Jó vezet ő rossz körülmények között Héder Sándor mérnök, tréner címzetes egyetemi docens www.forlong.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Az élet körfolyamat Mit jelent az életben a siker?... A magyarázat nagyon egyszerű.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
E-learning alapú távoktatásos képzés
Csendes pohárköszöntő újév reggelén
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
Trendek a világban /140 ország, tanácsadó/ Dr. Szilágyi Judit.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Társismeret.
MINDEN AMI ENERGIA. Nagyon sok mindennapi dologban használhatnánk a fizika törvényeit energiagazdálkodásra. Általában viszont az emberek lusták használni.
„NE HAGYD MAGAD!” Antidiszkriminációs program Kedvezményezett: Kézenfogva Alapítvány A projektet támogatta az Európai Unió
2. pódiumbeszélgetés Bécs december 4. Dr. Leopold Stieger Active Ageing a Centrope-ban.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A Belga LSZ fejlesztési terve
( Bokrétás András) 7 mp.-ként automatikus váltás.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked 2005 február.
IDŐSEK VILÁGNAPJA október 1..
Eisberg Group 2015 VISION
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Készítette: Szűcs Edina
3. előadás.
Menedzsment alapjai I. előadás Lovász Gabriella egyetemi adjunktus
Az ülő Buddha okos gondolatai:
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
Magyar szakértők és tudásexport az EU szolgálatában - magyar cégek regionális terjeszkedésének lehetőségei Dobozi Sándor, vezérigazgató XXI. Vezérigazgatói.
Egyéni döntések a szervezetben
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
MOTIVÁCIÓ.
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Az élet.
2012 VIVA. VIVA – Alap információk Lead Ifjúsági szórakoztató csatorna, zenével, nemzetközi és hazai fejlesztésű tartalmakkal Csatorna infók Az 1997-ben.
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
A BOLDOGSÁG TITKA.
Hogyan fejlesszük ki magunkban a
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
ÁVF Társadalmi részvétel 1.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A munkával való elégedettség
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
13 tanács egy életre ( munkatársi csapat épités) ( felnőttoktatás,
Énekel: Zdenka Lorencová
Berkes Sándor MÉSZ elnök. Mozgósítás: a demonstráció témakörében Mozgósítások tapasztalatai: A mozgósítás módszerei: A hatékonyság javítása:
Innovációs helyzetjelentés Kis Gergely. A K+F ráfordítások a GDP arányában* 2004 (százalék) Mit is mutatnak ezek a számok?
Konkrét ügyfélkezelési technikák, gyakorlatok egy cég életében
Motiváció.
Az új nemzetközi megállapodás létrehozása EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
A munkanélküli…. fransis ( munkatársi csapat épités) ( felnőttoktatás,
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Női Erőforrás Menedzsment Tanácsadás nők, vállalatok számára Dr.habil. Ternovszky Ferenc főiskolai tanár BGF.
Énekel: Zdenka Lorencová
A BÉR, MINT KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZ
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
10. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Előadás másolata:

Jó vezet ő rossz körülmények között Héder Sándor mérnök, tréner címzetes egyetemi docens

MEGEMELEM A KALAPOM!

A VEZETÉS KÉPLETE HV = f (V, K, H) Hatékony vezetés vezető helyzet követők

Hogy jó vezető légy, megszállottnak kell lenned! A jó vezető ambícióit a vállalatra fordítja, nem önmagára. Robert Sutton, Stanford University

A pávián csapat tipikus tagja másodpercenként rátekint az alfahímre.

A figyelmet a hierarchia irányítja. Hogy előre jelezze és befolyásolni tudja az elkövetkező eseményeket, az ember azokról gyűjt információt, akik hatalom csúcsán állnak. KIHÍVÁS A SZERVEZETEKNÉL

HA BESÉTÁLUNK A CSAPDÁBA … Mindenki keresztjét a vállunkra vesszük

Mindent mi tudunk, mindenről mi döntünk, mindenki ránk vár! HA BESÉTÁLUNK A CSAPDÁBA …

Cselekvők, lázadók, szenvedők aránya az egyes európai országokban 0% 100% Cselekvők Lázadók Szenvedők 50% 25% 75% Magyarország 70% 20% 10% Svédország 8% 27% 65% Forrás: European Social Survey round , In: Csepeli György, Prazsák Gergő:Örök visszatérés?

1. Asszertivitás 2. A kis győzelmek stratégiája 3. Alázat + akarat 4. Szupersztárok és kukacos almák 5. Elkerülni az okos beszéd csapdáját 6. Egymás kölcsönös támogatása a vezetők között Robert Sutton, Stanford University; Jim Collins, From Good to Greate, Csepeli György

Az asszertív vezető tudja, mi a célja, és célját úgy éri el, hogy közben tiszteletben tartja mások céljait is. Adj az embereknek annyi információt, amennyit csak tudsz arról, mi fog történni és mikor! A rossz híreket is időben közöld, hogy a munkatársak fel tudjanak készülni! Magyarázd el, hogy a pillanatnyilag zajló változások miért szükségesek! És ne csak egyszer! Képzeld magad munkatársaid helyébe: légy empatikus, fejezd ki sajnálkozásodat, ha bármilyen fájdalmas dolog történt velük.

Higgadt személyiség + belső intenzitás Hírnév a cégnek + névtelenség a személynek

Kik a sztárjaid? Aláássák vagy segítik a kollektív teljesítményt? Kukacos almák: örök elégedetlenek, „depisek”, energiavámpírok – 30-40% -kal csökkentik a teljesítményt.

A szép beszéd fontos, de nem helyettesíti a cselekvést!

A kívánatos az volna, hogy a sikeres 15 százalék mozdonyként húzza maga után a többieket, de én úgy látom, hogy ezt a mozdonyfunkciót az elit nem tölti be. Csepeli György 6. Egymás támogatása Vezetői klubok Egyesületek Klaszterek Web 2.0 stb