkább) 4 féle kérdőív: - alkalmazotti, - hallgatói, - lakossági, - nem könyvtártag hallgatói 13 kérdéscsoport (nem könyvtártag: 8 kérdéscsoport) 120 (54) kérdés Min. 300 kérdőív + 25% (biztonsági tartalék)

ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA A kérdőívek szerkezete - 13 kérdéscsoport Hallgatók Munkatársak Lakosság 1.adatközlői információk 2.könyvtári tagság hossza 3.könyvtárlátogatás gyakorisága 4.igénybe vett szolgáltatásokra vonatkozó elégedettség 5.könyvtár jellemzőivel való elégedettség 6.saját kutatási, információ-használati képesség megítélése oktatói/nem oktatói munkatevékenységek könyvtári támogatásának mértéke saját kutatási, információ-használati képesség megítélése 7.fejlesztések, változtatások szükségességének megítélése 8.további fejlesztési javaslat(ok) megfogalmazása 9.legnagyobb elégedetlenséget kiváltó könyvtári jellemző megjelölése 10.nem biztosított legfontosabb dokumentumok megjelölése 11.nem biztosított dokumentumok hozzáférhetetlenségének okai 12.legnagyobb elégedettséget kiváltó könyvtári jellemző megjelölése 13.könyvtár- és információhasználati vonatkozású értékelése (attitűd, értékítélet meghatározása)

1. adatközlői információk 2. könyvtári tagság mellőzésének hossza 3. könyvtári tagság mellőzésének oka 4. konfliktus vagy elégedetlenség miatt megszűntetett tagság okának megismerése 5. más könyvtári tagság megjelölése és a jellemzőivel való általános elégedettség 6. igénybe vett szolgáltatásokra vonatkozó elégedettség 7. szükségesnek vélt könyvtári intézkedés(ek) megjelölése az (újbóli) tagság létesítése érdekében 8. könyvtár- és információhasználati vonatkozású állítások értékelése ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA A kérdőívek szerkezete - 8 kérdéscsoport Nem könyvtártag hallgatók

Adatfeldolgozás – Excel táblázatkezelőben ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA Olvasói csoport megnevezése Tervezett minta- nagyság (fő) Megkérdezettek száma (fő) Visszaérkezett kérdőívek száma (db) Visszautasított kérdőívek száma (db) Kiértékelt kérdőívek száma (db) Munkatársak Hallgatók Lakosság Összesen:

Elért eredmények: elégedettség és elégedetlenség ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA Indexek könyvtárhasználók nem könyvtártag hallgatók súlyozott átlag alkalmazottak hallgatók Használati Elégedettség44,63,94* Általános Elégedettség44,43,9 Fejlesztési Szükséglet3,63,83,5 * más könyvtárakkal való elégedettség

ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA

Változtatások a felmérés tükrében szeptemberétől Jegyzetek példányszámának növelése (10 helyett 15-20) Jegyzetek kölcsönzési idejének növelése ( 1 hét helyett 2 hét) Nyitvatartási idő hosszabbítása pénteken (távoktatás hallgatói és lakossági igényeknek megfelelően) IKT-váltás: SRLib helyett HunTéka (DOS helyett webfelület, olvasói hosszabbítások, előjegyzések… lehetősége)

ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA Tanszéki épületInfocentrum számítógépek katalógusgépek kölcsönzőtér

Köszönöm a figyelmet! További információ: Góczán Judit könyvtárvezető (eredmények) 92/ Szabó G. Tibor szakinformátor, projektmenedzser (gyakorlati tapasztalatok, módszertan…) 92/ ZALAEGERSZEGI INT É ZET KÖNYVTÁRA