Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport 2010. szeptember 20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Perpetuum mobile – közlekedés az agglomerációban
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Egy kis település lehetőségei a környezet- tudatossá válás útján napjainkban Pirtyák Zsolt Lajoskomárom polgármestere.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A közszolgáltatás finanszírozási kérdései Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Harkány, február 05.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
JEREMIE program tervezése a as programozási időszakra
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
Városi tömegközlekedés
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Galovicz Mihály, IH vezető
Controlling a gyakorlatban
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az előadás tartalma módválasztás
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
A napelemes (PV) hálózatra termelő villamos erőművek helyzete a világban, és Magyarországon.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Jelenleg közlekedő viszonylatok Bővebb információ: (BKV-INFO)
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
TOP vas megyei aktualitásai
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
A BKV Zrt. pozícionálása
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
SAJTÓBESZÉLGETÉS Budapest, május 19..
Előadás másolata:

Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.

2 Autómentes belváros – de hogyan?

3 Hol tartunk? ötletszerű döntések versenyképtelen közösségi közlekedés a meglévő is romlik: elavuló infrastruktúra és járműpark (500+ milliárd forint!) tönkretett BKV, érdektelen MÁV rendezetlen finanszírozás óriási igény a minőségi szolgáltatásra jónak tűnő modal split

4 Modal split ma Budapesten

5 Hol tartunk? állandósult dugók koordinálatlan közlekedési beruházások hiányos intézményrendszer a tervek irreálisak, sokszor pedig szakmailag hibásak és túlárazottak a hibás közlekedéspolitika és a felelőtlen pénzköltés iskolapéldája: a 4-es metró

6 A jelenlegi „megoldás” – a 4-es metró Az agglomeráció kiszolgálatlansága

7 Mit kell tenni? Alkalmas-e az intézményrendszerünk a változtatáshoz? ötletszerű döntések és a szakértelem hiánya ellen: közlekedési kompetenciaközpont létrehozása reális és számonkérhető stratégia és célok finanszírozás rendezése

8 Mitől lesz versenyképes? regionális szemlélet, működő tarifaközösség és közlekedési szövetség a jelenlegi hálózatban rejlő tartalékok kihasználása (buszsávok, villamoshálózat, tarifarendszer, stb.) projektszemlélet, reális és hasznos projektek előkészítése, uniós ciklusokra tekintettel

9 Fejlesztések a forrásszűkösség miatt prioritási sorrend kell, a stratégia alapján a közösségi közlekedés versenyképességét szolgáló beruházások preferálandók a közútiakkal szemben fenntartásra több figyelem fordítandó előkészítés a as időszakra

10 Jelentős belső eladósodottság: a BKV számításai szerint milliárd forint, azonnali járműfeladatok: ~230 mrd Ft db autóbusz csereérett (beruházásként kb. 60 milliárd forint) 30 db szovjet ZIU troli azonnal, kb. 3 mrd Ft (további 100 db trolibusz csereérett) Ganz villamosok cseréjét meg kell kezdeni, felújításuk drága, komfortszintjük alacsony (120 db üzemel, cseréjük kb. 60 milliárd forint) 3-as metró járműállomány: felújítása megfontolható (beruházási összeg kb mrd Ft között, használt és új a két véglet) Kisföldalatti járműállománya cserére szorul (23 szerelvény cseréje kb. 25 mrd Ft) HÉV-járműállomány: a legöregebb 23 egység cseréje kb mrd Ft, 5-ös metró! Leromlott infrastruktúra: HÉV- és villamospályák, 3-as metró

11 Fejlesztések Megkezdett projektek: 4-es metró 1-es és 3-as villamosok fejlesztése Budai Fonódó villamoshálózat FUTÁR buszkorridor, buszsáv-projektek, KKKR (bubi), stb. Szabad forrás: 100+ milliárd forint + NIF ÁFA Javasolt projektek: villamos- és trolibusz járműprojekt 42-es villamos fejlesztése 17-es felújítása és Budai Fonódó II. ütem Belvárosi villamoshálózat visszaállítása (Bajcsy, Rákóczi) Fogaskerekű fejlesztése előkészítés!

12 Előkészítési projektek Az előkészítendő gyorsvasúti fejlesztések egyben választ jelenthetnek a a BKV infrastrukturális megújításának problémájára is! Fővárosi KözOP előkészítési pályázatok: 2-es metró és gödöllői HÉV összekötése, rákoskeresztúri szárnyvonallal 3-as metró káposztásmegyeri hosszabbítás 4-es metró II., III. és IV. ütem 5-ös metró I. ütem (ráckevei és csepeli HÉV-ek) Komplex villamoshálózat fejlesztés 42-es villamos területszerzés

13 Mi szükséges még? szemléletváltás: környezet- és városbarát közlekedési módok elsődlegessége a döntések során világos prioritások regionális együttműködés (BKSZ, vasút bevonása) közlekedés orientált településfejlesztés

14

15 Közlekedés-orientált településfejlesztés Transport Oriented Development

16 Konkluzió  Budapest átaludt egy fontos időszakot  szemléletváltás szükséges, de a mai intézményrendszerrel ez lehetetlen  a közlekedés a várospolitika egyik legfőbb eszköze  nem kell feltalálni a spanyolviaszt, az európai trendek egyértelműek  nincs még késő, Budapest még lehet jól közlekedhető és élhető város

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: Vitézy Dávid, munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport cím: Web: