Azt gondoljuk, hogy az e-learning megismerése nem az elméleti háttérrel kezdődik. Kicsit bele kell kóstolni. Van egy hosszú, érdekes anyagunk az általunk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
EMLÉKEZTETŐ Környezettechnológiai piacvezető Magyarországon ORGANICA Élőgépek kifejlesztője Tudásból megélni és megnőni ORGANICA Környezettechnológiák.
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Székely István fejlesztési tanácsadó
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
SZOFVERCENTRUM. Szimulációs WorkShop – Miskolc-Tapolca, június 3-4. Miskolci Egyetem Mechanikai és Mechanikai Technológiai TanszékSZOFTVERCENTRUM.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Office 2010 oktatása szakközépiskolában Fodor Gábor Antal Békésy György Szakközépiskola.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Alkalmazott nyelvészet I.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
AUTOMATIZÁLT KÁBELKONFEKCIONÁLÁSI TECHNOLÓGIA KUTATÁSA, INTELLIGENS KÁBEL ÉS EGYEDI CSATLAKOZÓK KIFEJLESZTÉSE VLG Kábelkereskedelmi Kft. Vető Géza ügyvezető.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Életkor/iskolatípus/előképzettség…
European Distance and E-Learning Network
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Nemzeti Köznevelési Portál
Mesterséges intelligencia
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Országos Kompetencia Mérés 2011
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Előadás másolata:

Azt gondoljuk, hogy az e-learning megismerése nem az elméleti háttérrel kezdődik. Kicsit bele kell kóstolni. Van egy hosszú, érdekes anyagunk az általunk alkalmazott oktatásmódszertanról és tananyagfejlesztési folyamatról, de most itt nem erről lesz szó, ízelítő és kedvcsináló részletekkel készültünk. Első dia... ... törölve

Nexius e-learning megoldások azonosítók: Antal Tamás Hasznos Marcin KVG Konvergencia Kft. Tartalom: vállalati igények a szerkesztőség tanuló a középpontban felhasználási területek Lépjünk be, nézzünk körül! Illusztráció: lépjünk be a Nexius rendszerbe Hasznos Marcin: „Az a dolgom, hogy jók (fogyaszthatók) legyenek a tananyagok. Antal Tamás: „Az a dolgom, hogy jól (hatékonyan) működjön és fejlődjön az e- learning rendszer. A KVG öt éve intenzíven fejleszti a Nexius e-learning rendszert, amely első sorban az üzleti világ gyors változásából eredő oktatási igények kiszolgálására kíván teljes körű megoldást nyújtani. Eger, 2008. 05. 15. Nexius e-learning megoldások

Részlet a termékfejlesztés tananyagból Illusztráció: részlet egy termékfejlesztési tananyagból, amelynek fontos eleme az oktatás. HM: Nap mint nap azzal találkozunk, hogy az üzleti világ kihívásaival, a piac változásaival, az újabb termékekkel nem tudnak lépést tartani ügyfeleink munkatársai, azaz a rendszer tanulói. Amikor egy tananyagot el kell készíteni az ideális határidő tegnap lejárt és igazából már a következő verzión kellene dolgozni. AT: A rendszernek rendkívül felgyorsított módon kell reagálnia az oktatási igényekre. Folyamatosan készülnek az újabb és újabb modulok és tananyag verziók. A hatékony munkamódszerek keresése állandósult feladatunk. A tananyag mindig tegnapra kell... és holnap már elavult.

A szerkesztőség on-line csapatmunkában dolgozik A stílusok, módszerek egységesek, a tartalom változó Illusztráció: részlet az on-line szerkesztőségi rendszerből HM: E-learning szerkesztőségünket részben a napilapok szerkesztőségéről mintáztuk. Egyenletes stílusban, formátumban és minőségben kell dolgoznunk úgy, hogy a legváltozatosabb témákat is fel tudjuk dolgozni. AT: A tananyagfejlesztő eszköznek minden lehetséges módon segítenie kell a szerkesztőséget, hogy a bevált, működőképes tartalmi megoldások gyorsan beilleszthetők legyenek. A két legfontosabb funkció a többszintű sablonrendszer és az teljesen on-line működés. A szerkesztőség on-line csapatmunkában dolgozik

munkájára: tápláléklánc Példa a szerkesztőség munkájára: tápláléklánc Illusztráció: Mit állít elő a szerkesztőség? Tanulható tananyagokat... HM: Sosem téveszthetjük szem elől, hogy a tanulónak nem csak egy-egy új ismerettel, hanem egy élménnyel is gazdagabbnak kell lennie a tanulás során. Tanulóink figyelmének, elkötelezettségének, motivációjának fenntartása engedhetetlenül fontos. AT: A minőség fenntartásának fontos eleme, hogy saját munkatársaink is folyamatosan tanuljanak a tanulóktól, megrendelőktől és lehetőség szerint csak a bevált – esetenként konkrét mérésekkel igazolt – megoldások épüljenek be a tartalmakba. „Fogyasztható” tananyag nélkül nincs sikeres e-learning

Egy újabb modullal gyarapszik a tudásbázis. Kezdődhet a lektorálás, próbatanulás, tanulás, értékelés, hibajavítás. Pár nap elteltével... Egy újabb modullal gyarapszik a tudásbázis. Illusztráció: milyen gyorsan törénik valami? Akár pár napon belül is megjelenhet egy új tartalmi modul. HM: Van olyan ügyfelünk, akinél nem ritka, hogy néhány napos átfutással kell elkészülnie a tudásbázis egy-egy új moduljának. Amint az első „tollvonásokkal” elkészültünk kezdődhet a „kukucskálás” – szerkesztőségünk munkája folyamatosan on-line követhető. Lehet véleményezni, vagy bátrabbaknak akár belenyúlni a tartalmakba. AT: Fejlesztéseink egyik fő irányvonala, hogy a véleményalkotás formáit, eszközeit bővítsük, az elemzési lehetőségeket gyarapítsuk. Lássunk néhány példát... (következő dia)

