TISZK pályázatok az ÚMFT-ben: TÁMOP 2. 2

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ESZA Nonprofit Kft. helye a pályázatkezelésben, illetve a TISZK pályázatok az ÚMFT-ben.
Advertisements

ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
(Záró)Projekt Előrehaladási Jelentés (PEJ/ZPEJ)
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
Európai Uniós pályázatok
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Projekt adatai INFOTÁRS TÁMOP /A/2./0011 Az ELTE TáTK és IK közös projektje Támogatás: Projektidőszak: –
Fejlesztési Igazgatóság
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Európai Uniós pályázatok
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
TISZK pályázatok az ÚMFT-ben: TÁMOP projektek zárása során a TISZK-eket érintő kötelezettségek.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat július 02. Tóthné Jachimovits Magda szakmai vezető A TISZK rendszer.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
TÁMOP /1-2 TÁMOP /1 Az utcán élő hajléktalan személyek társadalmi visszailleszkedésének, foglalkoztathatóságának elősegítése, sikeres.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Projekt zárás.
Speciális gyermekvédelem
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
TÁMOP / „Új kor új iskola ” Pénzügyi feladatok bemutatása.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Projektek megvalósítása során felmerülő módosulások kezelése.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Előadás másolata:

TISZK pályázatok az ÚMFT-ben: TÁMOP 2. 2 TISZK pályázatok az ÚMFT-ben: TÁMOP 2.2.3 projektek zárása során a TISZK-eket érintő kötelezettségek

TISZK-ek a 2007/2008, 2009/2010-es kiírásokban TÁMOP 2.2.3-07/1 TÁMOP 2.2.3-07/2 TIOP 3.1.1-08/1 KMOP 4.1.1/A TÁMOP 2.2.3-09/1 TÁMOP 2.2.3.B-09/1 TIOP 3.1.1-09/1 Összesen Kedvezményezettek száma 12 db 31 db 20 db 7 db 18 db 8 db 108 db Lekötött forrás 2,7 Mrd Ft 9,7 Mrd Ft 16,3 Mrd Ft 5,4 Mrd Ft 5,3 Mrd Ft 1,4 Mrd Ft 8,9 Mrd Ft 49,7 Mrd Ft Kifizetett előleg 847.377.827 3.414.192.254 4.165.916.882 674.879.370 1.847.336.619 298.627.213 2.671.264.719 13,9 Mrd Ft Számla alapú kifizetés 1.317.317.322 3.933.276.878 2.810.732.894 41.160.496 16,1 Mrd Ft

Projektek zárásának aktuális helyzete TÁMOP 2.2.3-07/1, TÁMOP 2.2.3-07/2, TIOP 3.1.1-08/1, KMOP 4.1.1/A: összesen 70 db projekt Ebből projekt szakmai zárása 2010.09.30-ig: 15 db Az első záró jelentések is beérkeztek, feldolgozásuk, illetve a záró helyszíni ellenőrzések leszervezése folyamatban. A TÁMOP és KMOP projektek nagy része ebben az évben lezár. A TIOP projektek kb. fele ebben az évben, a többi 2011 első negyedévében zár. Így tapasztalatok a projektek sikeres zárásáról még nincsen, a nagy munka a zárással kapcsolatban még előttünk – Kedvezményezettek, és a KSZ előtt is

Záró elszámolási csomag Záráshoz információk: ESZA honlapon az „Útmutató a kifizetési igénylés összeállításához TÁMOP, TIOP, KMOP konstrukciók esetében” elnevezésű dokumentum (http://www.esza.hu/document/download/id/1039) A záró csomag ellenőrzése három részből áll: ZKK ellenőrzése ZPEJ ellenőrzése Záró helyszíni ellenőrzés Amíg e három rész között egy is van, ami nem megfelelő, addig a teljes csomag nem hagyható jóvá és a ZKK-ban igényelt összeg sem fizethető ki.

Záró elszámolási csomag Záró elszámolási csomag: ZKK + ZPEJ A ZKK melléklete a ZPEJ!!! Szakmai és pénzügyi ág találkozása Kedvezményezettnek egyszerre kell benyújtania a két dokumentumot a TSZ-ben meghatározott időpontig (3.3.3 pont) Elektronikusan (=online számlakitöltőn keresztül generált formanyomtatványok) és papír alapon Fontos: a projekt fizikai megvalósulását követő időszakban a Kedvezményezett részéről csak pénzügyi teljesítés történhet, tehát számla nem állítható ki és semmilyen teljesítés a szállítók részéről nem megengedett. A ZKK+ZPEJ benyújtásáról a KSZ levélben tájékoztatja a Kedvezményezettet, a határidő lejárta előtt 15 naptári nappal Záró elszámolás esetén nem érvényesül a jó-tételek továbbengedésének a szabálya! A ZKK és ZPEJ hiánypótlás/korrekció/elfogadás/elutasítás egyszerre, egy levélben történik. Kifizetés csak a ZPEJ elfogadását követően történhet meg!

