Az előadás tartalma módválasztás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
MagyarÁllamvasutak Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő.
Mobilitás-utazási módok
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Perpetuum mobile – közlekedés az agglomerációban
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
Dr. Kocsis István vezérigazgató
KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK A FŐVÁROS ÉS A RÉGIÓ KÖZLEKEDÉSÉBEN
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
A DÍJKÉPZÉS SZERKEZETE TEKINTETTEL AZ EU ÁLTAL TÁMOGATOTT BERUHÁZÁSOKRA, A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉSBEN FOGLALT KÖTELEZETTSÉGEKRE Szabó IstvánnéMAVÍZ Közgazdasági.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
november 16. „Kötetlenül kötöttpályán” Fejlődés – Egységes minőség – Környezetvédelem – Fenntarthatóság.
1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
ITS Budapesten.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
GKI Zrt., Vitaanyag az új EU-költségvetésről A 2013 utáni EU-költségvetés fő kérdései Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt. Budapest,
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Intelligens közúti kereszteződés
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése. Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából.
A BKV Zrt. pozícionálása
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

Vannak-e alternatívái a közösségi közlekedésnek? Milyen legyen a jövő BKV-ja? Tarsoly András főosztályvezető BKV Zrt. Közlekedésszervezési Főosztály 2010. szeptember 20.

Az előadás tartalma módválasztás a szolgáltatás kialakításának stratégiai szempontjai alternatív közlekedési megoldások a BKV jövőképe kihívások a közösségi közlekedés számára

Egyéni vagy közösségi közlekedés? Módválasztás Egyéni vagy közösségi közlekedés? Mely tényezők játszanak szerepet a választásban? - Forgalombiztonság Utazás időtartama - eljutási idő - átszállások száma - várakozási idő Utazás költségei Utazás komfortja - férőhelyek kihasználtsága - ülőhelyek száma Utazás tervezhetősége - térbeli és időbeli rendelkezésre állás - menetrendszerűség - járatok összehangolása

Modal-split Budapesten

A modal-split romlásának hatásai Közúthálózat terhelése növekszik Közösségi közlekedés tovább lassul Közösségi közlekedésről egyénire váltás Környezet terhelése fokozódik Szuburbanizáció, migráció erősödik Közlekedési szolgáltató cég bevételei csökkennek, miközben a keringési sebesség csökkenése miatt a szükséges járművek száma ugyanannyi!

A modal split romlásának hatásai Mit kell tennünk? fokozni kell a közösségi közlekedés versenyképességét erősödő minőségi elvárások

Minőségi elvárások MINŐSÉG 1. Elérhetőség 1.1 Hálózat 1.2 Menetrend 2. Megközelíthetőség 2.1 Külső csatlakozás 2.2 Belső csatlakozás 2.3 Jegyek 3. Információ 3.1 Általános információ 3.2 Utazási információ normális körülmények között 3.3 Utazási információ rendellenes 4. Idő 4.1 Utazási idő 4.2 Pontosság és megbízhatóság 5. Ügyfél-kapcsolat 5.1 Kötelezettségek 5.2 Kommunikáció 5.3 Személyzet 5.4 Fizikai támogatás 5.5 Jegyvásárlási lehetőségek 6. Kényelem 6.1 Környezeti feltételek 6.2 Berendezések 6.3 Ergonómia 6.4 Utazáskényelem 7. Biztonság 7.1 Bűncselekmény elleni védelem 7.2 Baleset elleni védelem 7.3 A biztonság érzékelése 8. Környezet 8.1 Légszennyezés 8.2 Természetes erőforrások 8.3 Infrastruktúra

A szolgáltatás kialakításának stratégiai szempontjai Infrastruktúra fejlesztése Intermodalitás, csomóponti, hálózati infrastruktúra, kapcsolódó szolgáltatások (P+R, B+R) bővítése Előnyben részesítés fokozása forgalomtechnikai megoldások, korrekciók alkalmazása Minőségi szolgáltatás nyújtása Esélyegyenlőség biztosítása Tarifapolitika Információtechnológia (utastájékoztatás, tervezés informatikai támogatása) Összehangolt közlekedési rendszer

Infrastruktúra fejlesztés Járművek

Intermodalitás, kapcsolódó szolgáltatások Csomóponti rendszerek és a hálózat fejlesztése: Ágazatok optimális munkamegosztása Átszállások csökkentése, különösen ágazaton belül Kötöttpályás rendszer fejlesztése Regionális közlekedési rendszerbe illeszkedő csomópontok elhelyezkedésének, szerepének definiálása

További fejlesztésekre és együttműködésekre van szükség. P+R és B+R parkolók kiépítése és bővítése Budapesten: Rákoskert vasútállomás Rákoshegy vasútállomás Rákoscsaba vasútállomás Rákoscsaba Újtelep vasútállomás Budafok-Háros vasútállomás Budafok-Belváros vasútállomás Agglomerációban: Kerepes HÉV-állomás Szigetszentmiklós-Gyártelep HÉV-állomás Szigethalom HÉV-állomás További fejlesztésekre és együttműködésekre van szükség.

