Államháztartás (Költségvetés) Az államháztartás a nemzeti vagyon növekedésének felhasználását szabályozza, vagy a sarcfizetéssel történő eladósítás és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Települések A település természetes élettér, vagy munkaerő- utánpótlási raktár? Települések összehangolásának honlapja Veled Európa, de nélküled EU!
Egészségvédelem Egészség, vagy használható állapot, együttélés a természettel, vagy önérdekű pusztítás? Veled Európa, de nélküled EU!
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
Nem anyagi érték (Kultúra, tudomány) A hagyomány, a művészet és a tudomány értékteremtő erő, vagy díszlet? – Életet adó gyökér, vagy karanténbeli őskövület,
Szolgáltatás A szolgáltatás életfeltételeinket biztosítja, vagy csupán átverés-show-kal ránk erőszakolt, önpusztító majmolás? Veled Európa, de nélküled.
Az európai unió környezetvédelme. A tisztább, élhető környezetért Az Európai Unió több évtizedes munka eredményeként rendkívül átfogó környezetvédelmi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Veled Európa, de nélküled EU!
Mezőgazdaság és élelmiszeripar A mezőgazdaság a nemzet természetes erőforrása, boldogulásának alapja, vagy a nemzet zsarolásának eszköze? – A nemzet elidegeníthetetlen.
Idegenforgalom Az idegenforgalom az ember harmóniáját teljessé tevő mintaadás, vagy haszonszerző szemfényvesztés? Veled Európa, de nélküled EU!
Egészségpolitika.
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Felsőfokú szakképzés Csorba László
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
Külső egyensúlyi folyamatok a revízió tükrében Antal Judit Pénzügyi elemzések 2009 Szeptember 30.
Fiskális Politika Államháztartás - központi költségvetés - társadalombiztosítási alapok - egészségbiztosítási alap - nyugdíjbiztosítási alap - elkülönített.
EU II..
Jövedelmek és államháztartási kiadások Magyarországon Jövedelmek és államháztartási kiadások Magyarországon június 10 Palócz Éva KOPINT-TÁRKI Zrt.
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Biztonságot az alkalmi munkából élőknek! Az alkalmi munka után fizetett közterhek csökkentése.
Kormányszóvivői tájékoztató. Öt éves adócsökkentés Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 19.
Eladósodási pálya helyett új munkaerőpiaci megoldások Varga Mihály február február 17.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
A magyar gazdaság növekedési kilátásai, prognózisok Hamecz István.
Család, korosztályok A család az ember életre-teremtője, vagy munkaerő-előállító műhely? – Közösségi életet élő Teremtmény vagy piacra szánt áru az ember?
Költségvetés Az államháztartás a nemzeti vagyon növekedésének felhasználását szabályozza, vagy a sarcfizetéssel történő eladósítás és elszegényítés eszköze?
Gazdaság általános kérdései A gazdaság embert szolgáló értékteremtés, vagy pénzt szolgáló haszonforrás? – Az értékteremtés a létrehozó érdekét szolgálja,
Ipar Az ipar anyagi kincseink embert szolgáló átalakítása, vagy környezetromboló szakbarbarizmus? – Úgy használjuk, hogy megmaradjon, vagy úgy, hogy felégetjük.
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer Alaptörvény - vázlat Alaptörvényvázlat.
Veled Európa, de nélküled EU! Alkotmányozás, jogrendszer Miben különbözik a Szent Korona eszme értékrendje a globalista értékrendtől?
Szállítás és közlekedés A szállítás és a közlekedés az életfeltételek biztosításához szükséges szolgáltatás, vagy tőkekiszolgáló eszköz? Veled Európa,
Veled Európa, de nélküled EU! Szeretet, nem Gyűlölet.
Védelem A védelem azt biztosítja, hogy az ember biztonságban éljen, értékei saját érdekeit szolgálják, vagy a világterrorista támadógépezet társtettesévé.
Nemzetiség A nemzetiség a természetes különbözőség egymást erősítő, szerves egységének része, vagy a gyűlöletkeltéssel szított megosztottság szétszakítottság.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
A cukor szabályozása A termelés 98 %-a répacukor1.
Gazdaság általános kérdései A gazdaság embert szolgáló értékteremtés, vagy pénzt szolgáló haszonforrás? – Az értékteremtés a létrehozó érdekét szolgálja,
Nem anyagi érték (Kultúra, tudomány) A hagyomány, a művészet és a tudomány értékteremtő erő, vagy díszlet? – Életet adó gyökér, vagy karanténbeli őskövület,
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
A hazai fiskális politika általános kérdései és kihívásai 42. Közgazdász-vándorgyűlés Eger, augusztus
Az adóreform lehetséges irányai Palócz Éva Kopint-Tárki Zrt.
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
Kereskedelem A kereskedelem az emberi munka eredményének kölcsönös hasznosítása, vagy kupecek nyereségének növelése? Veled Európa, de nélküled EU!
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Vallás A vallás a természetes értékrendre vezető lelkiismereti szabadság, vagy a természetellenesség eltűrésének diktátori eszköze? Veled Európa, de nélküled.
Oktatás – nevelés Nevelés, vagy idomítás? Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Nyomtatható változatNyomtatható.
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
„Határon innen és határon túl – integráció és migráció a Kárpát-medencében” A Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a munkaerő-migráció Korózs Lajos államtitkár.
Szőlészeti és borászati szabályozás. Szabályozás feladatai ► Áruk szabad mozgását és a versenysemlegességet biztosítani (borászati eljárások, jelölés,
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Szolgáltatás A szolgáltatás életfeltételeinket biztosítja, vagy csupán átverés-show-kal ránk erőszakolt, önpusztító majmolás? Szolgáltatás honlap Az Ismeretátadás.
Idegenforgalom Az idegenforgalom az ember harmóniáját teljessé tevő mintaadás, vagy haszonszerző szemfényvesztés? Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás.
Fogyasztók diszkriminációja az EU-ban Bak Pál Európai Köz-és Magánjogi Tanszék
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Európai Uniós ismeretek A négy alapszabadság. Alapvető jogok az Európai Közösségben – a 4 alapszabadság EGK – cél: a tagállamok közös piacának kiépítése.
Az új rendeletek hatálya az uniós tagállamokra
Magyar gazdaságpolitika a rendszerváltás után 2. A 2010 utáni korszak
Előadás másolata:

