Intelligens közúti kereszteződés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Miből is állnak a vezeték nélküli hálózatok?
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Nagy Tamás.  Nincsenek akadályozó, „megtörő” kábelek  Költséghatékony  Akár másodlagos hálózatként is használható  Folyamatosan fejlődik, gyorsul,
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A november 18-i workshop napirendje
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Hálózati architektúrák
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Ekler Péter Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
ZigBee alapú adatgyűjtő hálózat tervezése
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Városi tömegközlekedés
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Hálózati réteg Csányi Zoltán, A hálózati réteg feladatai Forgalomirányítás Torlódásvezérlés Hálózatközi együttműködés.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Szélessávú tervek és akciók
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
Számítástechnika az UVATERV-ben
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hálózatok.
Előadás másolata:

Intelligens közúti kereszteződés Dr. Németh Erzsébet Dr. Varga István Dr. Soumelidis Alexandros MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézete, Rendszer és Irányításelméleti Kutató Laboratórium ivarga@sztaki.hu

Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Motiváció A közúti infrastruktúra korlátos, bővítése költséges. Megoldás lehet a jelenlegi kapacitások jobb kihasználása, korszerű forgalomirányítással. A biztonság növelésének egyik eszköze az emberi tényező csökkentése. Megoldás lehet az automatizáltság fok növelése. Célunk egy olyan csomóponti forgalomirányító rendszer kidolgozása, amely valós időben nyomon követi a forgalom alakulását, minden járművel kétirányú közvetlen kapcsolatban áll. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Feladata Az intelligens közúti kereszteződés feladata, hogy felügyeli a hatókörében közlekedő járműveket, átvezeti azokat a kritikus szakaszokon, végül a járműveket kivezeti a rendszer hatókörzetéből. Az intelligens kereszteződés folyamatosan változtatható, de előre meghatározott célfüggvények alapján működik, ezáltal az ilyen csomópontokból felépülő városi hálózat egy rendkívül forgalomfüggő, dinamikus közúti forgalomirányító rendszerré válhat. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

IKK forgalomirányító rendszer A forgalomirányító rendszer: Adatgyűjtő modul, Döntéshozó modul, Beavatkozó modul. a kommunikációs hálózat felépülése, adatok gyűjtése a körzetben tartózkodó járművekről (prioritás, pozíció, sebesség, irány, stb.), meghatározott célfüggvények alapján előáll a fázis-időtervet, a jármű megkapja a kereszteződés fázistervének a jármű forgalmi sávjára vonatkozó aktuális jelzésképét, az elsőbbségi viszonyok alapján a jármű továbbhalad, a kommunikációs csatornák leépülése, Forrás: Wágenhoffer Zoltán diplomamunka Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Megvalósítás Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Megvalósíthatóság kérdései Műszaki kérdések megoldható-e a valós időbeni, biztonságos átvitel? az alkalmazott eszközök megbízhatósága, rendelkezésre állása, Gazdasági kérdések mennyibe kerül a rendszer kiépítése? (FB, jármű fedélzeti rendszerek) megtérül-e a beruházás? (Hatékonyabb forgalomirányítás, a terepi berendezések leszerelés) Jogi kérdések Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

EJJT 1.2 alprojekt A minta kereszteződés térbeli alapja egy síkfelületre felrajzolt geometriájú kereszteződésből áll. A járműveket átalakított modelljárművek testesítik meg. A modelljárművek alapját elektromos meghajtású, autonóm autómodellek képezik, melyek az irányítási feladat megoldásához szükséges perifériákkal, valamint hatékony fedélzeti- és kommunikációs rendszerrel rendelkeznek. A forgalomirányító központ egy PC, de terveinkben szerepel egy valódi közúti forgalomirányító berendezés alkalmazása (Vilati VTC 3000). Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Rendszerelemek Hálózati protokoll: IEEE802.11 – WLAN, WiFi IEEE802.15.4 – PANs IEEE802.16 – WiMAX Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Táviratok Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Kapacitás Hálózati terhelés: IEEE 802.11b szerint hálózatnál az egyes Access Pointok hatótávolsága az IEEE 802.11b szabvány szerint kültéren 200-400 méter körül van. Feltételezzük a legalacsonyabb rendelkezésre álló sebességet, azaz az 1 Mbps-t, ekkor maximum 168 kliens kiszolgálására képes. A járművek mozgásából származó hatások: A rendszer tulajdonságok legrosszabb esetben maximum 25 másodperc szükséges a jelzéskép váltáshoz. Ehhez egy 100 km/h-val (27 m/s) közlekedő járművet 675 méterrel a kereszteződés elérése előtt kell észlelnünk, hogy számára szabad utat biztosíthassunk. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Motiváció Intelligens közúti kereszteződés Megvalósíthatóság Prototípus Kiterjesztés - jövőkép Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Több csomópont együttműködése Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.

Köszönöm a figyelmüket! Innováció és fenntartható felszíni közlekedés 2007. szeptember 4-6.