Quality Human Management

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Advertisements

Baseballsapka, kapucni és ami mögötte van Date: Name:Dr. Nagy József Title: pszichológus Microsoft Corporation.
Önismeret.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
A játék és a nevetés “Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett, mint az, amelyen nem nevettünk.” Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Konfliktus és konfliktuskezelés
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
A munkahely és a stressz
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
A tanácsadó és a mentor szerepe
Orbán Ida Országos Tudományos Diákköri Konferencia Április 14.
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
A gyorsgondolkodás fejlesztése
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Bauer András – Berács József
Az erőszakmentes kommunikáció technikája
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Krízis.
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
A KOGNITIVIZMUS HATÁSA A SZEMÉLYISÉG TANULMÁNYOZÁSÁRA.
Magatartászavarok és agressziókezelés
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Személyiségfejlődési zavarok
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Az autentikus motiváció feltételei a munkahelyen
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tervezési folyamat.
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Kommunikáció típusai.
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Videójátékok veszélyei
A képzés helyszíne, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

Quality Human Management A verbális agresszióval, tettlegességgel fenyegető Konfliktushelyzetek kezelése 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzés Dr. Nagy József

Eszkaláció vagy megoldás 1. Eltérő vélemények vagy pozíciók. 2. Kompetencia verseny. 3. Jó vagy rossz kérdése. 4. Rossz kommunikáció. Személyi kérdések. A személyt kezeljük és nem a problémát 6. Régi meg nem oldott problémák. 7. Fenyegetés. 8. Szóbeli bombázás. 9. Szociális szabályok felrúgása. 10. Harc. 1. Figyelem, megértési próbálkozás 2. Érzékenység, empátia, respekt mások érzéseire. 3. Sürgetés a megoldásra. 4. Engedmények. 5. Érzések kimutatása. 6. Indítvány a racionalizálásra

Hogyan működünk extrém stressz-helyzetben Feszültség, félelem, szorongás, frusztráció pánik (adrenalin, noradrenalin, cortisol) Kialakul a csőérzékelés (külső ingerek, belső állapot) Kognitív funkciók hanyatlanak (racionális, megfontolt gondolkodás, döntéshozatal képessége csökken) Ösztön-cselekvéseket végzünk (mert a feszültséget ki kell ventilálni vagy le kell mozogni) Olyat teszek, olyat mondok, amit nem tennék, sőt el sem hiszem, hogy megtettem A pulzus az élettani határ közelében mozog, agyműködés szinte leáll, kiszolgáltatottság

Helyzetgyakorlat 1 (6 min.)

Helyzetgyakorlat 1 (6 min.)

Helyzetgyakorlat 1 (6 min.)

A tréning menete Valósághű helyzetgyakorlatok (agresszív szülő, drogos fiatal, depressziós kislány) Saját élmény Magas stressz (extrém stressz) = csőérzékelés Mért adatok, videó felvételek (szükséges mert egyébként nem hiszi el, hogy extrém stresszt élt át.) A kettő összevetése = belátásos tanulás (érzelmi asszociáció) Pozitív forgatókönyv (bevásárló lista)

Támadási szándék felismerése Előfeltevések: 1. A támadó tud a szándékáról. 2. Ez pszicho-fiziológiai változásokat okoz. 3. A változások külsőleg érzékelhetőek

Először önmagunkat kell eladni A táncot a táncos alapján ítéljük meg 1. Az első benyomás (30 sec.) fontosabb mint a későbbiek. 2. Mielőtt vevő lennék valaki intézkedésére, javaslatára, először vevőnek kell lennem annak a személynek a tisztességére. 3. Négyszer kell eladni önmagunkat: a. El kell érnem, hogy értsen engem, mert csak így tudom felkelteni a figyelmét. b. Ki kell vívnom a rokonszenvét, hogy elnyerjem az érdeklődését. c. El kell érnem, hogy higgyen nekem (hitelesség), mert csak így tudok benne vágyat ébreszteni. d. Bíznia kell bennem, mert ez ösztönzi cselekvésre.