Balaton régió turizmusában TDM rendszer szerepe a Balaton régió turizmusában Dani Barbara MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság
TDM rendszer célja A fenntartható és versenyképes turizmus rendszerének kialakítása és működtetése egy turistákat fogadó térségben. Olyan tevékenységek összegzés, amely ahhoz szükséges, hogy egy desztináció látogatókat vonzzon és ott-tartózkodásuk alatt tökéletes utazási élményt nyújtson úgy, hogy a látogatóforgalom gazdasági és környezeti hatásai a desztináció közössége számára előnyösek legyenek most és hosszú távon egyaránt.
A desztináció alkotó elemei szolgáltatók, létesítmények együttműködési készsége szolgáltatási láncolatok/hálózatok – minőség management- és marketing kompetenciák professzionális struktúra – desztinációs menedzsment szervezet információs és foglalási rendszer márka(név)
A Balaton régió számokban Kereskedelmi szálláshelyek Magánszálláshelyek 2008. előzetes KSH 2007. végleges KSH Vendégek száma: 1.277 ezer fő - +0,0 % 410 ezer fő ebből belföld: 920 ezer fő - +1,9 % 278 ezer fő ebből külföld: 357 ezer fő - -4,7 % 132 ezer fő Vendégéjszakák száma: 4.506 ezer éj - -1,8 % 1.736 ezer éj ebből belföld: 2.598 ezer éj - +1,2 % 1.043 ezer éj ebből külföld: 1.909 ezer éj - -5,6 % 693 ezer éj
Balaton régió Főbb turisztikai termékek Vízparti üdülés Wellness Aktív turizmus Gazdag programkínálat Fenntartható turizmus alapjai Természeti környezet Infrastruktúra Megközelítés – közlekedés Intézményrendszer
Regionális desztináció
Regionális TDM célja Balaton ismertségének és imázsának javítása értékesítés marketing feladatok összefogása, összehangolása összehangolt, egységes megjelenítés komplex adatmenedzsment informatikai háttér szereplők összefogása, szakmai munka támogatása, képzések, szakmai know-how átadás, érdekképviselet.
Regionális TDM feladatai Együttműködés külső szervezetekkel - érdekképviselet kapcsolatok hazai és nemzetközi szakmai szervezetekkel együttműködés az országos marketing, turisztikai irányító szervezetekkel
Regionális TDM feladatai Marketing és PR szolgáltatások a régió turisztikai stratégiájának, átfogó fejlesztési koncepciójának kidolgozása marketing terv összeállítása, összehangolása arculatépítés turisztikai szolgáltatások helyzetének elemzése, értékelése piackutatás és értékelés marketing, promóciós és pr tevékenység regionális szintű kommunikáció tervezése és megvalósítása (külső-belső) regionális szintű médiakapcsolatok kézbentartása sajtófigyelés, információk értékelése
Regionális TDM feladatai Szakmai támogat szolgáltatások Tagszervezetek, tagok részére szakmai tanácsadás oktatás és továbbképzés, tanulmányutak regionális honlap turisztikai pályázatok figyelése turizmust érintő jogszabályok változásának figyelése, szakmai befolyásolás (RIB) szakmai munkacsoportok működtetése
Regionális TDM feladatai Kiegészítő szolgáltatások a TDM filozófiájának elterjesztése, népszerűsítése közhasznú feladatok, közfeladatok ellátása pártoló tagok, szponzorok felkutatása minősítési eljárásban való részvétel
Balatoni TDM-ek jelenlegi helyzete 2008. nyár végén megjelent a TDM regisztrációs pályázat helyi szervezetekre Összesen 19 pályázat - 1 elutasításra került északi part 8 db déli part 6 db zalai terület 4 db Többsége régóta eredményesen működő turisztikai egyesület (Gyenesdiás, Balatonfüred, Riviéra, Siófok, Hévíz, Nyugat-Balaton)
Balatoni RMI, mint regionális turisztikai marketing szervezet Főbb marketing feladatok: (belföldön, külföldön egyaránt) - kiállításokon megjelenés - regionális kiadványok - study tourok, workshopok - média megjelenések (sajtó, rádió, tv) image építés (minőség, árérték arány, szezonhosszabbítás) egységes arculat - regionális honlap és arra épülő kampányok - Balatoni Légi Marketing Alap (csak külföld)
Balatoni RMI együttműködése turisztikai szolgáltatókkal, egyesületekkel Valamennyi kampányunkba bekapcsolódhatnak kedvezményes áron - kiállításon társkiállítói megjelenés (Szolnok) - regionális kiadványokban vonzerőkről információ, hirdetés elhelyezése - study tourok keretében vonzerők bemutatása - médiafelületeken kedvezményes hirdetés (CTL, Fókusz) - regionális honlap és arra épülő kampányok (microsite)
Köszönöm szépen az együttműködést és a figyelmet.