Iskolánk gyógypedagógiai intézmény

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális hősök Emblematikus mesefigurák a gyerekek hétköznapi életében Kassay Réka BBTE, Kolozsvár.
Advertisements

„Hull a pelyhes fehér hó…”
2. osztályos példa Bubernik Eszter
A szakemberek számára szervezett modell szemináriumok tapasztalatai I.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
3. osztály Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
Erzsébet királyné a 21. században Blogok, interaktív oldalak, filmek. Gödöll ő i tapasztalatok egy olvasóvetélked ő tükrében.
Angol nyelvi kompetencia
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Árpád Fejedelem Általános Iskola
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
Élménypedagógia avagy Kalandok és Álmok a Ridensben november 21. Bányai Sándor Kalandok és Álmok Szakmai Műhely TÁMOP / RIDENS.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Interaktív tábla és az Easiteach használata
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
I-IV OSZTÁLYOS ÚJBÖRVELYI ISKOLA Gyermeknapi játékprogram.
Napjaink háttértárolói Készítette: Székely Dávid 9. C Felkészítő tanár: Bálint Péter műszaki tanár Iskola: Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik.
Médiaértés fejlesztés könyvtári környezetben tanév Televele Médiapedagógiai Egyesület.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Készítette: Bertalan Istvánné A többszörösen hátrányos helyzetű fiatalok szakiskolai képzésének tapasztalatai.
Játékház Képes olvasókönyv I.
4. osztályos példa Bubernik Eszter
3. osztályos példa Bubernik Eszter
TÁMOP Egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
Drogokról Saját modul megvalósítás es tanév Készítette : Szegedi Károlyné.
Kompetensek lettünk? június 27..
Meixner Ildikó: Játékház Képes olvasókönyv I.
Szeretettel köszöntjük a Szakmai Konferencia résztvevőit.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Baross Gábor Általános Iskola
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
A derivált alkalmazása a matematikában
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
LEGO Dacta program.
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
„Kincsem a szókincsem” játékos szókincsfejlesztés
S AJÁT MODUL ÖS TANÉVBEN D ROGPREVENCIÓ Szegedi Károlyné.
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
Digitális bizonytalanság? Dr. Lux Ágnes, Németh Barbara, szeptember 30.
DARUS a gyermekekért.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Felvidéki kirándulás.
Jubileumi „Csiga”-játszóház
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
DARUS a gyermekekért.
IPR 2009/2010.
Csobaji Általános Iskola ESEMÉNYEI.
3. osztályban.
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Galántai program képekben
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Iskolánk gyógypedagógiai intézmény Iskolánk gyógypedagógiai intézmény. Sajátos nevelési igényű /SNI/ gyerekeket oktatunk. Béke Ligeti Általános Iskola, Speciális Szakiskola és EGYMI ZALAEGERSZEG

Mi a barátság?/5.osztály Iskolai könyvtárunk ideális teret ad az erkölcstanórákhoz: IKT eszközökkel jól felszerelt, barátságos, tágas.

Ráhangolódó játék A közösségépítő játék során úgy kell a lufit levegőben tartani, hogy kézzel nem szabad megfogni, csak fújni szabad.

Digitális táblán képek A Google képkeresőből válogattam a képeket.

Csoportmunka Az egyik csoport a barátságról szóló képeket válogatta, a másik azok számát írta le, amik nem a barátságról készültek.

Differenciált csoportmunka A gyengébbekkel külön foglalkozom. A többiek önállóan dolgoznak.

Gyerekek véleménye táblán Gyerekek véleménye a digitális táblán: ki barát, ki nem?

Vélemények olvasása Közösen olvassuk el a mondatokat. Aztán közösen vitatjuk meg.

Mondatok kiegészítése Mondatokat kell önállóan befejezni a másik két csoportnak.

Páros munka - mondatalkotás Ennél a feladatnál párban dolgoznak a tanulók. Már a saját véleményüket is megfogalmazzák a barátságról.

SMART-feladat megoldása A SMART digitális tábla feladatában jó és rossz tulajdonságokat csoportosítanak a gyerekek.

Tulajdonságok szókártyán őszinte nem egyenes megbízható zsarnokoskodó gondoskodó bosszúálló bőkezű fukar magabiztos önimádó melegszívű elbizakodott együttérző akaratos kitartó feledékeny segítőkész mogorva nagylelkű hazug türelmes fegyelmezetlen megértő szeszélyes Közben a párok ezeket a szavakat kapják meg az önálló feladathoz.

Páros munka: plakátkészítés A szókártyák segítségével szóhálót készítenek csomagolópapírra a fiúk.

Páros munka: plakátkészítés Itt a lányok dolgoznak a plakáton. Kértem, hogy a legfontosabbnak vélt tulajdonságokat húzzák is alá.

Mesefeldolgozás A Beszélő medve történetét olvasom fel, melyben két vadászt egy medve támad meg. Hogyan viselkednek a szereplők?

Közmondások A mese mondanivalóját a megfelelő közmondás kiválasztásával is erősítem.

Szerepjátékhoz készülődés A meséket, történeteket mindig szerepjátékkal is feldolgozzuk.

Szerepjáték A mese fő jelenete: Mit súgott a medve? - Soha ne bízzunk olyan barátban, aki a bajban cserben hagy.

Hangulati lezárás Nemes Nagy Ágnes versét Gryllus Vilmos feldolgozásában megzenésített formában hallgatjuk meg a You Tube-ról.

Köszönjük a figyelmet! A képek talán visszaadják azt a jó hangulatot, melyben az erkölcstanórák folynak.