Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Advertisements

A playback színház Szent Erzsébet Caritas Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szekszárd, Munkácsy u. 7/A Telefon: 20/
Mi az a SLAM POETRY?.
RÁD GONDOLUNK... Emlék - Megemlékezés - Kiállítás El Kazovszkij festőművész kiállítása
YES •A "progresszív" (haladó) kifejezést a mai napig használják olyan zenei törekvésekre, amelyek kísérleti módon, az adott műfaj megszokott, elfogadott.
Az adaptációhoz közeledve – a műfaj problematikájához
Egy ötlet megvalósítása
Művészet By: Turi Krisztina.
Rítus és színház. Isten – szól a mese – a teremtés hetedik napján azt tapasztalta, hogy halálos unalom uralkodik mindenek felett, és akkor rájött, hogy.
Készítették: Balázs, Misu, Zita, Zsuzsi
és a legkevésbé teljes az
A görög színház mint épület
Európai vonat Európa 2010 Kaposvár. benyújtja pályázatát az „Európa Kulturális Fővárosa 2010” cím elnyeréséért.
Fizika Bevezető 6. osztály.
A görög színház működése
Matematika Eredete és története Kaszás Tamás.
Gondolatok a művészet rendszeréről
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
Tematika 9. évfolyam irodalom.
ARISZTOTELÉSZ (Kr. e ).
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A ROMANTIKA.
Az ókor színházai.
A performansz, mint kommunikatív eszköz a kortárs művészetben
Van Gogh. (Japán fametszet nyomán)
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS ALAPJAI
Képversek 30/A.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Írta: Szöllősi Veronika 9.a
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
A szimbolizmus.
Az avantgárd művészeti irányzatok
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
A szövegszerkesztés menete
Az expresszionista stílus jellemzői és a Rettegett Iván I.
vizuális kommunikáció
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Európa városi történelme
A szellemi tulajdon védelme Alapinformációk március
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
A kommunikáció tényezői
ISTEN IGÉJE ÉLETRE KEL. Mi is az a BIBLIODRÁMA? nincs definíció jellegű válasz „kísérleti spiritualitás” életre keltő, megelevenítő, játékban, testben.
A demokrácia problémája a településfejlesztésben Rövid és hosszú távú gondolkodás Miskolc Szegénységellenes Világnap 2014, okt. 17.
A cseh származású Daniel Swarovski 1895-ben alapította meg kristályékszereket készítő/csiszoló cégét. Márkajegyéül az Alpok ihlette havasi gyopárt választotta.
Hegel ( ) művészetfilozófiája
Filmelemzési szempontok
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
8. FRANCIA IMPRESSZIONIZMUS JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.
Vigyázat: minden üzenet!
Művészetek Palotája. Budapest legfiatalabb többfunkciós kulturális létesítménye m²-t meghaladja az alapterülete.
A zene története készítette: Szabóné Lukács Éva
M ű vészeti korok szépségei Játékos vetélked ő Kriván Norbert Buzás Kristóf 12.C 12.A.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Csongor és Tünde Paulay Ede rendezésésben. Pár szó a rendezőről…  Paulay Ede tokaji születésű rendező volt.  Rendező mivoltja mellett, még számos címet.
Soundwave Painting Hanghullám művész
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
A misztérium Készítette: Lovász Lili, Süli Réka, Szekeres-Kovács Veronika.
Szabó Kira, Sándor Zsuzsanna, Magyar Fanni, Brenner Ági
Sík Ferenc – Csongor és Tünde
A Biblia és a képzőművészet
A felvilágosodás kora A klasszicizmus.
Az ember tragédiája Rendezte: Paulay Ede.
"A fényképen mindig két ember van a fényképész és a néző."
Az ember tragédiája a színpadon
~Paulay Ede rendezésében~
Németh Antal 10 Credójából
Előadás másolata:

Színész Szerep Nézők

 Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös tér,  Közös idő nélkül.  Színházi kifejezőeszközök.  Tér  Játéktér  Épület / Közeg  Díszlet  Kellékek (Rekvizitum)  Világítás  Zenei elemek  Ritmus.  Tempó.  Zene   Színész megjelenése  Színész alkat  Maszk / smink.  Frizura  Jelmez  Hang  Nonverbális (nem nyelvi) akusztikai  Zaj / Effekt.  Színészi játék / fogalmazásmód / játékstílus  Akció  Dikció  Mimika  Gesztus.  Térbeli helyzet. 

 „Az előadás intenzitása abból fakad, hogy játék közben megérezzük, milyen illékony természetű az idő.”  Brook  Színháztörténet paradoxona (feloldhatatlan ellentmondása) tárgya a műalkotás, amit vizsgál, már nem létezik-  Mintha „illattörténet” lenne. Sejtjük, sejtkhetjük, milyen lehetett a középkori város illata (bűze), ki is keverhetjük, de biztos nem lesz ugyanaz, mint amit a korabeli városlakók éreztek.

Színház alapanyaga Szó? Kép? Hang (zene?) „Színház időbeli művészet az időt ritmussá kell alakítanunk. Szakaszok egymást követő elemeinek szabályossága valósággal zenei jellegű ritmust hoz létre.” „Képzeletbeli világot behozza az emberi világba”. (A.Appia) „Érzelmessé teszi a teret” (A. Appia) Mindez a HATÁS része, De a legfontosabb A színház témája, „anyaga”: „az emberek közötti megtörténés” Tehát az EMEBER, a SZÍNÉSZ. Jean-Louis Barrault

 Időnek kiszolgáltatott művészet – A pillanat művészete.  Összművészet – számos művészeti ág kifejezőeszközeivel – hat.  A legszubjektívebb művészet: Anyaga, témája, alkotója az ember – A színész, mint alkotó nem léphet el alkotásától, mint a festő a vászontól.  Nem reprodukálható hatás, minden előadás más. (Ezt tudva játszottak a görögök egyetlen egyszer egy drámát).  Közösségi művészet, lényege a hatásnak a közös befogadás.

 Arisztotelész  Kr.e  Drama – Cselekedni szóból ered a műfaj elnevezése.