„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” 2012. augusztus 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
A pedagógusminősítési rendszer
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
szerepe a köznevelésben
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Pedagógiai szakmai szolgáltatás

TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Információs nap szeptember 8..
A Református Pedagógiai Intézet bemutatása
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Barcsák Marianna KPSZTI
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.

Vázlat 1.Az MPKKI a köznevelés rendszerében 2.Pedagógiai szakmai szolgáltatások 3.Szaktanácsadói rendszer 4.Hasznos információk

A pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről.

Egy kis filozófia…? Szent Ágoston idő mibenlétéről: jelen a múltról: emlékezés jelen a jelenről: szemlélet jelen a jövőről: várakozás

SZFI Szakképzés TIKKI Hátrányok 1. Állami pedagógiai-szakmai szolgáltatások OFI Szakmai irányítás OH Szakmai ellenőrzés Szaktanácsadók Ingyenes Állami Intézményfenntartó Központ Köznevelés Intézményei KH Okt. főosztály MPKKI Egységes hálózat EMMI oktatásért felelős államtitkárság

Nem állami, nem önkormányzati, egyházi fenntartású intézmények a szakmai szolgáltatásokat igénybe vehetik:  állami szolgáltatás nyújtóktól (díj ellenében),  saját fenntartásukban működő szakmai szolgáltatót működtetnek,  egyéb egyházi és magán pedagógiai szolgáltatótól rendelhetik meg együttműködés keretében.

2. Szakmai szolgáltatások Szaktanácsadás, tantárgygondozás (7 fő), Pedagógiai értékelés (1 fő), Pedagógiai tájékoztatás (1 fő), Tanügy-igazgatási szolgáltatás (1 fő), Pedagógusok képzésének, továbbképzésének, önképzésének segítése (2 fő), Tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása (1 fő), Tanulótájékoztató, tanácsadó szolgálat (1 fő).

3. Országos szaktanácsadói rendszer. Ki és hogyan lehet szaktanácsadó? Nyilvános pályázat, 5 évre szól, egyszer hosszabbítható meg, O ktatáskutató és F ejlesztő I ntézet írja ki dolgozza ki az elbírálás szempontjait, OFI dönt és tartja nyilván, Névjegyzék készül megyei bontásban (OFI honlap)

Szaktanácsadói névjegyzékbe kerülés feltételei I. NKt. 3. melléklet követelményeinek megfelel, Pedagógus szakvizsgával rendelkezik, Köznevelési intézményben, pedagógusként 10 év gyakorlat, vagy, Nemzetközileg vagy országosan elismert szakember (önéletrajz, két szakmai ajánlás, publikáció(k).

Szaktanácsadói névjegyzékbe kerülés feltételei II. Aki erre megbízást kapott (pedagógiai intézet) és szerepel a szaktanácsadói névjegyzékben. Megbízás 3 oldalú megállapodás: 1 pedagógiai intézet, 2 igénybe vevő megrendelő, 3 szaktanácsadó (névjegyzékben szerepel). A megbízás adása éves munkaterv szerint történik (azon túl is a Központ engedélyével).

Szaktanácsadói tevékenység szervezése Tantárgyanként vagy tantárgycsoportonként, műveltségi területenként (nevesítve), Szakonként, szakmákként vagy szakmacsoportonként, tanszakokként Óvodai nevelés, Általános iskola alsó tagozatban folytatott tevékenység, Kollégiumi tevékenység, Iskolai könyvtárban végzett tevékenységre kell szervezni. külön kell megszervezni.

Szaktanácsadás, tantárgygondozás céljai: A pedagógusok munkájának fejlesztő célú támogatása, Szakmódszertani fejlesztő beavatkozások tervezése, szervezése, Pedagógusok munkájának szakterületükkel kapcsolatos segítése, Szaktanácsadói tevékenység összegzése,

Szaktanácsadás, tantárgygondozás feladatai: Látogatott intézményben dokumentumok feltárása, elemzése pedagógus (tanmenet!), Tantervi-tartalmi szabályozás dokumentumainak elemzése, Tankönyv, taneszköz alkalmazás vizsgálata, A vizsgált tanórák értékelése, Személyre szabott fejlesztési és továbbképzési javaslatok elkészítése.

Ajánlás 2012/13. tanévre szóló tájékoztató füzetünket, Szakvizsga kínálatunkat, Szent István Egyetem, szarvasi pedagógiai karával együttműködésben, TÁMOP az innovatív iskolák fejlesztése kapcsán együttműködés

Reggel az anya ébreszti a gyerekét: - Kelj fel, fiam, az iskolába kell indulnod! - De mama, miért kell mennem? Utálok oda járni! - Az anya kérdi: miért is ne kellene menned? - Először is: az összes gyerek utál. Másodszor: a tanárok még jobban utálnak.-válaszolja a fiú. - Ezek csak kifogások, no lódulj már! - De anya, szerinted miért kellene mennem? – kérdi a fiú - ???? Köszönöm a figyelmet!

Jókedvű tanévet kívánok mindenkinek!