Kapcsolat önmagammal vágyak, célok és a hit aspektusában Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral-pszichológus Budapest 2006. 04. 03.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
Manipuláció helyett szolgálat a társkapcsolatban
A szeretet himnusz értelmezése
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
A szeretet himnusz A Biblia egyik legszebb szakasza
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
Sodrásban vagy flow-ban? vezetők újratöltve
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Készítette: a Dalai Láma
Isten ajándéka embertől emberig
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Fenomenológiai megközelítés
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A pszichoszociális fejlődés elméletei
Az ember egszisztenciális szükségletei és a karakterből eredő, különböző szenvedélyek Erich Fromm.
Személyiség- pszichológia II
Pszichopatológia II. Az emóciók és motivációk zavarai
Az EU USA-hoz viszonyított gazdasági versenyképességéről Rácz Margit kutatási igazgató MTA Világgazdasági Kutatóintézet Budapest Országház u. 30.
Személyiség - lélektan
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Projektmunka.
Serdülők céljai, tervei, pályaválasztás serdülőkorban
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 3. óra.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
1. Kedvelte őket az egész nép ApCsel. 1:42-47 (47/a) „… és kedvelte őket az egész nép.” χαρις (khárisz):- kegyelem (mint örömteli jutalom),
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
A lelki egészség védelme az iskolában
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon...
A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja
Nehéz kérdések sorozat, Kaposvár, 2011., Jóföldi Endre.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
A pontos idő: 18:58.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Az OGYEI kiemelt programjai
Személyiségteszt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1. Halld meg a hívást, Jézusodét! Még ma kövesd Őt fogva kezét!
Ha majd a nappal véget ér
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Ó drága kincs te szeretet, Jöjj, töltsd be fáradt lelkemet,
Kereszténység - nevelés
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
A gazdasági válság hatása a pénzügyi kommunikációra Pénzügyi kommunikációs konferencia Dr. Hegyi Gábor, ügyvezető igazgató, Capital Communications 2009.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Személyes életvitel.
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
„Diákok a munkaerő-piacon” NTP-SZKOLL
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
„Mert mi Kolping művén dolgozunk…”
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Fenomenológiai megközelítés
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
A jellem. A jellem fejlesztése
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Kapcsolat önmagammal vágyak, célok és a hit aspektusában Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral-pszichológus Budapest

Pasztorálpszichológiai – mélylélektani személyiségmodell Felettes ÉN Felettes ÉN Intellektus Intellektus Emóciók /Érzelem, életérzések/ Emóciók /Érzelem, életérzések/ Karakter Karakter Tudatelőttes Tudatelőttes Tudatalatti Tudatalatti Kollektív tudatalatti Kollektív tudatalatti KIJELENTÉS Negatív /személytelen/ transzcendens

Dilemmáink / döntéshelyzeteink: Destruktív/bűnös vagy Konstruktív/építő Pályaválasztás Pályaválasztás Munkahely választás Munkahely választás Párválasztás Párválasztás Egzisztenciális szint megválasztása Egzisztenciális szint megválasztása Szakmai ÉN fejlődése Szakmai ÉN fejlődése „Ember” – test és lélek fejlődése „Ember” – test és lélek fejlődése Kulturális fejlődés Kulturális fejlődés

Milyen mértékben segítik döntésképességedet? Vágyaddal való kapcsolatod Vágyaddal való kapcsolatod Céloddal való kapcsolatod Céloddal való kapcsolatod Istennel való kapcsolatod Istennel való kapcsolatod

Vágyammal való kapcsolat I. Szenzoros: Szenzoros: tettvágy, élményvágy, egoizmus: önimádat, hatalomvágy Motoros: Motoros: alkotó vágy, érdeklődés, szeretet, szerelem vki, vmi iránt, szociális vágyak, készségek Hiteles vágyak: Hiteles vágyak: Isten ültette a szívembe Isten szerint való vágyak Hiteltelen vágyak: Hiteltelen vágyak: eltávolít Istentől és embertől

Vágyammal való kapcsolat III. Karizmák függvényében /1Kor 12, 1-11/ Karizmák függvényében /1Kor 12, 1-11/ Személyiség függvényében /F. Riemann/ Személyiség függvényében /F. Riemann/ 1. Félelem a kapcsolódástól, kötődéstől 2. Félelem a magánytól 3. Félelem az unalomtól 4. Félelem a bizonytalanságtól Karakter függvényében: Karakter függvényében: döntésképesség –>célra irányuló vágy –> akarat –> kitartás -> jellem Szocializáló környezet függvényében Szocializáló környezet függvényében /erős-erőtlen, self-élmények/

Célommal, irányultságommal való kapcsolat Integrált személyiségem /ismeret, érzelem,értékrend/ válasza a valóság kihívásaira: Helyzetértékelés Helyzetértékelés Probléma látás Probléma látás Probléma kezelése /alternatívák keresése Probléma kezelése /alternatívák keresése Kivitelezés – Isten és ember előtt jó lelkiismeretű szabad döntésének meghozása, felvállalása Kivitelezés – Isten és ember előtt jó lelkiismeretű szabad döntésének meghozása, felvállalása

Karakter KARAKTER Döntésképtelenség Vágy Akarat Kitartás Jellem Felettes ÉN Intellektus Emóciók Tudatalatti Kollektív tudatalatti