Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba
Mobiltelefon vs okostelefon
Áttekintés a mobilpiacról Forrás: T-Online.hu Magyar számok: 2010-ben megközelítőleg 1,2-1,4 millióan vásároltak online különböző termékeket és szolgáltatásokat Magyarországon végére a teljes magyar mobiltelefon állomány 15%-a azaz kb. 1,5 millió telefon tekinthető okostelefonnak évi karácsonyi szezonra már 1,5 % körülire tehető Magyarországon a mobilról kezdeményezett vásárlások aránya a teljes online forgalmon belül
Nyugati trendek Az okostelefonok világpiaci térhódítása új készülékeladások alapján Forrás: GKIeNET.hu
Nyugati trendek Az amerikai lakosság 2,4 milliárd dolláros online vásárlásainak mintegy 5%-át kezdeményezték mobiltelefonról 2010-ben. Forrás: T-Online.hu
Valós idejű ár-összehasonlítás
Tudatos irányítás QR kód – 2D-s mobilkód
QR kód
Miért nem jó a normál weboldal?
Optimalizáció előtt és után
Application vs optimization Optimalizált Application
Application vs optimization OptimalizáltApplication Előnyök Elég egy verzió Egyszerű Olcsó Vélhetően a meglévő fejlesztő is tud benne segíteni Egyedi megoldásokra lehetőség, emiatt elvileg jobb „user experience” Hátrányok Alacsonyabb vásárlói élmény Flash és Javascript gyakran nem elérhető Drága Meg kell írni több böngésző operációs rendszerre Operációs rendszerek gyors változás alatt vannak
Mobilra optimalizált webáruház példák Példák navigációs megoldásokra Példák főoldalra Példák termék listázásra Példák termék oldalra Példa kosárra Példa checkoutra
Köszönöm a figyelmet!