Az innováció típusai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FENNTARTHATÓ(?) FEJLŐDÉS
Advertisements

Egyetemi prezentációs sablon
Kvantitatív módszerek
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
A mezőgazdaság gondjai és kitörési lehetőségei a Homokháton Előadó: Kőváriné dr. Bartha Ágnes Bács-Kiskun Megyei Agrárkamara elnöke Kecskemét,
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
B2B-marketing - Bevezetés
Területfejlesztés a vidéki térségekben HVI továbbképzés december 10. Bihari Zsuzsa VKSZI szakmai tanácsadó.
Regionális gazdaságtan 4.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Készítette / Author: Tuska Katalin
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Az energiaellátás és az atomenergia Kiss Ádám február 26. Az atomoktól a csillagokig:
A vállalkozások környezete
Regionális Gazdaságtan 5. előadás október 14. Prof. Dr. Lengyel Imre - Bajmócy Zoltán Szegedi Tudományegyetem Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
7. Előadás Termék stratégia
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Franchise a látványpékségek piacán
Szerelési egységek modellje
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Velence, Managerek éjszakája Keressük a válságot!
Stratégia célrendszer
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
A marketingkörnyezet elemzése
Az elfogadók tipizálása. A., Az elfogadók innovativitás alapján történő kategorizálása I. Kezdetek II. Az elfogadás és normalitás S-alakú görbéje 1. kiindulópont:
Az innováció-kutatás kezdetei. A., A hosszú hullámok elmélete I. Kialakulása: Nyikolaj Kondratyev 1. személye 2. munkája 3. eredmény II. A hullámok sajátosságai.
Az innováció fogalma. A., Schumpeter (1939, 1980) B., Rechnitzer (1993) C., Frascati kézikönyv (1995) D., Oslói kézikönyv (2005) E., Jogszabályok I
Az innováció forrásai.
Innovációk a szervezetekben. A., Alapok I. A szervezet fontossága II. Az átvétel eredménye B., Az innováció-döntési folyamat típusai I. Opcionális innovációs.
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Az innováció következményei. A., A következmények vizsgálata – az eddigiek során igen kevés figyelmet fordítottak rá I. Az ügynökök véleménye II. A hagyományos.
alapok és fejlesztési modellek
Vállalkozásmenedzsment I.
Az információrendszerek kialakulása
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Mit jelent az innováció Európának? Herczog Edit Képviselő - Európai Parlament.
Marketing és innováció. A Lego történelme 1932, Dánia, Ole Kirk Christiansen „leg godt” - „játssz jól” 1947 – műanyag játékok Kezdeti sikertelenség 1958.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
EIP Kálmán Tímea Nagyvázsony, április 22.. Európai Innovációs Partnerség (EIP) a VP-ben.
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Nárai Márta Győr, május 4.
Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?
Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség Oktatás és társadalom.
A kápia paprika lehetőségei az export piacokon
A közigazgatás alapelvei
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
A közigazgatás funkciói/feladatai
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
I. generáció II. generáció III. generáció IV. generáció
Miért jöttem a BME-VIK-re?
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
A KÖZÖS AGRÁRPOLITIKA TÖRTÉNETE I.
A közigazgatás általános kérdései
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

Az innováció típusai

AZ IRÁNYULTSÁG SZERINT A., Schumpeter I. termékinnováció II. folyamatinnováció III. beszerzési innováció IV. piaci innováció V. szervezeti innováció B., Rechnitzer I. termék-innovációk II. tevékenység-innovációk III. társadalmi-politikai innovációk IV. gazdasági-szervezeti innovációk

C., Osló kézkönyv (2005) I. A termék-innováció II. Az eljárás-innováció III. A marketing-innováció IV. A szervezési-szervezeti innováció

ÚJSZERŰSÉG SZERINT A., Freeman (1988) I. Fokozatos innovációk: 1. típusok a., teljesítményjavítás, b., költségcsökkentés: c., alkatrész cseréje: 2. jellemzők II. Radikális innovációk: III. Termelési eljárás-változás 1. példák 2. jellemzők: IV. Paradigmaváltozás:

EGYÉB SZEMPONTOK SZERINT A. Folyamatosság és kompatibilitás I. Folyamatosságot képviselő innovációk II. Folyamatosságba nem illeszkedő innovációk B., Tipizálás az iparági versenystratégia szempontjából I. Fenntartó innováció II. Megszakító innováció