Kombinatorikai képességek fejlesztése a számítógép segítségével.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Advertisements

NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
„Ezt egy életen át kell játszani”
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Széchenyi tehetségműhely
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Emberierőforrás-ellátás
Bizonyítási stratégiák
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Agria Media Eger, október
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Eseményalgebra, kombinatorika
Tudástranszfer egyetemi városokban
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A vidéki tér sikertényezői
A feladatok szerepe Kaposi József.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Gazdaságstatisztika 11. előadás.
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése informatikai eszközökkel
2. Korlátozott racionalitás elmélete
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Harmadik matematikakönyvem
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Matematika Kompetenciaterület
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Reflektív gondolkodás
DUNA STRATÉGIA … Szilvássy István, Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége Nagymegyer, október 19.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A kémia története 7. osztály.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZFP II Kompetenciamérés
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Kombinatorikai képességek fejlesztése a számítógép segítségével. „A felsőoktatásban tanulók és tanáraik személyiségét érő új kihívások és kezelésük” SZIE – PK, Szarvas 2011. április 28. Kombinatorikai képességek fejlesztése a számítógép segítségével. Bontovics Ignác – SZIE-PK Szarvas tanársegéd

Kombinatorika az alsó tagozaton Szerves részét alkotja matematikatanításunknak. Segíti a gondolkodási és megismerési módszerek alapozását. Megalapozhatjuk kombinatorikus gondolkodásukat, fejleszthetjük elemző képességüket, Rendszerező képességüket ítélőképességüket.

Alapestek Sorrendi kérdés Kiválasztás kérdés Kiválasztás és sorrendi kérdés

Tipikus feladatok a tanításban számalkotások adott számjegyekből, gyöngyfűzés, nyaklánc készítése, tárgyak, személyek sorba rendezése, kiválasztása, valószínűségi kísérletek (golyóhúzás, kockadobás stb.) kimeneteleinek feltárása, monogramok készítése, kézfogások, koccintások, körmérkőzések, útvonalak kiválasztása.

Célok és alapelvek a tanításban Alapvetően sorba rendezési és kiválasztási problémákról szólnak. kis elemszámú feladatokat, amelyek lehetőséget adnak a tanulóknak a cselekvő és élményszerű tapasztalatszerzésre. Összefüggések felismerése

A kombinatorikus gondolkodás kialakításának szakaszai a feltételeknek eleget tevő néhány lehetőség keresése, minél több lehetőség előállítása, az összes eset megtalálása, az összes eset rendszerezett előállítása, összefüggések felfedezése

Gyümölcs választás

Köszönöm a figyelmüket „A felsőoktatásban tanulók és tanáraik személyiségét érő új kihívások és kezelésük” SZIE – PK, Szarvas 2011. április 28. Köszönöm a figyelmüket http://www.bontovics.hu bignacz@gmail.com Bontovics Ignác – SZIE-PK Szarvas tanársegéd