Nógrád megye közlekedése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Felsőregmec.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Készítette: Tóth Evelin
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nógrád megyéről Területe: 2544 km2, az ország területének 2,7 %-val a 2. legkisebb megye. Legerdősültebb megyék egyike. Főbb jellemzői: aprófalvas településszerkezetű.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
műszaki osztályvezető
Északi-középhegység Elsősorban harmadidőszaki vulkáni kőzetek: andezit, andezittufa, riolt, riolittufa Középidei üledékek: Cserhát egyes részei, Bükk,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Szabó György ÉM-i Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
Az Észak Magyarországi régió népességföldrajza
Magyarország természeti csodái
Településhálózatunk a falvak és a tanyák.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Budapest turisztikai marketingje
Készítette: Greges Dániel
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
Vidékfejlesztés, turizmus és az alkotóházak lehetséges kapcsolata
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Logisztikai hálózat és folyosók
„Határok nélküli partnerség” konferencia
Vízi és vasúti szállítás
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Közép-Magyarország településszerkezete
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
Leírás Magyarország leggazdagabb élővilágú nemzeti parkjainak egyike
Lovas Attila igazgatóKÖTIVIZIG Duna térségi programalkotó tanácskozás, Érd, június 07.
történelmi integrációi
Készítette: Bujdosó Villő
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
Bőcs Község Készítette: Csege Kornélia.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Az ősi tudomány Geodézia Készítette: Jakab Csaba Lóránd.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Magyarország.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Térkép 2..
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Számítástechnika az UVATERV-ben
Zemplénagárd.
Medgyesegyháza. Fekvése Békés-megye dél-keleti részén fekszik. Békéscsabától kb. 30 km-re. Itt található Medgyesegyháza!
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
ÉCS Község. A község adatai (2001-ben) Település rangja:Község Lakosok száma:1762 Fő Telefon körzetszám:96 Irányítószám:9083 Népsűrűség:88,86 Fő/Km 2.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
A Szigetvári kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 6. Baranya Megyei Önkormányzat.
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gerje-Körút „A közös program”
Veresegyház.
Duna-Ipoly Nemzeti Park (DINP)
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Ózd kistérségének középtávú cselekvési terve
MAGYARORSZÁG NEMZETI PARKJAI
Készítette: Koleszár Gábor
Északi-középhegység.
Előadás másolata:

Nógrád megye közlekedése

Nógrád megye földrajzi adottságai Nógrád megye mai területe 2544 km² az ország 2. legkisebb megyéje. A történelmi Nógrád megye 1872-ben 4355 km² Északon Szlovákia, nyugaton és délnyugaton Pest, keleten és délkeleten Heves, északkeleten BAZ megye határolja A megye nagy része dombsági és középhegységi táj. jelentős területet foglalnak el a völgyek (Ipoly és Zagyva) Börzsöny, Mátra, Cserhát, Karancs-Medves

A közúthálózat kialakulása Már Római kereskedők is tesznek említést az Ipoly völgyéről , a Fülek irányába vezető utakról. 1716-ban 12 postavonal alakult ki, ahol postakocsik jártak. 1723-ban III. Károly műszaki bizottmányt hozott létre, akiknek az utak, hidak építése és fenntartása volt a feladata. A 19. század elején készült megyetérkép sűrű úthálózata a máig fennálló jellegzetességeket mutatja.

1907-ben a kormány útállamosítást hirdet 1929-ben megindult a menetrendszerű autóbuszjárat Salgótarján és Balassagyarmat között. 1934-ben a megye úthálózata fejlett volt: 890 km kiépített út, 154 km állami, 360 km megyei, és 376 km községi és vasúti hozzájáró út. 1934-ben határozták meg hazánkban első alkalommal a főutak hálózatát. A II. világháború jelentős károkat okozott. A helyreállítás azonban jó ütemben haladt. 1965-ben a főúthálózat jelentősen változott, csökkent a főutak száma és hossza, lényegében a maira: 205km

Közúti közlekedés Gyorsforgalmi utak, melyek Nógrád megyét érintik: M2: Budapest-Vác-Rétság-Parassapuszta M21: M3 Hatvan térsége-Salgótarján-Somoskőújfalu Főutak:2sz.Budapest-Dunakeszi-Vác-Rétság-P.puszta 21.sz. Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu 22.sz. Rétság-Balassagyarmat

Mellékút-hálózat A mellékút hálózaton belül kiemelten kell kezelni azokat a mellékutakat, melyek a főúthálózat kiegészítéseként több településen áthaladva, térségi jelentőségű szerepkört töltenek be. Nógrád megyében: 5 térségi útvonal kialakításával számolnak Ezek közül három a megye belső kapcsolatait javíthatja, kettő Heves és BAZ megyék irányába segítheti a közlekedést.

Vasúti közlekedés Elsősorban a személyközlekedés terén jelentős. Számolnak a helyiérdekű, elővárosi jellegű vasúti közlekedés igényével Salgótaján-Somoskőújfalu-Bátonyterenye között. Műszaki feltételek megteremtése: -pályarehabilitáció a vonal teljes hosszán -villamosítás a vonal teljes hosszán -második vágány építése Selyp-Jobbágyi-Zagyvapálfalva-Salgótarján közötti szakaszon

Vízi közlekedés Hajózásra alkalmatlan vizek Az Ipolyon a vízi túrázás feltételeinek javítását célszerű előirányozni. Légi közlekedés Nem lehet számolni polgári, menetrendszerű légi közlekedés céljaira alkalmas, kereskedelmi repülőtérrel. (Bolyk (Szlovákia) 40 km-re van Salgótarjántól)

Kerékpáros közlekedés Egyetlen kerékpárútja Nógrád megyének: Hollókő-Rimóc Kialakítandó: -Dunakanyar-Ipolymente: Budapest-Vác-Szob-Letkés-Balassagyarmat -Ipolytarnóc-Litke-Salgótarján-Somoskőújfalu Térségi jelentős kerékpárutak: -Naszály-Börzsöny túra útvonal -Keleti-Börzsöny túra útvonal -Duna-Mátra túra útvonal -Hatvan-Salgótarján kerékpáros túra útvonal -Észak-Déli kerékpáros főtengely -Nógrád-Borsod kerékpáros túraútvonal

Hidak Nógrád megyében 347 híd van Nógrád megyében, 2,5 km hosszú, a hídfelület 26 103 m² Az országban 6907 híd van, 1 632 386 m² Nógrád megyében 7 híd tartozik a kiemelt híd kategóriába. 5 műemlék híd van. Hidak fajtái: fahidak, vasúti hidak, acél gerinclemezes, vasbeton lemezhíd, acél rácsos híd, sínbetétes teknőhíd,

Ipoly hidak 47 volt a háború előtt, ma 12 áll. Új hidak épülhetnek: -Ráróspuszta-(Rárós)Trenc között -Pösténypuszta-Pető (Pet’ov) -Nógrádszakál-Bussa (Busince) -Hugyag-Szécsénykovácsi (Kovásovce) -Őrhalom-Ipolyvarbó (Vrbovka) -Újkóvár-Kovár (Koláre) -Drégelypalánk-Ipolyhídvég(Ipelské Predmostie) -Vámosmikola-Ipolyszántó (Pastovce) -Ipolydamásd-Helemba (Chl’aba)

Köszönöm a figyelmet Pintérné Kanyó Judit Budapesti Corvinus Egyetem 2009.