Kombinatorikai képességek fejlesztése a számítógép segítségével. „A felsőoktatásban tanulók és tanáraik személyiségét érő új kihívások és kezelésük” SZIE – PK, Szarvas 2011. április 28. Kombinatorikai képességek fejlesztése a számítógép segítségével. Bontovics Ignác – SZIE-PK Szarvas tanársegéd
Kombinatorika az alsó tagozaton Szerves részét alkotja matematikatanításunknak. Segíti a gondolkodási és megismerési módszerek alapozását. Megalapozhatjuk kombinatorikus gondolkodásukat, fejleszthetjük elemző képességüket, Rendszerező képességüket ítélőképességüket.
Alapestek Sorrendi kérdés Kiválasztás kérdés Kiválasztás és sorrendi kérdés
Tipikus feladatok a tanításban számalkotások adott számjegyekből, gyöngyfűzés, nyaklánc készítése, tárgyak, személyek sorba rendezése, kiválasztása, valószínűségi kísérletek (golyóhúzás, kockadobás stb.) kimeneteleinek feltárása, monogramok készítése, kézfogások, koccintások, körmérkőzések, útvonalak kiválasztása.
Célok és alapelvek a tanításban Alapvetően sorba rendezési és kiválasztási problémákról szólnak. kis elemszámú feladatokat, amelyek lehetőséget adnak a tanulóknak a cselekvő és élményszerű tapasztalatszerzésre. Összefüggések felismerése
A kombinatorikus gondolkodás kialakításának szakaszai a feltételeknek eleget tevő néhány lehetőség keresése, minél több lehetőség előállítása, az összes eset megtalálása, az összes eset rendszerezett előállítása, összefüggések felfedezése
Gyümölcs választás
Köszönöm a figyelmüket „A felsőoktatásban tanulók és tanáraik személyiségét érő új kihívások és kezelésük” SZIE – PK, Szarvas 2011. április 28. Köszönöm a figyelmüket http://www.bontovics.hu bignacz@gmail.com Bontovics Ignác – SZIE-PK Szarvas tanársegéd