Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
Pályaválasztás 2014/15.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Angol nyelvi kompetencia
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Globalizáció és oktatás
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Dobó István Gimnázium Eger.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.
Beszélj velünk és a világgal!
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG VIII. VÁNDORGYŰLÉSE Debrecen, november Az idegennyelv-oktatás szerepe a szervezeti és regionális versenyképességben.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizgaközpont SZAKMAI NAP 1 1.Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2.Ebédszünet.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
LEXINFO Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga sajátosságai Babos Krisztina Dunaújváros, május 09.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban: Élő idegen nyelvek
Iskolánkban az angol nyelv oktatása csoportbontásban történik már első osztálytól. Első osztálytól harmadik osztályig heti 2 órában, negyedik osztálytól.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Kétszintű érettségi.
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?
Érettségi tájékoztató 2016/2017
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Szakiskolai fejlesztési program
Kétszintű érettségi 2018 május
Országos Kompetencia Mérés 2011
Előadás másolata:

Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, november 23.

Helyzetelemzés:  a nyelvek európai éve  átfogó országos tudásszintmérés  átfogó stratégia „Világ-Nyelv”

Cél: Korábban Jelenleg A nyelv rendszerének ismerete használható nyelvtudás A nyelvtanulás hatékonysága függ a tanárok felkészültségétől. A nyelvtanulás hatékonysága függ a tanárok felkészültségétől. Stratégia: a kommunikatív nyelvi kompetencia fejlesztése. Stratégia: a kommunikatív nyelvi kompetencia fejlesztése.

1. A tanulók és a társadalom szükségleteinek kielégítése. 2. A tanulók által elvégzendő feladatok. 3. E feladatok elvégzéséhez szükséges kompetenciák. 4. Közös referenciaszintek. Cél:

Idegen nyelv 6. évf.8. évf.12. évf. Első idegen nyelv(a)A1A1B1 Első idegen nyelv(b)A1A2B2 Második idegen nyelv (c)A2 Második idegen nyelv (d)A1B1

A négy nyelvi alapkészség beszédértés beszédértés olvasásértés olvasásértés beszédkészség (szóbeli kifejezőképesség) beszédkészség (szóbeli kifejezőképesség) íráskészség (írásbeli kifejezőkészség) íráskészség (írásbeli kifejezőkészség)

A nyelvtanulás célja: Alapfokon (1-6.évfolyam): Attitűd és motiváció. Attitűd és motiváció. Hatékony nyelvtanulási stratégiák elsajátítása. Hatékony nyelvtanulási stratégiák elsajátítása. Beszédértés és beszédkészség ( A1 vagy A2 szint). Beszédértés és beszédkészség ( A1 vagy A2 szint).

A nyelvtanulás célja: Középfokon: ( évfolyam) Első idegen nyelvből: Első idegen nyelvből: A 8. évfolyam végére A1 vagy A2 szint. A 8. évfolyam végére A1 vagy A2 szint. A 10. évfolyam végére B1 vagy B2 szint. A 10. évfolyam végére B1 vagy B2 szint. Második idegen nyelvből a 12. évfolyam végére A2 vagy B1. Második idegen nyelvből a 12. évfolyam végére A2 vagy B1.

Programcsomagok Idegen nyelvek Alapfok Középfok Angol100%100%30 %30 % Német100%100%30%30 % Francia30 % (9-12.)

Alapelvek: Tanuló és tevékenységközpontú módszerek Tanuló és tevékenységközpontú módszerek Középpontban áll: Középpontban áll: a feladat csoportokban a feladat csoportokban párokban párokban egyénileg végzett munkaformák egyénileg végzett munkaformák Projektmunka Projektmunka

A nyelvtanárok felkészítése: 1. tanártovábbképzések 2. a program-megvalósítás monitorálása 3. megfelelő szakértői rendszer kialakítása 4. támogatói rendszer kiépítése

Köszönöm a figyelmet!