A Svájci Hozzájárulás menedzselése A magyar hatóságok tapasztalatai Előadó: Simó Balázs, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyarország – Szlovákia határon átnyúló együttműködési program
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
1 Svájci Hozzájárulás – Információs Nap Miskolc és Debrecen, május Szalóki Flórián Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Pécs, Mikulás Brigitta Nemzeti Fejlesztési Hivatal Phare Koordinációs Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Strukturális és Kohéziós Alapok
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
A Nemzeti Civil Alapprogram szerepe a civil szektor fejlesztésében
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
1 Svájci Hozzájárulás November 25. Nagy- Veres Enikő Észak- Magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
EGT és Norvég Alapok Polgár Tamás Norvég Királyi Nagykövetség
Hazai pályázati lehetőségek a vállalkozások innovációs törekvéseinek segítése érdekében Jámbor Anita, pályázatkezelési koordinátor.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Az EGT és Norvég Alapok jelenlegi időszaka. 2 Az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok (FM) es időszaka Támogatási összeg: mintegy 153.
A határmenti programok aktuális állása
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Európai pénzügyi intézményrendszer
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Tamás SZŐKE Szlovák Építésügyi és Régiófejlesztési Minisztérium
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

A Svájci Hozzájárulás menedzselése A magyar hatóságok tapasztalatai Előadó: Simó Balázs, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága

2006. február 27. Svájc-Európai Bizottság kétoldalú megállapodás Célkitűzés: Egyrészt az Európai Unió tagállamai közötti, másrészt az érintett országok belső viszonyaiban tapasztalható egyenlőtlenségek csökkentése 4 fő prioritásterület rögzítése: 1.Biztonság, stabilitás, reformok 2.Környezetvédelem és infrastruktúra 3.A magánszektor támogatása 4.Humánerőforrás- és társadalomfejlesztés A 4 fő prioritásterületen belüli konkrét támogatásterületeket a Keretmegállapodás rögzíti december 20. Keretmegállapodás aláírása -Végrehajtás fő irányvonalainak meghatározása Háttér

Jogszabályi háttér: – 348/2007. (XII. 20.) Korm. rendelet a Keretmegállapodás kihirdetéséről, módosította a – 66/2010. (III. 18.) Korm. rendelet – módosítás célja a korábban még nem allokált keretek szétosztása – 101/2012. (V. 18.) Korm. rendelet – módosítás célja az egyes prioritási területek közötti forrásmegosztás véglegesítése – 237/2008. (IX. 26.) Végrehajtási rendelet Intézményi szereplők: – Nemzeti Koordinációs Egység: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága – Kifizető Hatóság: Nemzetgazdasági Minisztérium – Magyar Államkincstár – Svájci Hozzájárulási Program Hivatal – Közreműködő Szervezetek: VÁTI Non-profit Kft. Balassi Intézet – ösztöndíjprogram vonatkozásában M agyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. – Kockázati tőkealap program vonatkozásában Intézményi keretek

Teljes indikatív keretösszeg 130,738 MCHF ezzel Magyarország a kedvezményezett országok közül a harmadik helyet foglalja el Románia és Lengyelország után Biztonság, stabilitás, reformok: 26,158 MCHF Környezetvédelem és infrastruktúra: 43,908 MCHF A magánszektor támogatása: 17,365 MCHF Humánerőforrás- és társadalomfejlesztés: 24,614 MCHF További allokáció: 18,693 MCHF Rendelkezésre álló allokáció

A teljes megítélt támogatási összeg százalékos megoszlása prioritási területenként ( összesen 130 millió CHF)

-valós magyar igényekre szabva (pl. árvízvédelmi fejlesztések és beruházások) -Pályázóbarát rendszer ● 25%-os előleg biztosítása (kisprojektekre a lekötött támogatás 50%-a) ● infónapok a projektmegvalósítók részére ● a központi költségvetési szervek részére az önerőt az NFÜ tervezi be -uniós támogatási konstrukciók kiegészítése, szinergia az ÚSZT-vel olyan projektek finanszírozását célozza, amelyek nem, vagy csak részben részesülnek más pénzügyi forrásokból -szoros kapcsolódás a helyi szintű fejlesztési tervekhez Program jelentősége Magyarország számára