ZKK ellenőrzés A záró csomag elbírálására rendelkezésre álló határidő a kifizetési igénylés határidejéhez igazodik, így: szállítói számlát tartalmazó elszámolás esetén 30 nap utófinanszírozású számlák esetében 60 nap Ebbe nem számítanak bele a felfüggesztések, de kifizetés csak a ZPEJ elfogadása esetén lehet! Előleg elszámolása: A kedvezményezettnek a ZKK-ban kell legkésőbb elszámolni az előleggel. Ha van elszámolatlan előlege, akkor a ZKK-ban az igényelt támogatásból akkora összeget kell előleg elszámolásra rögzíteni, amennyivel az elszámolásra kerül. Ha az elszámolatlan előleg > ZKK-ban igényelt összeg => ZKK teljes összegét előlegre kell rögzíteni + lesz követelés.

Hiánypótlás, korrekció, döntés Amennyiben a záró elszámolási csomag ellenőrzése (beleértve a ZPEJ-t is) során hiányosságok merülnek fel, a Közreműködő Szervezet hiánypótlásra szólítja fel a kedvezményezettet egy alkalommal, melynek pótlására 30 nap áll rendelkezésre. Amennyiben a hiánypótlás nem jár sikerrel, a kifizetés felfüggesztésre kerül, de lehetőség van a záró elszámolási csomag korrekciójára: Csak akkor, ha a ZPEJ elutasításra kerül => 40 munkanap korrekció + 8 nap (türelmi idő). Ez a kedvezményezett határideje! 40 munkanap alatt több korrekció is kérhető Lehetőség van pü-i korrekciót is kérni, ha a HP-ban nem sikerült teljesítenie, de hiánypótlással korrigálható. Értesítő levél: A ZPEJ és ZKK lezárását követően, közös levélben, miután az utalás megtörtént.

Záró elszámolási csomag Fontos! ZKK tartalmazzon minden elszámolható, a projekttel kapcsolatosan felmerült költséget, ami még nem került eddig elszámolásra benyújtásra Elszámolhatósági feltételeknek megfelelően kerüljön összeállításra, tekintettel arra, hogy további elszámolás benyújtására nincs lehetőség. SZM, VB: a projekt fizikai zárását követően semmilyen módosításra nem lesz lehetőség A Támogatási Szerződésük kritikus részein (indikátorok, költségvetés) az esetlegesen szükséges módosításokat még a záró csomag benyújtása előtt végezzék el, a vonatkozó kérelmeket nyújtsák be felénk A hatályos költségvetésnek meg nem felelő tételek (pl. sortúllépés esetén) véglegesen elutasításra fognak kerülni Indikátorok nem teljesülésekor szabálytalansági eljárás indul, mely visszakövetelést eredményezhet.

Fenntartási jelentés A ZKK/ZPEJ értesítő levélben tájékoztatjuk a kedvezményezettet fenntartási jelentés benyújtási kötelezettségéről. Naptári év szerinti beszámoltatásra (könnyebb követhetőség) Jelentés tárgyát képező időszak kezdő dátuma első PFJ esetén: a projekt befejezését követő nap. A jelentés tárgyát képező időszak záró dátuma a kezdőnaptól számított 12 hónap utolsó napja lesz. Projekt befejezése= TSZ 3.3.2 (esetenként eltérhet) pontja alapján „A Projekt akkor tekinthető befejezettnek, ha a Közreműködő Szervezet a Kedvezményezett zárójelentését elfogadta és az utolsó kifizetési kérelem alapján a támogatást átutalta.” A fenntartási időszak kezdete a ZPEJ+ZKK elfogadásának napját követő nap.

