A kognitív pszichológia korai elméletei szerint két részből áll memóriánk, egy rövid és egy hosszú tartamú emlékezeti tárból. A kéttáras modell szerint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Szállítási feladat megoldása
Advertisements

A számítógép felépítése
A tanulást segítő külső tényezők
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Memória.
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
Neumann-elvek A számítógép legyen teljesen elektronikus, külön vezérlő és végrehajtó egységgel. Kettes számrendszert használjon. Az adatok és a programok.
Tudatos és tudattalan modern felfogása
Takács Béla Tanulási VÁZ (lat). Mit várok a szóbeli feleletnél? Gondosan felépített, végiggondolt feleletet! A továbbiakban ehhez kívánok segítséget.
EMLÉKEZÉS.
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
A számítógépes memória jellemzői
Algebra a matematika egy ága
A jelenre korlátozott lét életképtelenné tenné az embert.
Szociális tanuláselmélet
A Neumann-elvű számítógép jellemzői:
Központi feldolgozó egység (CPU)
Mikrokontrollerek - MCU -. Mikor kontroller, amikor professzor? Az Aranyköpések c. gyűjteményből…
CISC - RISC processzor jellemzők
Többmagos processzorok
Bevezetés a pszichológiába
A memóriák típusai, jellemzői
Matematika a tudományban és a művészetekben
Egy egyszerű gép vázlata
Az emberi tanulás.
A kommunikáció Az emlékezet
Kvantitatív módszerek
A számítógép működése TAKÁCS BÉLA
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Speciális tanulási nehézségek
Emlékezeti tárak, feldolgozási szintek, munkamemória
DDoS támadások veszélyei és az ellenük való védekezés lehetséges módszerei Gyányi Sándor.
Az Alzheimer-kór filozófiája
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Gépi tanulás Tanuló ágens, döntési fák, általános logikai leirások tanulása.
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
Képek beillesztése. A beszúrandó képnek abban a mappában kell lennie, ahol a html oldalad forráskódja található! Először mindig a képet szúrjuk be, majd.
1 Témafelvetés Tanulásmódszertan 2. kurzusra Papp Endre – Molnár Attila.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
2. óra Kognitív folyamatok
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
A kompetencia alapú oktatásról
Banyár József: Életbiztosítás Az életbiztosítások elvi megkonstruálása Banyár József.
Rövidtávú memória Munkamemória.
Hosszútávú memória HTM.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
A „diszes” problémák korai jelei
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Processzor, alaplap, memória
Az emlékezeti folyamatok
Ohm-törvény Az Ohm-törvény egy fizikai törvényszerűség, amely egy elektromos vezetékszakaszon átfolyó áram erőssége és a rajta eső feszültség összefüggését.
Az adatok/programok külső tárolása és kezelése
Ismerkedjünk tovább a számítógéppel
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Az emlékezet szerkezete
Pszichológia előadás /2007. tanév őszi szemeszter
Chapter 2 Human Information Processing
Ma használatos háttértárakat és azok tárolási technológiái (Informatika érettségi 5.tétele) Készítette:Dobrovolni Edit 12.c.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
1 A számítógépek tárolói. 2 Memória Memóriaszó  A tárak olyan egységei, melyek egyetlen művelettel kezelhetők.  A legrövidebb memóriaszó a byte (bájt)
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
EMBERI EMLÉKEZET ősz Szőllősi Ágnes
Neumann elvek és a Neumann elvű számítógép felépítése
Hosszúidejű Spektrogram mérés az ELQ 30 - al
Tanulás és emlékezet 5. előadás.
Kognitív Profil Teszt.
Hosszúidejű Spektrogram mérés az ET 91 - el
Készítette: Pethő Eszter, Rácz Viktória, Tóth Anna Eszter
Előadás másolata:

A kognitív pszichológia korai elméletei szerint két részből áll memóriánk, egy rövid és egy hosszú tartamú emlékezeti tárból. A kéttáras modell szerint az érzékszervekből jövő információ először a rövid tartamú memóriába (RTM) kerül, ahonnan tovább juthat a hosszú tartamú memóriába (HTM). Ehhez kellõ ideig fenn kell tartani az információt az RTM-ben, amit egyszerűen ismételgetéssel tehetünk meg.

Az emléknyom fokozatosan hanyatlik, elhalványodik, majd eltűnik; egy másik lehetséges indoklás szerint a befogadó kapacitás korlátozott, és ha a tár megtelik, az újonnan jövő információ csak úgy fér el, ha törli a korábbit.

A HTM esetén valószínűleg nincs felsõ korlát, nincs olyan, hogy “megtelt”. A rövid távú memória esetén más a helyzet. George Miller eredménye szerint az RTM kapacitása 7 ± 2 egység. Az információt vagy abban az egységben tároljuk, amiben kaptuk vagy tömbösítjük, egységekké alakítjuk és ezeket a nagyobb egységeket tároljuk.

Egy anyag megtanulását követően újabbat tanulva a két anyag interferálhat egymással, segíthetik vagy gátolhatják egymás felidézhetőségét. Azt a negatív interferencia jelenséget, amikor a később tanult gátolja a korábban tanult anyag konszolidációját, retroaktív gátlásnak nevezzük. Ennek fordítottja akkor következik be, amikor a korábban tanultak szorítják ki az emlékezetből a később tanultakat — ez a proaktív gátlás. Ezért érdemes az intenzív tanulás után pihenést beiktatni, és nem érdemes egyszerre két vizsgára készülni.

Craik és Lockhart feldolgozási szintek elmélete. Baddeley az RTM helyett a munkamemória fogalmat használja, ezzel is jelezve, hogy az általa leírt rendszer nem passzív, mint az RTM. –Komponensei a fonológiai hurok, a téri- vizuális vázlattömb és a központi végrehajtó.