PARP Planning and Review Process Busa Krisztián őrgy. Honvédelmi Minisztérium
A PARP fejlődésének állomásai december (15 résztvevő) 1. ciklus –Összefoglaló Jelentés 1995 tavasz október (18 résztvevő) 2. ciklus –Interoperabilitási Célok száma nő – közeledés a NATO tervezéshez –Párhuzamosságok megteremtése PARP Miniszteri Irányelvek PARP Partnerségi Célok PARP Értékelés (egyéni és összesített)
Kibővített és méginkább műveleti PfP Politikai-katonai együttműködés OCC - Műveleti Képesség Koncepció visszacsatolás a felajánlott erők műveleti képességéről PARP kiterjesztése együttműködés további bővítése Tagsági Akcióterv - Politikai együttműködés Politikai-gazdasági aspektusok Védelem-fegyveres erők Erőforrások Biztonság- titokvédelem Jogi feltételrendszer
PARP lényege 4 Önkéntesség 4 Kétéves tervezési ciklus (adatszolgáltatási kötelezettség -- Survey of Overall PfP Interoperability ) Védelmi politika Fegyveres erők demokratikus civil felügyelete PfP együttműködési politika Pénzügyi és gazdasági tervek 4 Általános információk a fegyveres erőkről 4 Részletes információk a PfP-ben figyelembe vehető erőkről
PARP folyamata Általános PfP Interoperabilitási Kérdőív 4 Nemzeti álláspontok és válaszok 4 Bilaterális és multilaterális konzultációk 4 Tervezési és Felülvizsgálati Értékelés (egyéni) Összefoglaló Jelentés Partnerségi Célok
PARP előnyei [1] â Önkéntes (javaslatok - nem utasítások) â Politikai kapcsolatok javítása, részvétel a nemzetközi politikai döntéshozatalban â Segítség a haderőreform végrehajtásában (konzultációk, programok, feladatok stb.) â Független értékelés az ország és a haderő helyzetéről - a tervekről és a végrehajtás eredményeiről
PARP előnyei [2] 4 Nagyobb átláthatóság 4 A folyamatba való részvétel eredményeként a NATO és a Partnerek többet tudnak egymásról - értékesebb lesz az együttműködés 4 Tapasztalatcsere 4 Részvétel az egységesítésben - gazdaságosság 4 A struktúra-átalakítás az elsődleges, nem a technikai fejlesztés 4 NATO tagságra való felkészülés
Kérdések?