Vaktérképes alkalmazások lehetőségei az oktatásban Dombóvári Eszter – Gede Mátyás Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék Budapest,
Vaktérképes alkalmazás ○térkép és játék ○egyre népszerűbb a webkartográfia → növekvő felhasználói elvárások ○oktatás és játék edutainment (education, oktatás és entertainment, szórakoztatás) követelményeinek megfelelő alkalmazások követelményekre épülve oktatási segédeszköz
Típus: internetes vaktérképes játék Célcsoport: kortól függetlenül mindenki Cél: 10 térképi elem elhelyezése a térképen Pontszámozás: km-tévedések alapján Eredmények eltárolása: bejelentkező név → nehézségi szintenként rangsor Vaktérképes alkalmazás
Vaktérképes alkalmazás Nehézségi szintek (Nemzeti Alaptanterv): - alapfok: általános iskola (35 település) - középfok: kétszintű érettségi (70 település, 8 világörökség) - felsőfok: főiskola, egyetem (70 (tervben van 435) település, 8 világörökség,38 hegycsúcs)
Vaktérkép: megválasztható térképi rétegekkel
A játék felépítése: ○ egyes nehézségi szintek topográfiai listái szöveges állományokként ○ térkép egyes rétegei külön-külön raszteres állományok → bővíthető Megvalósítás
Felhasznált programok: ○HTML (Hypertext Markup Language) leíró nyelv ○PHP (Hypertext Preprocessor) és JavaScript programozási nyelvek ○CorelDRAW grafikus program Optimális képernyőfelbontás: 1024 x 768 Megvalósítás
A felmerült problémák ○pixelkoordináták meghatározása ○a térképi rétegek megválaszthatósága ○pontszámozás ○eredmények eltárolása ○továbbfejleszthetőség
További tervek ○ jelszóval védett bejelentkező név ○ területek bővítése ○ vonalszerű, felületi térképi elemek ○ időkorlát ○ névátfedési probléma megoldása ○ további webböngészők
Köszönöm a figyelmet!