TÁJÉKOZTATÓ VÁRADI JÓZSEF I-VIII OSZTÁLYOS ISKOLA SEPSISZENTGYÖRGY
BACOV-ia „PROFESIONALIZAREA CARIEREI DIDACTICE – NOI COMPETEN Ţ E PENTRU ACTORI AI SCHIMB Ă RILOR ÎN EDUCA Ţ IE DIN JUDE Ţ ELE BAC Ă U Ş I COVASNA” POSDRU/87/1.3/S/ Strukturális projekt Lebonyolítási periódus November 1. – 2013 október 31.
PARTICIPAN Ţ I Főpályázó: IŞJ Bacău 1. Partner: Kovászna megyei Tanfelügyelőség – pénzügyi tevékenységek 2. Partner : CCD Bacău 3. Partner: Kovászna megyei pedagógusok Háza - a pedagógusok képzésének és értékelésének szervezése 4. Partner: “Transilvania” Egyetem - Brassó – képzési programok kidolgozása
A KÉPZÉSI PROGRAM SZERKEZETE MODULOK: 1. Kompetencia-alapú curriculum 100 óra - 30 kredit-pont 2. A tanítás és az osztály menedzsmentje 90 óra - 30 kredit-pont 3. Számítógép-kezelési ismeretek 90 óra - 30 kredit-pont
CÉLCSOPORT 1300 pedagógus A projekt 1. éve: 2010 november – 2011 október 325 óvónő A projekt 2. éve: 2011 november – 2012 október 550 tanár, mérnök A projekt 3. éve: 2012 november – 2013 október 425 tanító
A helyi képzők hatáskörébe tartozik az elméleti és gyakorlati órákon a szervezési tevékenységek lebonyolítása is. KÉSZ ILDIKÓ MOLNÁR DALMA GERGELY-KOVÁCS KATALIN JAKAB HAJNALKA KÖLTŐ ANNAMÁRIA DEMETER GYÖNGYI ÉRSEK EDIT KOZMA ENIKŐ MOLDOVÁN VERA BRASSAI LÁSZLÓ KUBÁNDA MIKLÓS BABOS LÁSZLÓ MAROSCHER LÁSZLÓ SZŐCS EMESE SZÉKELY ZSUZSANNA
Minden csoport kinevez egy felelőst a résztvevők közül, aki segít a képzőknek a szervezési tevékenységekben. A felelős tisztséget felváltva is elláthatják a csoport tagjai. A Kovászna megyei Tanfelügyelőség, mint 1. számú Partner a projektben minden képzésen résztvevő pedagógusnak minden alkalomra kiállít egy kiszállási megbízást /Ordin de deplasare/, amely biztosítja a részvételi jogot. Ez a dokumentum 1, 2, 3 vagy 4 napra érvényes a rajta feltüntetett időkereteken belül /az órarendtől függően/ és érvényessége akkor bizonyított, ha helyesen van kitöltve a résztvevő által és alá van írva.
A kiszállási megbízást a helyi képzők veszik át a Tanfelügyelőségen. A képzésen kiosztják a résztvevőknek és minden alkalommal kitöltetik a napot és az órát. A kiszállási megbízáson feltüntett periódus végén összegyűjtik, a tevékenységnek helyet adó iskolában lepecsételtetik és aláiratják és a sajátjukkal együtt leadják a Tanfelügyelőségen, csatolva a más helységből ingázó pedagógusok és a saját dokumentumaikat, amelyek az útiköltség térítéséhez szükségesek. A helybéli képzők és résztvevők a kiszállási megbízáson csak az időpontokat töltik ki és a hátoldalra ráírják: „NU SOLICIT DECONT”, majd aláírják a jobb alsó sarokban a Titular avans négyzetben
Azok a képzők és résztvevők, akik autóbusszal, kisbusszal vagy vonattal utaznak a képzés helyszínére, a site-on közölt modell szerint /tanulmányozhatják a képzőknél is/ kitöltött kiszállási megbízás mellé csatolják az utazási jegyet, amelyen világosan látható kell legyen a két helység neve, amelyek között az utazás történt (ha nincs ráírva, kézzel kell feltüntetni), az utazás időpontja (dátum, óra) és a jegy ára. Az első elszámoláshoz mellékelnek egy személyi igazolvány másolatot, valamint a banki azonosító számukat – bankszámla kivonatot vagy a személyi másolatra felírják az azonosítót (cont IBAN) és aláírják /a projekt keretében minden kifizetés banki átutalással történik/. Első alkalommal szükséges egy térítési adatlap (FIŞA de decontare) kitöltése is, amely letölthető a website-ról.
Azok a képzők és résztvevők, akik személygépkocsival utaznak, a megfelelően kitöltött kiszállási megbízás mellé csatolják minden alkalommal a benzin/motorin vásárlási bizonylatát (aznapi vagy legfeljebb 2-3 nappal a kurzus dátuma előtti dátummal), első elszámoláskor pedig az autó bejegyzési bizonylatának (talon) másolatát, a hajtási igazolványuk másolatát, a személyi igazlovány másolatát és a banki azonosítót, valamint a térítési adatlapot (FIŞA de decontare) is a fentebb már említett módon. Amennyiben az autót vezető személy nem tulajdonosa az autónak, dokumentummal kell bizonyítania, hogy vezetheti az adott járművet – ha a házastársáé, akkor házasság-levél másolattal, ha más rokoné, akkor az illető által írott felhatalmazással (contract de comodat), ha leasing útján vásárolta, akkor az illető cégtől kapott felhatalmazással.
A résztvevők, minden képzési alkalommal jelenlétüket igazolandó aláírják a 2 példányban készült jelenléti ívet is. A jelenléti ívek a neveket az anyakönyvi kivonat szerinti ábécérendben tartalmazzák. Kurzuson a névsor egy teljes szériát, vagyis 100, illetve 125 nevet tartalmaz, gyakorlati alkalmazásokon csak név van rajta, egy-egy csoport létszámától függően. Ha egy résztvevő több képzési tevékenységről hiányzik, elveszíti a jogát a végső értékelésen való részvételhez és büntetést fizet. Ha egy résztvevő nem tud megjelenni egy tevékenységen objektív okok miatt, ezt időben kell jeleznie (legkésőbb a kurzus ideje alatt) a 2. Regionális Képzési Koordinátorral, majd bizonyító dokumentumokat kell bemutatnia.
Minden tájékoztatás a Tanfelügyelőség és a Pedagógusok Háza website-ján történik -telefonon vagy faxon csak nagyon sürgős esetekben értesítünk A csoportok összetétele és az órarend megtalálhatók a két website-on a PROJEKTEK Minden kurzusnak a kézdivásárhelyi Nagy Mózes Elméleti Líceum ad helyet Figyelem a gyakorlati tevékenységek helyszíneire – az órarendek mellett megtalálható a rövidítések magyarázata is (a tantárgyak elnevezései és a képzési helyszínek nevei, címei)
Információk a projektről Website Telefon – Botos Erika 2. Regionális Képzési Koordinátor