Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Információs és elektronikus szolgáltatások egy 3. generációs egyetemi modellhez: a coo-perencián innen és túl … Majó Zoltán fejlesztési igazgató Szegedi.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
MTA Regionális Kutatások Központja Innovatív szolgáltatások hatása a területi fejlődésre Nagy Gábor, geográfus, CSc. MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet,
Reklámeszközök, reklámhordozók
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Mire jó a tudománynak a kommunikáció? Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Nem anyagi érték (Kultúra, tudomány) A hagyomány, a művészet és a tudomány értékteremtő erő, vagy díszlet? – Életet adó gyökér, vagy karanténbeli őskövület,
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
Lengyel Balázs, IBS Budapest Vállalkozók, spin-off cégek
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Kaposvári Egyetem innovációs tevékenysége – Dráván innen, Dráván túl
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
A Magyar Tudományos Akadémia 180. Közgyűlése Bíró JózsefImre Sándor MTA TRB és AKB közgyűlési képviselői TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Politikai marketing – kampánystratégiák
Megújítja-e a kommunikáció a tudományt? Dr. Fábri György PhD MTA.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
A kutatás és innováció értékelése MTA, Budapest, április A kiválóság mércéi és az ezek körüli viták SCHUBERT ANDRÁS MTA – KSZI, Budapest.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Konfliktuskezelés - mediációval
A vidéki tér sikertényezői
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
A terrorizmus és a terrorizmus elleni harc vizsgálata
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
„Sztárok” az irodalomban
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ K ONCEPCIÓ A GAZDASÁG - ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉGÉNEK TERVEZÉSÉRE, SZERVEZÉSÉRE ÉS.
1 Szellemi tőke szerepe a tudástársadalom korszakában
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
LEXINFO Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga sajátosságai Babos Krisztina Dunaújváros, május 09.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Gerillareklám, vírusmarketing
TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ. Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában.
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
Nem anyagi érték (Kultúra, tudomány) A hagyomány, a művészet és a tudomány értékteremtő erő, vagy díszlet? – Életet adó gyökér, vagy karanténbeli őskövület,
Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
XBOX 360 Branding Vigh Attila Marketing Specialist Microsoft Hungary
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Tudományos kommunikáció: a professzionalizmus haszna és korlátai Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
EIP Kálmán Tímea Nagyvázsony, április 22.. Európai Innovációs Partnerség (EIP) a VP-ben.
PhD online közösségi oldal Dr
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Gerillareklám, vírusmarketing
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008

Az innovatív kutatási és tudományos kommunikáció  A harmadik típusú utak  „gerilla-marketing” különböző ágai: vírusmarketing vírusmarketing ambient-reklámozás ambient-reklámozás véleményvezetők (opinion leaders) megnyerése véleményvezetők (opinion leaders) megnyerése Mathauser András TGM 2008

Gazdaság-politikai helyzetkép  az innovációs folyamatok és közvetítési módjai a XXI. sz.-ban  a változások hatásai  lehetőségek  korlátok /medializált infotechnológiák//medializált infotechnológiák/ Mathauser András TGM 2008

Gazdaság-politikai helyzetkép  politika, gazdaság és társadalom egymást alakító hatásai  tudomány közvetítésének új generációi  tudományban érdekelt gazdasági szereplők - a piac igényeit kielégítő fejlesztésekre fókuszálnak Mathauser András TGM 2008

Mediáció  A mediáció miért nem pusztán kommunikáció?  A befogadó közeg, mit tud: látnilátni hallanihallani érezniérezni megértenimegérteni egyéb igényekegyéb igények Mathauser András TGM 2008

Harmadik utas kommunikációk  gerilla-marketing kezdetei /Amerika 60’ évek/ a bárokban irányított beszélgetéseka bárokban irányított beszélgetések a Vespa rekláma Vespa reklám a portásoknak tíz dollár /a véletlen csomagoka portásoknak tíz dollár /a véletlen csomagok  sörivó lányok  vírusmarketing: például egy You Tube videó  autógyárak -megtervezett beszélgetései  Web.2.0 Mathauser András TGM 2008

A mediáció szerepe az innovatív és tudományos eredmények közvetítésében  Látható és megérthető áru lehet a tudomány? Mindentudás egyetemeMindentudás egyeteme Öveges professzorÖveges professzor GenetikaGenetika GenomikaGenomika Mathauser András TGM 2008

A mediáció megjelenése a különböző szakterületeken  intézménykommunikáció  tudománykommunikáció  múzeumkommunikáció  politikakommunikáció  stb. Mathauser András TGM 2008

Tudománykommunikáció az oktatásban  ELTE IK ben Innováció és kommunikáció  MTA  Web 2.0 Mathauser András TGM 2008

Speciális szolgáltatásokra fókuszáló vállalkozás létrehozásának terve  Megtanulhat-e minden mediációs módszert egy személyben bármely tudós a tudománykommunikációban?  Túl sok a technikai újdonság, túl sok az egyéni készséget igénylő feladat.  Percről percre változnak a körülmények és az igények. Mathauser András TGM 2008

„ A tudomány az értékelvűség szempontját tartja médiastratégiája legfontosabb kritériumának. A tartalom nélküli beszéd pedig, a kommunikáció és megmutatás egyéb csatornáin keresztül is csak „hablaty” marad természetesen. De a tudomány képviselői gyakran maguk szabják szűkre megjelenési lehetőségeiket, hiszen sokszor az indokolt szkepszisnél nagyobb mértékben zárják ki a mediáció eszközeit (és egy kicsit minden „populárisnak” vélt utat) a kommunikációs lehetőségeik közül. ” Mathauser András TGM 2008