Forgalomtechnikai beavatkozások Buszsáv Külön pálya Közös pályahasználat Megállóhelyi fizikai védelem Csomóponti bejelentkezés

Szolgáltatásfejlesztési osztály Forgalomtechnika - Autóbusz sávok Szolgáltatásfejlesztési osztály 2009. évben 19 helyszínen létesült 9190 méter hosszban új buszsáv

Minőségi szolgáltatás nyújtása Információ Elérhetőség Megközelíthetőség Kapcsolat az utasokkal

Alacsonypadlós járművekkel ki nem szolgált területek 2010-ben. Esélyegyenlőség Csomóponti infrastruktúra fejlesztése, megállóhelyek megközelíthetősége Mindennemű tervvéleményezésnél, üzemeltetői hozzájárulás kiadásánál alapvető szempont és elvárás Járműpark fejlesztés esetén alapvető igény Nagyberuházásokhoz illesztés, de szükség van önálló esélyegyenlőségi projektekre is Rendelkezésre álló alacsonypadlós járművek egyenletes térbeli elosztása, a lefedettség fokozatos bővítése Alacsonypadlós járművekkel ki nem szolgált területek 2010-ben.

Tarifapolitika szolgáltatás könnyebb igénybevehetősége különböző szolgáltatások közötti átjárhatóság teljesítmény-arányos viteldíjak hatékonyabb utas ellenőrzés

Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése (FUTÁR) Eredmények: Megbízhatóbban közlekedő járművek Könnyen hozzáférhető, mindenkor aktuális forgalmi információk Telepített eszközök Forgalomirányítás, járműfedélzeti eszközök 2295 járművön Közterületi kijelző 257 megállóhelyen Járműfedélzeti kijelző 2024 kijelző eszköz Diszpécserközpont kialakítása 32 munkaállomás Adat-, és beszédkommunikációs hálózat Budapest + agglomeráció Telephelyi adatkommunikáció 15 telephely Jelzőlámpa befolyásolás 30 csomópont

Alternatíva - Dunai hajózás fejlesztése A Duna, mint a Fővárost kettészelő természetes útvonal tömegközlekedési szempontból kihasználatlan. Dunai hivatásforgalmi vízi tömegközlekedés kialakítása Budapesten KMOP keretében közel 450 millió Ft-ot nyert a BKV Zrt. kikötők fejlesztésére és létesítésére A jövőben új járművek beszerzése is szükséges

Alternatíva - A kerékpáros közlekedés és a közösségi közlekedés kapcsolata Budapest Közlekedésének Rendszerfejlesztési Terve 2/3-as intézkedés: Kerékpárszállításra alkalmas tömegközlekedési járművek elterjesztése Kombinált eszközhasználat Héven és fogaskerekűn kerékpárszállítással Egyéb járműveken kerékpárszállítás nélkül, kölcsönző rendszer kiépítésével, annak közösségi közlekedési hálózatba történő integrálásával A kerékpáros közlekedés részaránya Budapesten: 1,5-2%

Alternatíva - A kerékpáros közlekedés és a közösségi közlekedés kapcsolata A közösségi közlekedés és a kerékpárosok gyakran versengenek egymással ahelyett, hogy kiegészítenék egymást

Alternatíva - Rugalmas közlekedési rendszerek igényfüggő közlekedési rendszer térben és/vagy időben változó útvonalon és/vagy változó időrendben kínál utazási lehetőséget Hagyományos közösségi közlekedési rendszer kiegészítése ritkábban lakott településrészek kiszolgálása

Alternatíva - car-sharing Egyéni gépkocsi-használat részbeni helyettesítése

A BKV Zrt. erősségei integrált szolgáltatásnyújtás képessége piacvezető pozíció jó hálózati ellátottság európai szinten magas modal-split (60-40%) elkötelezett, szakképzett munkaerő, szakértői monopólium.

A BKV Zrt. gyengeségei alulfinanszírozottság nincs veszteségkiegyenlítés, nem állnak rendelkezésre a műszaki állapot fenntartásához szükséges beruházási források, felhalmozódott adósságállomány nincs rendszerbővítés, fejlesztés. elavult infrastruktúra és járműállomány negatív médiafigyelem

BKV Zrt. jövőképe utasbarát és versenyképes, az EU irányelveknek megfelelő, jelentős tőkebevonási képességgel és stabil partneri szövetségekkel rendelkező, stabil és domináns szerep a Főváros szolgáltatási területén.

Kihívások a közösségi közlekedés számára Jövőbeni követelmények: gazdasági hatékonyság ökológiai hatékonyság szolgáltatás színvonala intermodalitás támogatása versenyképesség Közösségi közlekedés legyen versenyképes, színvonalas és elfogadható áru.

Kihívások a közösségi közlekedés számára Eltérő igények és érdekek figyelembevétele

Kihívások a közösségi közlekedés számára Szükséges lépések, intézkedések: a közösségi közlekedés finanszírozásának kérdése infrastruktúra és hálózat fejlesztés közlekedési szövetség közös, egységes tarifarendszer a közösségi közlekedéssel kapcsolatos lakossági elfogadottság növelése

Köszönöm a figyelmet!