Államháztartás (Költségvetés) Az államháztartás a nemzeti vagyon növekedésének felhasználását szabályozza, vagy a sarcfizetéssel történő eladósítás és elszegényítés eszköze? Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Nyomtatható változatNyomtatható változat HonlapHonlap

Az államháztartás a nemzeti vagyon növekedésének felhasználását szabályozza, vagy a sarcfizetéssel történő eladósítás és elszegényítés eszköze? Varga István előadása a MÚOSz székházban augusztus 23-án december Fixtv június 23. Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

Összefoglalás Miért? – Mit? – Hogyan? Miért? – Mit? – Hogyan? Az EU költségvetése Az EU költségvetése EU-tagország költségvetése EU-tagország költségvetése A Szent Korona Országának költségvetése A Szent Korona Országának költségvetése Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

Miért?Mit?Hogyan? A tagállamokon keresztül Európa minden lakójától sarcot szed – ezt nevezi bevételnek -, amit részben a diktatúra bürokratikus rendszerének fenntartására, részben pedig a gyarmatosítók gazdasági és politikai hatalmának növelésére fordít. Megszűntetni a sarc fizetését, az EU-ból történő kilépéssel – EUA 50. cikk Gazdasági függetlenség visszaállítása. Minden magyar érték magyar érdeket szolgál. Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

