Az emberi agresszió.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érzelmek és kultúra összefüggései
Advertisements

NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Önismeret.
Fogyasztói magatartás
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Szocializáció Fogalmak:
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Motivációs kérdezés technikája
A tanulók társas helyzete az iskolában
Szociális tanuláselmélet
Személyiséglélektan I.
Szociális tanulás formái
ZÁRTINTÉZETI NEVELÉSI PROGRAMOK
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
AZ AGRESSZIÓ.
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
MOTIVÁCIÓ.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
Az addikciók kialakulásában szerepet játszó fő tényezők
SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA: Történeti vázlat
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Mi segít az erőszakkal szemben?
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Máténé Pusztai Annamária* Gődény Anna**
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A pszichológia mint tudomány
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kriminálpszichológia
Pszichológiai Ismeretek
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
KAM - Regionális és Antropológiai Kutatások Központja Sapientia - Erdély Magyar Tudományegyetem, Csíkszereda.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Időperspektíva a CKIK-ban ( ). Időperspektíva Az embereket saját magukról, a világról és másokkal való kapcsolataikról kialakított képüket egy.
SZERVEZETI MAGATARTÁS III.
Magatartászavarok és agressziókezelés
Behaviorizmus Szociális tanuláselméletek
Reflektív gondolkodás
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Személyiségfejlődési zavarok
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
Értékek.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
ÖNISMERET.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Kognitív és emotív jelentés
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Az emberi agresszió

Az agresszió formái Morálisan: Cél szerint: Módja: Proszociális antiszociális Cél szerint: Indulati Instrumentális Módja: Szimbolikus Valóságos Szándék Tudatosulás: Célzott, tudatos Rejtett, tudattalan Célszemély szerint: Hetero agresszió Auto agresszió

Az agresszió gyökerei Az ösztönös Tanult – viselkedés S. Freud: Thanatos ösztön K. Lorenz Állati agresszió ösztönös Emberi nem egyértelműen Tanult – viselkedés Antropológiai megfigyelések Szociális tanuláselmélet Bandura – modellek által kiváltott agresszió

Instrumentális Tényezői: Személyes képesség (öndefiníció) Költségek-jutalmak elve Tényezői: Személyes képesség (öndefiníció) Nemi különbségek Modellek hatása Másoknak megéri?

Indulati (érzelmi) Tényezői: Ártó szándék észlelése Kontrollálhatóság Reaktív jellegű Tényezői: Ártó szándék észlelése Kontrollálhatóság Személyiség különbségek az észlelésben Szituatív tényezők: Negatív érzelmek (Berkowitz) Izgalomátvétel (Zillmann)

Társadalmi-kulturális tényezők Az agressziót támogató normák: Fegyverviselés joga Férfiagresszió normája Családi élet szentségének normája Média mint normaadó – modellek Az agressziót korlátozó normák Néhány törzsben Saját csoporton belül – hasonlóság – empátia -kohézió

Kognitív szempontok – információ feldolgozási módok Felületes feldolgozás Elősegíti az erőszakot Erős érzelmi késztetés Lőfegyver hatás Semleges ingerek társítása Kulturális hatások (pl. fekete szín) Szisztematikus feldolgozás Csökkentő hatású Elegendő idő Átgondolja a következményt, alternatívákat keres Csökkenti: agresszív nevelés alkohol erős érzelmek

Hatása Áldozatra Elkövetőre Csökkenő biztonságérzet (igazságos világba vetett hit megrendül) Bűntudat Elkövetőre Növeli a következő esélyét Rontja az intellektust (?) Egészségkárosító Eltompulás

Csökkentésének módjai Értelmezés – újraértelmezés tanítása Agresszió ellenes normák tanítása Azonosulás, empátia növelése Agressziót kiváltó jelzések minimalizálása Médiahatás elleni védekezés tanítása Kritikus gondolkodás fejlesztése Nem agresszív modellek jelenléte Alternatív konfliktuskezelési módok