- kiemelkedő hatékonyságú projektek és programok - valós igényeken alapuló projektek - elkötelezettség a projektek hatékony és eredményes végrehajtására - állami és magánszervezetek, NGO-k és a civil társadalom aktív részvétele - átlátható projekt megvalósítás, egyértelmű elkötelezettség, egyenlő esélyek, társadalmi részvétel megteremtése - széles körű partnerség, decentralizáció - társadalmi integráció, esélyegyenlőség, fenntarthatóság Program szintű elvárások

CélterületekPrioritási területek Támogatott projektek száma Támogatási összeg összesen 1. Biztonság, stabilitás, reformok (26,158 millió CHF) 1. Regionális fejlesztési kezdeményezések periférikus és hátrányos helyzetű régiókban Észak-Magyarországon és Észak-Alföldön 27,382 millió CHF 2. Természeti katasztrófák megelőzése és kezelése, az árvízkezelés megerősítése a magyarországi Felső-Tisza vidéken 66,780 millió CHF 9. A közbiztonság és a határok biztonságának javítása és a biztonsággal kapcsolatos intézmények munkakörülményeinek javítása (infrastruktúra és logisztika) 311,997 millió CHF 2. Környezetvédele m és infrastruktúra (43,908 millió CHF) 3. Az alapinfrastruktúra javítása / helyreállítása és modernizációja, valamint a környezet fejlesztése 635,738 millió CHF 4. Határon átnyúló környezeti kezdeményezések, biodiverzitás és természetvédelem 68,170 CHF 3. A magánszektor támogatása (17,365 millió CHF) 5. Az üzleti környezet fejlesztése és a finanszírozáshoz való hozzáférés elősegítése a kis- és középvállalkozások vonatkozásában 115,216 millió CHF 6. Magánszektor fejlesztése és a kis- és középvállalkozások exportjának elősegítése 22,149 millió CHF 4. Humánerőforrás- és társadalomfejleszt és (24,614 millió CHF) 7/1. Kutatás és fejlesztés (A tudományos potenciál megerősítése az oktatáshoz való hozzáférés és szelektív támogatási programok segítségével – Ösztöndíjak felsőfokú és másoddiplomás programokra Svájcban a Balassi Intézet irányításával) 14,830 millió CHF 7/1. Kutatás és fejlesztés (A tudományos potenciál megerősítése az oktatáshoz való hozzáférés és szelektív támogatási programok segítségével – Ösztöndíjak hátrányos helyzetű és marginalizált csoportbeli hallgatók számára Együtt kezelve a civil pályázati alappal 1,000 millió CHF 7/2. Kutatás és fejlesztés (A tudás alapú gazdaság támogatása a tudásalap megerősítésével, elsősorban az alkalmazott kutatás, know-how és technológia transzfer segítségével) 65,784 millió CHF 8. Egészségügy 113,000 millió CHF

További allokációk Testvértelepülés és partnerségi Pályázati Alap 1 Pályázati Alap4, 000 millió CHF Pályázati Alap Civil szervezetek számára 1 Pályázati Alap 5,000 millió CHF Projekt előkészítési Alap június 13. – kötelezettségvállalási időszak vége A TELJES ALLOKÁCIÓ LEKÖTÉSRE KERÜLT! 32 egyedi projekt, 2 pályázati alap, 1 svájci ösztöndíj program, 1 kockázati tőke alap

A program végrehajtásához kapcsolódó intézményi struktúra hatékonyan működik (jogszabályi háttér kialakítása; pályázati felhívások kiírása; pályázatok elbírálása; projektek végrehajtásának támogatása; infónapok szervezése stb.) A legtöbb prioritás esetében jóval több pályázat érkezett be, mint az adott prioritásra rendelkezésre álló forrás A kiválasztásnál az intézményrendszer nagy figyelmet fordított a pályázók, projektvégrehajtók igényeire, a projektek végrehajthatóságára A sikeres végrehajtás érdekében a Projekt Végrehajtók részéről fontos a megfelelő projektmenedzsment, a végrehajtás folyamatos nyomon követése A magyar hatóságok tapasztalatai

A Keretmegállapodás szerint a kifizetésre 10 év áll rendelkezésre, végső határidő: június 14. -a döntés minden prioritási területen megszületett -néhány esetben folyamatban van a szerződések (Projekt Megállapodás, Végrehajtási Megállapodás) megkötése -eredményes projektek, melyhez szükséges a szabályszerű, pontos végrehajtás; a Projekt Végrehajtók és a program végrehajtásáért felelős intézmények közötti szoros kapcsolattartás Jövőbeni feladatok

Köszönöm a figyelmet!