Záró helyszíni ellenőrzés A záró elszámolási csomag ellenőrzésének határidején belül záró helyszíni ellenőrzést folytat le a Kedvezményezetteknél a KSZ A projekt megvalósulásának teljes körű dokumentum alapú ellenőrzése: pénzügyi, szakmai teljesítés, közbeszerzések, nyilvánosság, horizontális szempontok teljesülése: A támogatási szerződésben rögzítettek teljesítésének ellenőrzése A benyújtott PEJ-ekben leírtak ellenőrzése A végrehajtás a jogszabályi előírásoknak megfelelő Indikátorteljesítések: A projekt során elért indikátorok teljesítésének igazoló dokumentumai (a dokumentum az indikátor fajtájától függ, de minden esetben egyértelműen, és objektíven mutatja a vállalt indikátor számszerű, dokumentált megvalósulását) Teljesült és vállalt indikátor érték összehasonlítása Teljesítés értékelése: 100%-90% rendben 90%-75% arányos kifizetés 75% alatt meghiúsult a projekt, támogató eláll a szerződéstől.

Projektmegvalósítás problémái Főbb problémák a projektmegvalósítás alatt: Indikátor értelmezési és teljesítési problémák: az értelmezéseket az IH egységesen próbálta tisztázni az információs napokon, ahol lehetett, ott pedig szerződésmódosítással korrigáltuk az értéket, DE! a minimálisan elvárt célérték alá nem mehetett egy projekt sem – mind a 22 indikátor teljesítésével lesznek problémák a záráskor Horizontális szempontok módosítása: a pályázóra kitöltött táblák nem számonkérhetőek a TISZK-en, ezt szerződésmódosítással kellett kezelni, a TISZK intézményekre aktualizálni Közbeszerzések esetleges sikertelensége, vagy elhúzódása a projekt időtartamának eltolódását okozta: projekthosszabbításokkal kezeltük Nagyszámú szerződésmódosítás és változásbejelentés kezelése nehézkes, és néha elhúzódó egyeztetéseket eredményezett

Indikátorok A projekt megvalósítás során az Irányító Hatóság által elhangzott útmutatások az indikátorokhoz Fogalmak: útmutatóban értelmezés és jogszabályok alapján TISZK összes tanulólétszáma: összes tanulólétszám indikátor számításánál a szakképző iskolai tanulólétszámok összegénél figyelembe kell venni a TISZK intézményeiben a szakiskolai és a szakközépiskolai felnőttoktatásban résztvevők összes létszámát is. Tanulószerződéssel a gyakorlati képzésben részt vevők aránya az utolsó szakképzési évfolyamon: módosításra került minden Kedvezményezettnél technikai szerződésmódosítás keretében Támogatott intézményekben tanulók közül a munkahelyi gyakorlati képzésben résztvevők számának növekedése: tanulószerződéssel vagy együttműködési megállapodással gyakorlati képzésben

Indikátorok Szakképzésbe bevont hátrányos helyzetű tanulók száma: a hátrányos helyzet jogszabályi hivatkozással definiálva lett Ktv.121. § 14. hátrányos helyzetű gyermek, tanuló: az, akit családi körülményei, szociális helyzete miatt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította; e csoporton belül halmozottan hátrányos helyzetű az a gyermek, az a tanuló, akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint - óvodás gyermek esetén a gyermek három éves korában, tanuló esetében a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen; halmozottan hátrányos helyzetű az a gyermek, az a tanuló is, akit tartós nevelésbe vettek;

Indikátorok A szakképzést előkészítő évfolyamon végző tanulók száma: jogszabályi hivatkozással definiálva lett Ktv. 27. § (8) d) Ha a tanuló az e bekezdésben meghatározottak szerint nem szerezhet vagy nem kíván alapfokú iskolai végzettséget szerezni, a felzárkóztató oktatásban egy évig (tíz hónapig) tartó szakképzést előkészítő évfolyam keretében a szakképzésbe történő bekapcsolódáshoz szükséges elméleti és gyakorlati tudáselemeket (kompetenciát) szerzi meg, és a szakképzési évfolyamon a szakmai és vizsgakövetelményekben meghatározott elméleti és gyakorlati tudáselemek (kompetencia) meglétéhez kötött szakképesítés megszerzésére készülhet fel. Az oktatási rendszerből lemorzsolódott, szakképzésbe bevont tanulók száma: Azokat a diákokat kell ebbe beleszámítani, akik tankötelezettek ugyan, de a hiányzásuk mértéke eléri a meghatározott hiányzási arányt. Felnőttképzésben résztvevők száma A felnőttképzésről szóló 2001. évi 101. törvény 20.§ (2). szakasz szerinti szerződés alapján. Szakképzést sikeresen befejezők aránya: ennél az indikátornál figyelembe kell venni a nappali és felnőttoktatásban résztvevők számát is!

Sok sikert a projekt zárásához! Köszönöm a figyelmet! Sok sikert a projekt zárásához! Kovács Ágnes Uniós Programvezető ESZA Nonprofit Kft.