Lökkös Attila TÁMOP 5.4.4. projekt bemutatása „Paradigmaváltás a családi gyermekellátásra való felkészítésben” Projektzáró szakmai konferencia, Budapest, 2012. június 1. Fehér Kereszt Gyermekvédő Alapítvány
A projekt problémás jószág! Hosszú vemhesség Hosszú vajúdás Drága a szülés Folyton éhes Az árva jószág hiperaktív A neveletlen jószág sokba kerül Szinte lehetetlen örökbe adni Ha egyszer megszületett, nem pusztul el csendben Ha elpusztul, mindenkit magával ránt
Előzmény: a lehetőség Forrás: TÁMOP-5.4.4-09/1/C Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások megerősítése C komponens: képzésfejlesztés, tananyagfejlesztés
Indokoltság Jelenlegi képzés hatékonysága, munkaerő-piaci hasznosulása alacsony. A képzés nem ad szakképzettséget. A képzés nem tud felkészíteni a vállalkozói szerepre, önfoglalkoztatóvá válásra.
Indokoltság II. A családi napközi szolgáltatók differenciálódása, pl. hálózatok létrejötte A képzés erős felhígulása (nincs akkreditáció és monitorozás) Ombudsmani jelentésben megfogalmazott kritika („az alternatív ellátási formáknál (pl. családi napközi) csupán laza előírások határozzák meg a működés feltételeit”)
Projekt célja A családi napközi vezető képzés átstrukturálása a munkakör valós igényeihez igazodva. A családi napközi vezető képzés szakképzési szintre emelése, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetben lévők lehetőségeinek bővítése A családi napközi hálózatban történő működtetésének szervezeti és módszertani segítése – pedagógus és hálózatszervezési (tanácsadó) képzés
Kimeneti mutatók Időtartam 24 hónap, költségvetés 35 M Ft. 8 konzorciumi ülés 24 stábülés 7 tananyagfejlesztő felkészítés 11 +2 kifizetési kérelem 10 + 1 változásbejelentő 0 szerződésmódosítás 3 +1 pályázat előrehaladási jelentés
Eredmények Dacum munkakör elemzés feltárása, Pontos kompetencia profil meghatározása, Képzési igényanalízis. 8 szakember, 48 szakértői nap 9 feladatcsoportban 67 feladat meghatározása és elemzése, 33 oldalas zárótanulmány.
Partnerek BMGE Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ Tananyagfejlesztők képzése: 6 fő, 120 órás, on-line egyéni tanulás Tutorok képzése: 7 fő, 45 órás, on-line tutori rendszerben. Probléma alapú tanulásra (PBL - Problem based learning) alapozó e-learning tananyagfejlesztés. Csana OKJ képzés: 16 témakör, 113 óra tananyag Csana pedagógusképzés : 7 témakör, 45 óra tananyag Csana tanácsadó (koordinátor) képzés: 1 témakör, 20 óra
Partnerek Apor Vilmos Katolikus Főiskola Szakmai és vizsgakövetelmények kidolgozása: 28 oldal Tananyagok lektorálása: 11 szakértő, 240 óra Vizsgáztatás Módszertani támogatás
Tananyagfejlesztés Tanácsadó képzés: 60 óra jelenléti, 20 óra e-learning, összesen 80 óra Pedagógusképzés: 63 óra jelenléti, 57 óra e-learning, összesen 120 óra CsaNa OKJ segítő (gondozó): 74 óra jelenléti, e-learning: 34 óra alapozó + 46 óra, összesen 154 óra Csana OKJ működtető (szolgáltató): 80 óra jelenléti, e-learning: 34 óra alapozó + 78 óra, összesen 192 óra Forma: Tanári kézikönyv, tanulói segédanyag
Próbaképzések mutatói (fő) Célérték Induló Tényérték OKJ 15 34 24 Pedagógus 14 Tanácsadó 6 Összesen 36 64 52
A próbaképzést elvégzők Tanúsítványt kapnak: 52 fő (?) Megszerezte a házi időszakos gyermekgondozó rész szakképesítést (1868-as gyermekellátási alapmodul, 1878-as házi id.gyf. modul): …..fő??
Köszönöm a figyelmüket! Lökkös Attila projektvezető www.feherkereszt.hu Lokkos@Atala.hu 20/775-1967