Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, november 23.
Helyzetelemzés: a nyelvek európai éve átfogó országos tudásszintmérés átfogó stratégia „Világ-Nyelv”
Cél: Korábban Jelenleg A nyelv rendszerének ismerete használható nyelvtudás A nyelvtanulás hatékonysága függ a tanárok felkészültségétől. A nyelvtanulás hatékonysága függ a tanárok felkészültségétől. Stratégia: a kommunikatív nyelvi kompetencia fejlesztése. Stratégia: a kommunikatív nyelvi kompetencia fejlesztése.
1. A tanulók és a társadalom szükségleteinek kielégítése. 2. A tanulók által elvégzendő feladatok. 3. E feladatok elvégzéséhez szükséges kompetenciák. 4. Közös referenciaszintek. Cél:
Idegen nyelv 6. évf.8. évf.12. évf. Első idegen nyelv(a)A1A1B1 Első idegen nyelv(b)A1A2B2 Második idegen nyelv (c)A2 Második idegen nyelv (d)A1B1
A négy nyelvi alapkészség beszédértés beszédértés olvasásértés olvasásértés beszédkészség (szóbeli kifejezőképesség) beszédkészség (szóbeli kifejezőképesség) íráskészség (írásbeli kifejezőkészség) íráskészség (írásbeli kifejezőkészség)
A nyelvtanulás célja: Alapfokon (1-6.évfolyam): Attitűd és motiváció. Attitűd és motiváció. Hatékony nyelvtanulási stratégiák elsajátítása. Hatékony nyelvtanulási stratégiák elsajátítása. Beszédértés és beszédkészség ( A1 vagy A2 szint). Beszédértés és beszédkészség ( A1 vagy A2 szint).
A nyelvtanulás célja: Középfokon: ( évfolyam) Első idegen nyelvből: Első idegen nyelvből: A 8. évfolyam végére A1 vagy A2 szint. A 8. évfolyam végére A1 vagy A2 szint. A 10. évfolyam végére B1 vagy B2 szint. A 10. évfolyam végére B1 vagy B2 szint. Második idegen nyelvből a 12. évfolyam végére A2 vagy B1. Második idegen nyelvből a 12. évfolyam végére A2 vagy B1.
Programcsomagok Idegen nyelvek Alapfok Középfok Angol100%100%30 %30 % Német100%100%30%30 % Francia30 % (9-12.)
Alapelvek: Tanuló és tevékenységközpontú módszerek Tanuló és tevékenységközpontú módszerek Középpontban áll: Középpontban áll: a feladat csoportokban a feladat csoportokban párokban párokban egyénileg végzett munkaformák egyénileg végzett munkaformák Projektmunka Projektmunka
A nyelvtanárok felkészítése: 1. tanártovábbképzések 2. a program-megvalósítás monitorálása 3. megfelelő szakértői rendszer kialakítása 4. támogatói rendszer kiépítése
Köszönöm a figyelmet!