TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanári mesterképzés a FIR-ben EKOP-1.A.1-08/C
Advertisements

A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
A felsőoktatási felvételi eljárás
Bevezetés a szabad bölcsészetbe
A gazdaság és az oktatás együttműködése
KÖSZÖNTJÜK A NYÍLT NAP RÉSZTVEVŐIT!
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
KÖSZÖNTJÜK A NYÍLT NAP RÉSZTVEVŐIT!
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
A bolognai folyamat és a felsőoktatási felvételi 2006 Előadó: Dr. Mang Béla felsőoktatási helyettes államtitkár.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Bölcsészettudományi Kar
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Agria Media Eger, október
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Konferencia január 25.SZTE, Homor, Makay1 BA/Bsc tantervi struktúrák a Szegedi Tudományegyetemen Dr. Homor Géza, Dr. Makay Árpád.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Továbbtanulási tájékoztató
A tanári mesterszak Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Papp Lajos ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály.
A tanárképzés szerkezete
A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A továbbtanulást érintő jogszabályi változások Kalóné Szűcs Erzsébet igazgató.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Automatizmusok a HÖSZ rendszerben Köblös István
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Lejtmenetből lendület
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Felvételi tájékoztatás a mesterképzésre való jelentkezéshez
Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető
Előadás másolata:

TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes

A tanári pálya választása  Középiskolai felvételi: nincs tanárszak indok: választás későbbre halasztása A tanári pályától eltávolít, bizonytalanná tesz  Alapképzés szakirány vál. (felv. után 1 félével ??? ) diszcipl. mesterszakra csökkenti az esélyt második szak ad hoc választása  Alapképzés diploma: nem jó semmire  Mester felvételi: és ha nem sikerül?  Képzési idő: 7 félév— a szakma presztízse nem indokolja az időbefektetést

Szakstruktúra  Piaci igény: a középiskolai tantárgyaknak megfelelő két teljes szakkal rendelkező tanárok  Kínálat: Tantárgyi háttérrel nem rendelkező tanári szakképzettségek sora (50 kredites előtanulmány nincs, 38 szakmai kreditre tanári szakképzettséget ad !) ezeknek a szakirányú továbbképzésben lenne a helye  Következmény: egyszakos tanárok sora

A képzés szakmai tartalma  Első és második tanári szakképzettség (főszak-mellékszak) főszak: kredit (régen 110) mellékszak: kredit (régen 110) abszurd  Ped-pszich: kredit(régen 23) túl sok  Tanítási gyakorlat: 9+30 kredit(régen 13) lehet jó, de: gyakornoki idő ?

Kiegészítő tanárképzés (?????)  Azonos szakon Főiskolai diploma+ 2 félév: tanár mester diploma 18 szakmai kredit (korábban 6 félév)  Más szakon (újabb tanári szakképzettség) 50 kredit+2 félév: tanári mester diploma 68 szakmai kredit (korábban nem lehetséges)

Az első felvételi kör eredménye biolfizfökémkömatinfan gol né met ma gyar tört ELTE DE SzTE PTE EKF NyF7143

Az egyciklusú képzés megvalósítása  A. alapképzés 110 kötelező kreditje  B. alapképzés 110 kötelező kreditje  40 kredit ped-pszich  30 kredit gyakorlat  10 kredit egyéb Összesen 300 kredit ---a rendelkezésre álló komponensekből