Az EU költségvetése Fő bevételi tételek: A tagországok által a GDP 1 %-a körüli összegben megállapított tagdíj. A tagországok által a GDP 1 %-a körüli összegben megállapított tagdíj. A „belső piac” vámuniójának vámtételei (EUM 110., 111. és 112. cikk). Ezzel az intézkedéssel a tagállamok elveszítik azt a lehetőségüket, hogy az ország által termelt termékek országon belüli fogyasztása - az ezzel járó egészségügyi és gazdaságossági garanciákkal együtt - meghatározóvá váljék. Ugyanakkor ez az intézkedés megfosztja a tagországokat attól, hogy termékfölöslegeik külföldi értékesítésével értékarányosan tudják kielégíteni a külföldi termékek felhasználását. A „belső piac” vámuniójának vámtételei (EUM 110., 111. és 112. cikk). Ezzel az intézkedéssel a tagállamok elveszítik azt a lehetőségüket, hogy az ország által termelt termékek országon belüli fogyasztása - az ezzel járó egészségügyi és gazdaságossági garanciákkal együtt - meghatározóvá váljék. Ugyanakkor ez az intézkedés megfosztja a tagországokat attól, hogy termékfölöslegeik külföldi értékesítésével értékarányosan tudják kielégíteni a külföldi termékek felhasználását. A tagországokban realizálódó forgalmi adók, jövedéki adók és közvetett adók összegei (EUM 110., 111. és 112. cikk). A tagországokban realizálódó forgalmi adók, jövedéki adók és közvetett adók összegei (EUM 110., 111. és 112. cikk). Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

Fő kiadási tételek: A bürokratikus rendszer fenntartási költségei, illetve azok a költségek, amelyek a bürokratikus rendszer új tagországokban történő kiépítéséhez szükségesek. A bürokratikus rendszer fenntartási költségei, illetve azok a költségek, amelyek a bürokratikus rendszer új tagországokban történő kiépítéséhez szükségesek. Azok a „támogatások”, amelyeket a multinacionális cégeken keresztül a gyarmatbirodalom „fenntartható fejlődése” érdekében befektetnek. Azok a „támogatások”, amelyeket a multinacionális cégeken keresztül a gyarmatbirodalom „fenntartható fejlődése” érdekében befektetnek. A globalista terrorizmus katonai kiadásai. A globalista terrorizmus katonai kiadásai. Az EU költségvetése Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

Bevételek - Csökkennek az „átruházott” tételekkel (vám, adó), - Csökkennek a bankok és multinacionális cégek profitkimentéseivel. Kiadások - Kényszerűen csökkenek a szociális, egészségügyi és nyugdíj kiadások, - Növekednek az adóterhek, - Növekszik a külföldi hitelállomány miatti kamatteher. Költségvetési egyenleg: Állandósul a hiány, amely kiegyenlítésének módja van: - kiadások csökkentése, - adóemelés, - adósságállomány növelése. EU-tagország költségvetése Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

A már elviselhetetlen mértékű gazdasági megszorító intézkedéseket az EU vezetőinek „konvergencia”-parancsára vezette be a magyar kormány, amely tehetett volna látszatkifogásokat, amelyekkel valami minimális enyhítést érhetett volna el, de nem tette. Az igazság viszont az, hogy az EU négy liberális alapelvének érvényesülése nem enged meg lényegi enyhítést. EU-tagország költségvetése Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

