Budapest súlya a kreatív gazdaságban Magyarországon (2007) ,6 milliárd EUR VállalkozásokFoglalkoztatottakÁrbevétel
A kreatív és tudásintenzív cégekben foglalkoztatottak átlagos száma BudapestAgglomerációVárosrégió Kreatív iparágak 3,22,13,0 IT szektor 6,37,36,5 Pénzügyek 11,31,68,7 Jog és üzlet 3,32,03,1 K+F és felsőoktatás 16,18,715,0 Tudásintenzív iparágak 5,53,25,0 Kreatív tudás szektor 4,22,53,8 KKV-k szerepe! fő/cég
Piac nagysága (cégek és ügyfelek száma)kemény Munkaerőpiac nagysága, képzett munkaerőkemény Informális kapcsolatokpuha A szolgáltatások száma és színvonalakemény Oktatás, tanulmányok a felsőoktatásbankemény Miért érkeznek Budapestre a vállalkozások ?
Milyen tényezők befolyásolják a kreatív vállalkozások telephelyválasztását? Iroda ára, mérete és infrastruktúrájakemény Munkahely elérhetősége (közlekedés)kemény Privát lakóhelyszemélyes Környezet minőségepuha Család és barátokszemélyes
Limitáló tényezők a Budapesti Városrégióban TényezőTényező típusa Megélhetési költségek (árak, bérszínvonal)kemény Közlekedés és tömegközlekedéskemény A város és a lakókörnyezet tisztaságapuha Levegőminőség és zajszennyezés helyzetepuha Intolerancia, agresszivitáspuha Hajléktalanság, szegénység, társadalmi polarizáció kemény Politika, politikai kultúrapuha Zöldterületek mennyisége és minőségekemény Életszínvonal, életminőségpuha Közbiztonságpuha Épületállomány és közterületek állapotakemény
ErősségekGyengeségek LehetőségekVeszélyek A városrégió súlya és pozíciója a kreatív tudás szektorban Kedvező munkaerőpiaci helyzet Kedvező irodakínálat Együttműködés és stratégiai gondolkodás hiánya Gyenge és nem adekvát klaszteresedési folyamat Menedzserek gyakori passzivitása és defenzív viselkedése a piacon Cégek és vállalkozások nagy koncentrációja Egyes kreatív ágazatok látványos fejlődése Budapest vonzereje a munkaerőpiacon Humán erőforrás koncentrációja és árszínvonala Informális kapcsolatok és korrupció összefüggése Az irodapiacon uralkodó árszínvonal
A kreatív szakemberek és a cégek mobilitását a kemény tényezők határozzák meg A puha tényezők marginális szerepet játszanak a kreatív osztály vonzásában A puha tényezők meghatározó szerepet játszanak a kreatív szakemberek és cégek hosszú távú maradásában