Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A minőségfejleszés eszközei a családi napközi ellátásban
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
PROJEKTZÁRÓ A SZOLGÁLTATÓ KONZORCIUM SZEREPE A TISZK FEJLESZTÉSI FELADATKÖRÉBEN Széchenyi István TISZK, november 16.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Lökkös Attila Mérföldkövek, eredmények TÁMOP B-11/ Projektzáró konferencia, Pilisborosjenő, február 15.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Lökkös Attila TÁMOP 5.4.4. projekt bemutatása „Paradigmaváltás a családi gyermekellátásra való felkészítésben” Projektzáró szakmai konferencia, Budapest, 2012. június 1. Fehér Kereszt Gyermekvédő Alapítvány

A projekt problémás jószág! Hosszú vemhesség Hosszú vajúdás Drága a szülés Folyton éhes Az árva jószág hiperaktív A neveletlen jószág sokba kerül Szinte lehetetlen örökbe adni Ha egyszer megszületett, nem pusztul el csendben Ha elpusztul, mindenkit magával ránt

Előzmény: a lehetőség Forrás: TÁMOP-5.4.4-09/1/C Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások megerősítése C komponens: képzésfejlesztés, tananyagfejlesztés

Indokoltság Jelenlegi képzés hatékonysága, munkaerő-piaci hasznosulása alacsony. A képzés nem ad szakképzettséget. A képzés nem tud felkészíteni a vállalkozói szerepre, önfoglalkoztatóvá válásra.

Indokoltság II. A családi napközi szolgáltatók differenciálódása, pl. hálózatok létrejötte A képzés erős felhígulása (nincs akkreditáció és monitorozás) Ombudsmani jelentésben megfogalmazott kritika („az alternatív ellátási formáknál (pl. családi napközi) csupán laza előírások határozzák meg a működés feltételeit”)

Projekt célja A családi napközi vezető képzés átstrukturálása a munkakör valós igényeihez igazodva. A családi napközi vezető képzés szakképzési szintre emelése, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetben lévők lehetőségeinek bővítése A családi napközi hálózatban történő működtetésének szervezeti és módszertani segítése – pedagógus és hálózatszervezési (tanácsadó) képzés

Kimeneti mutatók Időtartam 24 hónap, költségvetés 35 M Ft. 8 konzorciumi ülés 24 stábülés 7 tananyagfejlesztő felkészítés 11 +2 kifizetési kérelem 10 + 1 változásbejelentő 0 szerződésmódosítás 3 +1 pályázat előrehaladási jelentés

Eredmények Dacum munkakör elemzés feltárása, Pontos kompetencia profil meghatározása, Képzési igényanalízis. 8 szakember, 48 szakértői nap 9 feladatcsoportban 67 feladat meghatározása és elemzése, 33 oldalas zárótanulmány.

Partnerek BMGE Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ Tananyagfejlesztők képzése: 6 fő, 120 órás, on-line egyéni tanulás Tutorok képzése: 7 fő, 45 órás, on-line tutori rendszerben. Probléma alapú tanulásra (PBL - Problem based learning) alapozó e-learning tananyagfejlesztés. Csana OKJ képzés: 16 témakör, 113 óra tananyag Csana pedagógusképzés : 7 témakör, 45 óra tananyag Csana tanácsadó (koordinátor) képzés: 1 témakör, 20 óra

Partnerek Apor Vilmos Katolikus Főiskola Szakmai és vizsgakövetelmények kidolgozása: 28 oldal Tananyagok lektorálása: 11 szakértő, 240 óra Vizsgáztatás Módszertani támogatás

Tananyagfejlesztés Tanácsadó képzés: 60 óra jelenléti, 20 óra e-learning, összesen 80 óra Pedagógusképzés: 63 óra jelenléti, 57 óra e-learning, összesen 120 óra CsaNa OKJ segítő (gondozó): 74 óra jelenléti, e-learning: 34 óra alapozó + 46 óra, összesen 154 óra Csana OKJ működtető (szolgáltató): 80 óra jelenléti, e-learning: 34 óra alapozó + 78 óra, összesen 192 óra Forma: Tanári kézikönyv, tanulói segédanyag

Próbaképzések mutatói (fő) Célérték Induló Tényérték OKJ 15 34 24 Pedagógus 14 Tanácsadó 6 Összesen 36 64 52

A próbaképzést elvégzők Tanúsítványt kapnak: 52 fő (?) Megszerezte a házi időszakos gyermekgondozó rész szakképesítést (1868-as gyermekellátási alapmodul, 1878-as házi id.gyf. modul): …..fő??

Köszönöm a figyelmüket! Lökkös Attila projektvezető www.feherkereszt.hu Lokkos@Atala.hu 20/775-1967