Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008
Az innovatív kutatási és tudományos kommunikáció A harmadik típusú utak „gerilla-marketing” különböző ágai: vírusmarketing vírusmarketing ambient-reklámozás ambient-reklámozás véleményvezetők (opinion leaders) megnyerése véleményvezetők (opinion leaders) megnyerése Mathauser András TGM 2008
Gazdaság-politikai helyzetkép az innovációs folyamatok és közvetítési módjai a XXI. sz.-ban a változások hatásai lehetőségek korlátok /medializált infotechnológiák//medializált infotechnológiák/ Mathauser András TGM 2008
Gazdaság-politikai helyzetkép politika, gazdaság és társadalom egymást alakító hatásai tudomány közvetítésének új generációi tudományban érdekelt gazdasági szereplők - a piac igényeit kielégítő fejlesztésekre fókuszálnak Mathauser András TGM 2008
Mediáció A mediáció miért nem pusztán kommunikáció? A befogadó közeg, mit tud: látnilátni hallanihallani érezniérezni megértenimegérteni egyéb igényekegyéb igények Mathauser András TGM 2008
Harmadik utas kommunikációk gerilla-marketing kezdetei /Amerika 60’ évek/ a bárokban irányított beszélgetéseka bárokban irányított beszélgetések a Vespa rekláma Vespa reklám a portásoknak tíz dollár /a véletlen csomagoka portásoknak tíz dollár /a véletlen csomagok sörivó lányok vírusmarketing: például egy You Tube videó autógyárak -megtervezett beszélgetései Web.2.0 Mathauser András TGM 2008
A mediáció szerepe az innovatív és tudományos eredmények közvetítésében Látható és megérthető áru lehet a tudomány? Mindentudás egyetemeMindentudás egyeteme Öveges professzorÖveges professzor GenetikaGenetika GenomikaGenomika Mathauser András TGM 2008
A mediáció megjelenése a különböző szakterületeken intézménykommunikáció tudománykommunikáció múzeumkommunikáció politikakommunikáció stb. Mathauser András TGM 2008
Tudománykommunikáció az oktatásban ELTE IK ben Innováció és kommunikáció MTA Web 2.0 Mathauser András TGM 2008
Speciális szolgáltatásokra fókuszáló vállalkozás létrehozásának terve Megtanulhat-e minden mediációs módszert egy személyben bármely tudós a tudománykommunikációban? Túl sok a technikai újdonság, túl sok az egyéni készséget igénylő feladat. Percről percre változnak a körülmények és az igények. Mathauser András TGM 2008
„ A tudomány az értékelvűség szempontját tartja médiastratégiája legfontosabb kritériumának. A tartalom nélküli beszéd pedig, a kommunikáció és megmutatás egyéb csatornáin keresztül is csak „hablaty” marad természetesen. De a tudomány képviselői gyakran maguk szabják szűkre megjelenési lehetőségeiket, hiszen sokszor az indokolt szkepszisnél nagyobb mértékben zárják ki a mediáció eszközeit (és egy kicsit minden „populárisnak” vélt utat) a kommunikációs lehetőségeik közül. ” Mathauser András TGM 2008