A négy liberális alapelv hatása Azt, hogy az EU négy liberális alapelv mennyire a multinacionális cégek (szolgáltatás is) monopóliumát erősíti, és azt, hogy az EU tulajdonképpen mennyire a kiszolgálója annak a háttérhatalomnak, amely a multinacionális cégekkel szoros kapcsolatban van, nem lehet jobban jellemezni, mint az EUM 106. cikk (2) bekezdésével: „…a jövedelemtermelő monopólium jellegű vállalkozások az Alkotmány rendelkezései, így különösen a versenyszabályok hatálya alá tartoznak, amennyiben e rendelkezések alkalmazása sem jogilag, sem ténylegesen nem akadályozza a rájuk bízott sajátos feladatok végrehajtását.” A tőke szabad áramlása érvényesülésével a magyar termőföld január 1-től mindenki számára megvásárolható. Az áru és a szolgáltatás szabad áramlásával az egészségre ártalmas, de – a diszkriminatív támogatás miatt – olcsó idegen áru beáramoltatásával megfolytja a magyar termelőket és szolgáltatásokat. A személyek szabad áramlása (letelepedés szabadsága) az egyenlőtlen feltételek következtében gazdasági emigrációba kényszeríti az embereket, ezzel terelve a gyökértelenség felé a magyarságot. „A belső piac egy olyan, belső határok nélküli térség, amelyben az Alkotmány rendelkezéseivel összhangban biztosított a személyek, a szolgáltatások, az áruk és a tőke szabad mozgása.” (EUM 26. cikk) Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés

Az államháztartás feladata és fedezete Az államháztartás a családi háztartás mintájára épül fel. A család feladatai (családi egység, magzat, gyermek, anya és szülő védelme) ellátásához szükséges feltételek megteremtése a családi háztartás célja. Az állam feladata: minden család feladatai ellátásához szükséges feltételek biztosítása, az igények és a lehetőségek összehangolásával. Az államháztartás személyi fedezetét a Szent Korona tagok kötelezettségeinek teljesítése adja. Ennek feltétele a jogok gyakorlása. Az államháztartás tárgyi feltételeit a Szent Korona természetes értékei jelentik: -a szellemi adottságunk, -a termőföld és -a földalatti értékeink. Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés A Szent Korona Országának államháztartása 1.

Az államháztartás részei: 1.Az állandó életfeltételek biztosítása -családfenntartás -élelmezés, -egyéb ellátás, -lakásfenntartás 2.Közkiadás (megközelítőleg azonos a jelenlegi költségvetéssel) -településműködtetés, -nevelés, oktatás, -egészségügyi ellátás, -nyugdíj, -közlekedés, -energiaellátás, -védelem, -kultúra, művészet, -közigazgatás, -tartalék. 3.Fejlesztés -kutatás, -az általános feltételek fejlesztése. Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés A Szent Korona Országának államháztartása 2. Az államháztartás felosztása: ▼

Felosztás mértéke Összeseszköz személyi elismerés összes főft/fő milliárd ft Nemzeti vagyon növekedés/év Életfeltétel biztosítás 41 % családfenntartás20 % * élelmezés30 % egyéb ellátás30 % lakásfenntartás20 % % Közkiadás 34 % Településműködtetés10 % nevelés, oktatás10 % egészségügyi ellátás10 % nyugdíj18 % közlekedés10 % energiaellátás10 % védelem10 % kultúra, művészet10 % Közigazgatás10 % Tartalék2 % % Fejlesztés 25 % Összesen: **

Az államháztartás alkotmányos alapelvei 1.Magyarország államháztartásának a célja, hogy a nemzeti vagyon növekedésének mértéke szerint biztosítsa az alapvető emberi jogokat minden állampolgára számára. Ez nem lehet kevesebb, mint a minimális életföltételek kielégítése. 2.Az államháztartás bevételei nem lehetnek kevesebbek a kiadásoknál, az import értéke pedig nem lehet magasabb az exporténál. 3. Minden állampolgár kötelességei teljesítéséhez az államnak biztosítania kell a föltételeket. Az állampolgárokat kötelezettségük teljesítésének arányában illetik meg – az alapvető életföltételeken túli – jogok. 4. Minden állampolgár a nemzeti vagyon növekedésének általa megtermelt része szerint vesz részt a közteherviselésben. Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés A Szent Korona Országának államháztartása 3.

Az Ismeretátadás Szere Az Ismeretátadás Szere Alapok a három radikális lépés megtételéhez Államháztartás, költségvetés Folytarás: Paradigmaváltás Gazdasági paradigmaváltás