Támogató politikák Angliában Neumann Eszter Educatio lapbemutató 2008/4-es szám 2009. március 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
Advertisements

Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Egészségügyi fejlesztések értékelése – Életmódprogramok Kiss Norbert Hétfa Kutatóintézet Budapesti Corvinus Egyetem április 25.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Egészségpolitika.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
2009. november 13.MSZT konferencia Összehasonlítva felfedezett válságok A PISA vizsgálat fogadtatása Belgium francia közösségében és Magyarországon Berényi.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
Az EU-s hálózati munka tapasztalatai a hajléktalan- ellátásban FEANTSA
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
EU szabályozás Általános környezetvédelmi jogtár Forrás:
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A szociálpolitika kulcsproblémái gyermekvédelmi metszetben Gyermekvédelmi napok 2011 „Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben” konferencia Budapest, 2011.
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
A hippokratészi eskü értelmezése
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A mérési iskoláktól az iskolák méréséig - Szakértői tudás és politika kapcsolata az Országos Kompetenciamérés kialakulása során Berényi Eszter, ELTE TÁTK.
A tanárok autonómiája és felelőssége Európában EURYDICE jelentés Zoltán Katalin mb. irodavezető EURYDICE Magyarországi Képviselet.
A projekt általános szakmai célkitűzései
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
„LEGYEN JOBB A GYERMEKEKNEK” NEMZETI STRATÉGIA TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Budapest, június 7.
HURO/1101/010/ Járóbeteg- és sürgősségi ellátás fejlesztése határok nélkül -Egészségügy- és attitűd-fejlesztés Makó és Lugos térségében -. Nyitórendezvény.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
A határtérség.
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
Előadás másolata:

Támogató politikák Angliában Neumann Eszter Educatio lapbemutató 2008/4-es szám március 5.

Rendszerszintű oktatáspolitikai stratégia: Iskolák versenyhelyzetben Közszolgáltatások reformja: decentralizáció; az oktatást közvetlen eszközökkel szabályozó állam háttérbe húzódása Értékelő, auditáló állam - elszámoltathatósági rendszerek: szabályozás összehasonlítható eredményeken keresztül - felelősség delegálása  Szakfelügyelet  Országos teljesítménymérés a tantervi szakaszok végén Vegyes tulajdonlású oktatási intézmények, piaci szereplők bevonása  intézményi autonómia szélesítése, sokszínűség ünneplése  Szülői felelősség és iskolaválasztás  Tantervi reform

Méltányosság/minőség – PISA szövegértés

A 0-19 évesek 83%-a fehér brit. A fennmaradó 17% megoszlása

Esélyegyenlőségi megközelítések méltányosság – hozzáférés megteremtése területi elvű programok  Kiemelt oktatási körzetek (EPA)  Oktatási Akciókörzetek (EAZ) Kiválóság a Városokban (EiC) program  : City Challenge – nagyvárosok erőpróbája London, Nagy-Manchester, Black Country

2. Kockázati csoportok: a kockázat- csökkentés logikája Children’s Act (2004) Minden Gyerek Számít program (2004-)  Az oktatás helyének újragondolása: a gyerekjóléti ellátórendszer részeként  Az önigazgató-önfegyelmező állampolgári, szakmai szerepek megfogalmazása (Rose, 1996)  Integrált ellátás – a szolgáltatások összehangolása Szükségletorientált, szakmaközi együttműködések (oktatás, szociális szakma, egészségügy, rendőrség) Cél: konzisztens, magas színvonalú szolgáltatások, jelzőrendszer – kockázati kalkuláció Közösségi iskolák – közösségi szolgáltatások

Középpontban az információ A különböző szektorok által gyűjtött információ és tapasztalatok megosztása, országos és nemzetközi indikátorok összekapcsolása Horizontális, hálózatos együttműködések Jogi, technikai, szakmai és kulturális akadályok

Köszönöm a figyelmet!