KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre Budapest, február-május
A járási rendszer megújítása
a Nyugat-dunántúli régióban
A régiók kialakításának finanszírozási kérdései Vigvári András
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
A vízjog időszerű kérdései
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében május 13.
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
Közigazgatási alapismeretek
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Egészségpolitika.
Családi napközi.
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK A települési.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A járási rendszer megújítása
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
A közszolgáltatási díj meghatározásának szempontrendszere Dr. Hornyák Margit hulladékgazdálkodási szakértő c. egyetemi docens XX. Nemzetközi Köztisztasági.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Kormányszóvivői tájékoztató Public Private Partnership Átfogó hatékonyságjavítási és befektetési-aktivitás növelési program.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
CÉL BÁRKI, BÁRHONNAN RÉSZESE LEHESSEN A HAZAI KÖNYVTÁRI RENDSZER SZOLGÁLTATÁSAINAK KSZR = AZ ODR KIEGÉSZÍTÉSE, AMELY BIZTOSÍTJA AZ ORSZÁGOS SZOLGÁLTATÁSOK.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Államháztartási alapismeretek
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A KSZR FORRÁSOK HATÉKONY FELHASZNÁLÁSA ZALA MEGYÉBEN KISS GÁBOR IgazgatóKSZR MŰHELYNAPOK – ZALAEGERSZEG 2015.november 11.
Iskola és közösség Iskola és közösség I: Iskola és település (oktatásökológiai megközelítés) Iskola és közösség II: Az iskola funkciói (funkcionalista.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
A járási rendszer megújítása
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
„Út a munkához” program tapasztalatai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Lorem ipsum.
Gazdasági rendszerek.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.

Közszolgáltatás tervezés, szervezés dilemmája Törvényi kötelezettség Költségvetési korlátok Emberség

Hagyományos szolgáltatás szervezés Cél: társadalmi igazságosság, szolidaritás, közjó  Kétpólusú rendszer: ellátó (állam, önkormányzat) ↔ ellátott (állampolgári jog)  Állami irányítás  Forrás: állami költségvetés  Eszköz: újraelosztás Költségvetési bevételek (adók) újraelosztása Költségvetési bevételek (adók) újraelosztása Kedvezményezettek: a rászorultak Kedvezményezettek: a rászorultak Törekvés : kiegyenlítés (társadalmi, gazdasági, területi) Törekvés : kiegyenlítés (társadalmi, gazdasági, területi) ↓ ↓ Igények, szükségletek fokozódása ↓ ↓ Állami szerep növekedése ↓ ↓ Szabályozás szigorítása ↓ ↓ Költségek növekedése ↓ ↓ Adók növekedése ↓ ↓ Önkényesség, kedvezmények, nepotizmus Méltánytalanság, egyenlőtlenség

Alternatív szolgáltatás-szervezési formák  Hárompólusú kapcsolatrendszer: Állam, önkormányzat: megrendelő, szabályozó Szolgáltató: Állami, magán, non-profit Fogyasztó: Adófizető, díjfizető Alternatív formák: Kiszervezés Társulások Köz- és magánszervezetek megállapodásai Közfeladat-ellátási megállapodások Támogatások Önkéntesség, önsegélyezés Díjpolitika

Kiszervezés  Költségvetési intézmény szerződést köt magáncéggel vagy magánvállalkozásként működő szervezettel (példa: hulladékgyűjtés)  A szerződés előzménye: versenyeztetés Szerződési / feladat-ellátási feltételek pontos rögzítése Leggazdaságosabb, legolcsóbb megoldás preferálása  Ellenszolgáltatás: megrendelő és a fogyasztó  Koncesszió (jogátadás): beruházási, fenntartási, üzemeltetési jogok átadása (példa: autópálya, közműves vízellátás) Közhatalmi díjpolitika (eredményesség és racionalitás)  Költségvetési intézmények is versenyhelyzetben: a megrendelő, szabályozó és a munkaszervezet szétválasztása

Köz- és magánszervezetek megállapodásai  Szerződésbe adás: állami /önkormányzat tulajdon megmarad, szerződés a működtetésre  Közösségi beruházások magántőke bevonásával: PPP (public – private partnership) Megrendelő kormányzat + befektető : hitelkonstrukció, megtérülési garancia (példa: autópálya építés) Fejlesztési együttműködés, városfejlesztési társaságok (példa: munkamegosztás város-rehabilitáció keretében) Közös fejlesztés érdekközösség alapján (példa: üzletközpont és közút-, zöldterület fejlesztés) Közcélú megállapodás (nyereség-megosztás: „planning gain”))

Társulások  Önkormányzatok egymás közötti mellérendelt kapcsolatán alapuló együttműködése: Infrastruktúra, közszolgáltatás közös fejlesztése, üzemeltetése (út, szennyvíztisztító, iskola) Hatósági feladatok közös ellátása (szakigazgatás) Főváros Megyei jogú város: 123 Többi város: 274 Nagyközség:Község: Települések:3162

Településhálózati jellemzők népsűrűség Népességszám változása

Közfeladat-ellátási megállapodások  Civil szféra közszolgálati tevékenysége: közhasznú szervezetek : közfeladat átvállalása Adókedvezmények, magán támogatások Adókedvezmények, magán támogatások Szerződéses kapcsolat a feladatellátásra: Szerződéses kapcsolat a feladatellátásra: Oktatás: közoktatási megállapodás Személyes gondoskodás: szociális intézményekkel Háziorvosi ellátás: vállalkozási szerződés Közművelődési megállapodás Személyes gondoskodás: gyermekvédelem Megállapodás tartalma: szolgáltatási feladat + a támogatás mértéke

Önkéntesség, önsegélyezés  Korábbi történeti korszakokban elterjedt (tűzoltó egyletek, jótékonyság, öntevékeny klubok)  Jelentősége: Speciális szolgáltatások Speciális szolgáltatások Rugalmasság Rugalmasság innováció innováció Közpénzek megtakarítása Közpénzek megtakarítása Nevelési funkció (társadalmi szolidaritás, környezetvédelem, kultúra) Nevelési funkció (társadalmi szolidaritás, környezetvédelem, kultúra) Támogatás, díjpolitika Címzett támogatások szolgáltatások megvásárlására (utalványok) Díjpolitika kiterjesztése: a fogyasztó szerep hangsúlyozása, állampolgári részvállalás a közszolgáltatásban