A Mediáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nehéz ügyfél-e a fiatalkorú?.  Fegyelmi eljárások  Elhúzódhat  Kérdéses a hatékonysága  Büntet  Tanult tehetetlenség  „Alternatív költsége van”
Advertisements

Szerkesztők és a törvény A források védelme és a hatóság eljárása.
Lux Judit CSc ÉLETUTAK – GENERÁCIÓK – ÜNNEPEK május 22. SZAKMAI KONFERENCIA ÉS KIÁLLÍTÁS (ISBN-szám: ) HSZOSZ- ICF Magyar Tagozat.
Komplex Instrukciós Program
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
Partnerség.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
A mediáció módszere Dr. Kardos Ferenc Kapcsolat Alapítvány
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE A KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉSEK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Dr. Juhász Gábor.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Szociális kompetencia
Bevezetés a mediáció gyakorlatába 8. előadás november 26.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A vezető tisztségviselők felelőssége fizetésképtelenség esetén
Főbb változások az új Ptk. Kötelmi jogi könyvében
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon (1.) november 21.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Konfliktuskezelés - mediációval
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
1 AZ ÜGYVÉD-SZAKORVOS TÁRGYALÓTERMI 15 ÉVES TAPASZTALATAI MOTESZ INTERDISZCIPLINÁRIS FÓRUM AZ ORVOSI FELELŐSSÉGRŐL I. DR. MARTINI JENŐ MÁRCIUS 9.
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
MAGYAR KÖZBESZERZÉSI INTÉZET
Közvetítés a klasszikus polgári jogi területeken 1.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Elektronikus eljárás a polgári perben
BFH Európa Projektfejlesztő és Tanácsadó Kft.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Alkalmazott humán erőforrás menedzsment
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
Mediátorképzés Büntető mediáció.
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
NOTES.
Az alternatív vitarendezés, az érdekalapú tárgyalás és a resztoratív technikák bevezetése a szakképző intézmények működési és nevelési gyakorlatába.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
SZERVEZETI MEDIÁCIÓ Mediációs Műhelytalálkozó Zajkás Gergely DHL Supply Chain.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS ÉS ESÉLYTEREMTÉS „ÉLHETŐ TELEPÜLÉS EGYENLŐ ESÉLYEKKEL” MANORKA KONFERENCIA IVÁNYINÉ SZABÓ ANDREA.
A tanácsadás szerepe és jellemzői a munkaügyi mediációban 2013.március 21.
A második születés kora A kamaszkor és a kamaszmediáció sajátosságai Busai Barbara október 27.
A tárgyalási folyamat szakaszai. I. Előkészítés 1. Tervezés – átgondolás  a problémák, szükségletek tisztázása, az érdekek meghatározása – azaz, miért.
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Előadás másolata:

A Mediáció

Speciális konfliktuskezelési módszer Lényege: A mediáció fogalma A „mediare” szó jelentése : középen állni, egyeztetni, közbenjárni, közvetíteni, békéltetni Speciális konfliktuskezelési módszer Lényege: Két fél vitájában Mindkét fél közös beleegyezésével Egy semleges, harmadik fél, (a mediátor) jár közben. 2

Mi a mediáci? Problémamegoldó folyamat Segít tisztázni a konfliktus természetét Segít olyan megoldást találni, amely mindkét fél számára kielégítő A megegyezés feltételeiről a felek döntenek Önként vállalt folyamat

A mediációs eljárás Alkalmazása: Két vagy több fél közötti érdekellentét vagy nyílt konfliktus A résztvevők nem tudják konstruktívan vagy belátható időn belül megoldani Szükség van a kapcsolat, további együttműködés fenntartására

A mediáció fázisai bevezetés, mediációs szerződés témák és információk összegyűjtése érdekek tisztázása (pozíció  érdek) kreatív ötletkeresés a megoldási lehetőségek értékelése és kiválasztása mediációs megállapodás és annak végrehajtása 5

A mediáció jellemzői Szociális síkon dolgozik. Akkor alkalmas segítség, ha a probléma gyökere a kapcsolatban, az együttműködésben van. Kreatív, gyors, hatékony. A felek szabadon, önálló felelősséggel alkotják meg jövőbeli együttműködésük szabályait. Új jogrend jön létre, amely csak rájuk érvényes. Semleges. A mediátor semleges közvetítő. Nem képviselője, nem tanácsadója egyik félnek sem. 6

A mediáció jellemzői Bizalmas. A mediáció során elhangzottakat minden résztvevő köteles titokban tartani. A mediátort a felek írásos hozzájárulása nélkül bíróság sem kötelezheti arra, hogy beszéljen az elhangzottakról. Nem bíróság. Nincs ítélet, nincs minősítés vagy értékelés. A konfliktus kezelése a kapcsolat, az együttműködés jövőjére koncentrál. Az ügy és a döntés végig a felek kezében van, nem máséban (ügyvéd, bíró). Eredménye nyitott. A konfliktus megoldásának csírája benne van a felekben. A mediáció az a folyamat, amelyet végigjárva a felek saját maguk jutnak el problémájuk megoldásához. 7

A mediációs eljárás szakaszai Kulcsfeladatok: Az első kapcsolat az egyik féllel, bizalom elnyerése 2. Szakasz Kulcsfeladatok: Az első kapcsolat a másik féllel, bizalom elnyerése 3. Szakasz Kulcsfeladatok: Felkészülés a viták megoldására

A mediációs eljárás szakaszai Kulcsfeladatok: Előkészítés, probléma meghallgatása 5. Szakasz Kulcsfeladatok: A probléma feltárása 6. Szakasz 7. szakasz Kulcsfeladatok: Megegyezés kialakítása Kulcsfeladatok: Lezárás, utókövetés