Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Turisztikai szuksegletek
Advertisements

Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Célcsoportok és marketing
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
A tercier és a kvaterner szektor
Ipari forradalmak A gőzmozdonytól a vibrátorig
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Anglia partjaihoz közeledve. NEWCASTLE REPÜLŐTÉR.
A dualizmus kori társadalom
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Nemzeti információs társadalom stratégia és könyvtárak Z.Karvalics László 2002 június 24.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Kulturális tevékenységek intézményesülése (Instituţionalizarea activităţilor culturale)
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
A határ, mint innovációs megújulási tengely INNOAXIS projekt-nyitó konferencia. Csanádi Attila PhD hallgató november 16. Szabadka Az Információs.
Paradigmaváltás az oktatásban
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
Globalizáció és oktatás
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Az információs-és tudásmunka világa
A Liberális tábor.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
OTDK 2011 Szakra Attila Konzulens: dr. Majtényi György Társadalomtudományos és filozófiai válaszok a transzhumanizmus kihívásaira.
A turizmus alapfogalmai
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
SERIOUS GAMES, EDUTAINMENT, GAMIFICATION Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra konferencia szeptember Fekete Zsombor – Élménypásztor.
„Közel hozzuk a kultúrát” A Reneszánsz Év pályázatai (Reneszánsz túrák, Közkincs, Tengertánc, Fókusz, PANKKK, Tájházak, Megújuló gyűjtemények)
A vidéki tér sikertényezői
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
1 Szellemi tőke szerepe a tudástársadalom korszakában
Lyrics: Information Society. Az információs társadalom érzékelése Információs társadalom 1.előadás 2008 február 12.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Művelődés-gazdaságtan
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 9. II. em 210. Telefon: Telefax: Web:
Az iskola az információs társadalomban Z.Karvalics László BME Információs Társadalom-és Trendkutató Központ.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
A kulturális turizmus trendjei és a
Utazás a digitális állampolgár koponyája körül Rab Árpád BME-ITTK.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Információs társadalom a Székelyföldön (?) Z.Karvalics László 2005 május 13.
A székely kulturális örökség digitalizálásának szakmai problématérképe Rab Árpád BME-UNESCO ITTK Székelyföld – Jövőképünk Európa küszöbén május 13.,
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Dr. Schiffer Csilla. oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Készítette:Tóth Sándorné
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
A láthatatlan ember a zenekarban Tóth Tibor. Tartalom  Magamról röviden  A zenekar és az értékteremtés  Managment – a bookingtól a művészeti tervezésig.
Szombathelyi Péter operatív igazgató NNG Kft. Az együttműködés sikeres példája Információs Nap Izraelről március 10.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A kulturális modernizáció irányai Budapest Kulturális modernizáció – Kulturális vidékfejlesztés.
Dessewffy Tibor Információs társadalom és nyilvánosság 2008/2009 tanév I. Félév 5. óra: Információs társadalom és gazdaság.
Gazdasági ismeretek A gazdasági fejlettség mérőszámai.
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
Bevezetés a művelődés- és zenetörténetbe
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Előadás másolata:

Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ

A kristálygömb oldalai n n Az információs korszak iparági szerkezetváltása n n a globalizáció jelensége n n az átalakuló tevékenységháztartás n n idő-érték, új életminőség

Masuda (1980) a negyedleges szektorról n n Információs iparágak n n Tudás-iparágak Művészeti iparágak n n Etikai iparágak

Út egy pontosabb nomenklatúra felé n Élményipar –edutainment (a tudás-iparágakból) –infotainment (az információs iparágakból) –a „rendezvénnyé” tett szellemi tréning ipar (az etikai iparágakból) –a (korábbi) művészeti iparágak –turizmus

A turizmus - az iparági klasszifikáció „fenegyereke” n Utazás n Szállás/vendéglátóipar n Vásárlás - fogyasztásnövelés n Kultúrafogyasztás (Múzeumok, előadások) n Emberi kapcsolatok n Kiegészítő tudásipar (idegenvezetés, útikönyvek) n Kiegészítő másodlagos ipar (útifelszerelések, szabadidős eszközök)

Utazás, de nem turizmus n Sportoló (versenyez) n Politikus (tárgyal) n Művész (fellép) n Üzletember (tárgyal) n Diák (tanul) Tanár (tanít) n Munkavállaló (dolgozik) n DÜBÖRÖG A GLOBÁLIS ERŐTÉR

Utazás élményért - turizmus?? n A 6-os villamoson - Vígszínház n Az M1-esen - Győri Balett n Az M1-esen - operett Bécsben n Londoni repülős kiruccanás a Macskákra n A HATÁR-MÍTOSZ VÉGE n HATÁRTALAN KULTÚRAFOGYASZTÁS

Turizmus, de nem élményipar n Konferenciaturizmus (tudásipar) n Gyógyturizmus

Külső kultúra fogyasztása utazás nélkül n A „virtuális turizmus” dilemmái n ? n ! n …. n ! n A mérlegeléshez: –- legyezőmodell –- idő-érték

ICE-age - a szintézisek kora n Nem a „business”, hanem a tevékenység a kategóriaképző n Az információtechnológia kiváltja a kényszer-utazást - helyette nem eltunyulás jön, hanem utazás a cél- természetű élményfogyasztásért n élethosszig tartó tanulás - élethosszig tartó élményfogyasztás

Példaképünk: a japán turista n Mosoly: az állandó fényképezés n Mosoly: az „egyen”-ruha n Mosoly: az állandó mosoly n Mosoly: „nyugdíjasklub” n Elkomorodás - jó volna, ha már itt tartanánk

Köszönöm a figyelmet! n