Nyitottsággal tekintünk az emberek véleményére haladási kimutatások lektori jegyzetek teszteredmény elemzések Illusztráció: a véleményalkotás és elemzés módszerei HM: Az e-learning nyújtotta lehetőségek közül az egyik legizgalmasabb, hogy rengeteg információ forrás áll rendelkezésre, amelyet a tananyagok és oktatási megoldások fejlesztésére lehet fordítani. AT: Technikailag és kommunikációs szempontból is biztosítanunk kell, hogy a rendszer felhasználói pozitívan éljék meg ezeket a lehetőségeket. Az értékelő űrlap és a teszteredmények elemzése egyaránt a minőség és hatékonyság javításának eszközei. A továbbiakban nézzünk példákat, hogy tanulóink milyen tartalmakkal találkoznak. értékelő űrlap Nyitottsággal tekintünk az emberek véleményére

Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre Példa 1 / 5 A „Tesz-vesz város” stílus Illusztráció: Tesz-vesz város stílus klikklehető részletekkel. HM: Jól bevált receptekkel tesszük a tananyagokat érthetőbbé, izgalmasabbá, „fogyaszthatóvá”. A további példákhoz egy-egy tipikus felhasználási területet is említünk. AT: Izgalmas kihívás számunkra az ábrázolástechnikai megoldások fejlesztése – hogyan lehet „futószalagon” jól olvasható-értelmezhető ábrákat készíteni egységes stílusban (szerkesztőségünk első sorban nem grafikusokból áll). Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre

Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre Példa 1 / 5 A „Tesz-vesz város” stílus Példák tananyag stílusokra és felhasználási területekre

Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek) Példa 2 / 5 A képregény stílus Illusztráció: részlet egy helyzetgyakorlatos képregényből. HM: A döntési helyzet és képregény stílus ötvözése nagyon sikeres. Pl. új belépők oktatásánál juthat szerephez ügyfélszolgálati, termékismereti tréningként (eladási érvek és helyzetek) AT: A képregények ügyes trükkökkel készülnek, nem egyenként kézzel rajzoljuk őket. Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)

Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek) Példa 2 / 5 A képregény stílus Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)

Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek) Példa 2 / 5 A képregény stílus Felhasználható: szituációs gyakorlat (pl. új belépőknek)

Felhasználható: technológia transzfer, műszaki ismeretek Példa 3 / 5 A technológiai ábra Illusztráció: technológiai ábra szövegmezőkkel HM: ez az ábrázolásmód ismerős lehet pl. tankönyvekből, lexikonokból. A technológia transzfer (Organica nemzetközi szereplése) oktatási folyamatainak egy lehetséges szereplője. Ilyen estben gyakran szakemberek oktatják egymást (pl.: műszakiak a marketingest a termék legfontosabb technikai jellemzőiről) Felhasználható: technológia transzfer, műszaki ismeretek

A tanulói vélemények szerepe kiemelkedő Példa 3 / 5 A technológiai ábra Illusztráció: Vélemények megjelenése a tananyagban. AT: A technológiai ismeretek átadása során a tanulói visszajelzések nem csak a tananyag, hanem a technológia fejlődését is szolgálhatják. Pl. külföldi alkalmazási tapasztalatok épülhetnek bele az újabb termékekbe. A tanulói vélemények szerepe kiemelkedő

Felhasználható: folyamatleírások, szervezeti felépítés Példa 4 / 5 A folyamatábra és -leírás Illusztráció: folyamatábra vagy hierarchikus ábra HM: A folyamatok megértésénél és megtanulásánál a logikus, egységes jelrendszert alkalmazó, átlátható ábrák adnak segítséget. Ezek az ismeretek pl. vezetői utasítások hosszú szöveges leírásaiból szinte megtanulhatatlanok. AT: A tanuló itt felfedező szerepben van, biztosítani kell, hogy az információ apró, pici lépésekben kibontva jusson tudomására, az interaktivitás szerepe kiemelkedő. Felhasználható: folyamatleírások, szervezeti felépítés

Felhasználható: általános irodai ismeretek (pl. KKV részére) Példa 5 / 5 Szoftver oktatás Illusztráció: szoftveroktatási példa HM: Tartalmi szempontból az előző példához hasonlít (apró lépésekben megismerés), de felhasználási köre sokkal tágabb lehet. A szoftverhasználati tananyag jellegzetes példája a tömegoktatásnak, például egy KKV-k részére készített irodai tananyagcsomag részeként. Felhasználható: általános irodai ismeretek (pl. KKV részére)

Az e-learning mindenkié – online szolgáltatásoké a jövő Példa 5 / 5 Szoftver oktatás Illusztráció: az előző szoftveres kép jobban kibontva AT: az e-learning fokozatosan halad a nagyvállalati felhasználási lehetőségektől a kisebb cégek felé, a rendszer helyi telepítése mellett egyre nagyobb teret kapnak az on-line „havidíjas” szolgáltatások. Reményeink szerint így lesz az e-learning mindenki számára elérhető. Az e-learning mindenkié – online szolgáltatásoké a jövő

Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Ξ www.nexius.hu 2008.