A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei 2008-2009 © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok 2009.10.29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
Advertisements

A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A tanári munka értékelése
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Széchenyi tehetségműhely
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
TÁMOP /A
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A kutatási program rövid bemutatása
A felnőttkori tanulás motivációi
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Reintegrációs tanácsadó munkakör
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szociálpolitikai keretek
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Mi is az a társadalmi integráció?
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató akkreditált szervezetek vizsgálata.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
A felnőttkori tanulás motivációja és jellemzői Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia –
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az üzletek operatív működtetése
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok

Kutatásirányítás és megvalósítás személyi háttere: P rojekt-koordinátor Szakértői munka- csoport Regionális koordinátorok – 7 régió Kérdezőbiztosok, fókuszcsoport moderátorok

A kutatás munkaeszközeinek előkészítése I. Előkészítés szakasza – Szakértői munkacsoport 1. A kutatás témájához tartozó fogalmak értelmezése, azonosítása 2. Hazai és nemzetközi szakirodalom összegyűjtése és a hozzáférés intraneten való biztosítása a kutatásban résztvevők számára 3. A kutatási célcsoport és a kutatási módszerek megvitatása, kialakítása

5. A kutatás programterve, ütemezése, eszközei 6. Kérdőív összeállítása 7. Célcsoport meghatározása (szakmai végzettségi szintek, foglalkozási csoportok értelmezése) 8. Fókuszcsoportos beszélgetések résztvevői köre 9. Fókuszcsoportos beszélgetés témái és módszertana 10. Adatlap a fókuszcsoportok résztvevői számára

II. szakasz: a kutatásban résztvevő régiós koordinátorok felkészítése, a kutatás eszközeinek véglegesítése Műhelymunka: Balatonszepezd, január A kutatás célja, a téma koncepcionális értelmezése 2. A célcsoport kiválasztása és a kutatási módszerek megvitatása 3. A kérdőív megismertetése, a fókuszcsoportos beszélgetéshez az adatlap és a témakörök megvitatása

4. A fókuszcsoportos beszélgetés moderátori feladatai - segédanyag kiadása 5. A célcsoport és a fókuszcsoport beszélgetés kérdéseinek tételes vitája, a kérdések véglegesítése 6. Ütemterv készítés 7. A kérdezőbiztosok kiválasztása szempontjainak megvitatása, elfogadása 8. A regionális teamek kialakítása

III. szakasz: A régiós koordinátorok és a kérdezőbiztosok, fókuszcsoport moderátorok műhelymunkája 1. A kutatás eszközeinek bemutatása 2. Próbainterjúk készítése 3. Felkészülés a fókuszcsoport moderátori feladatainak ellátására 4. A célcsoport kiválasztásának szempontjai, (tanulás minden formájában résztvevők, iskolai végzettség, korcsoport, nemek, foglalkoztatottság, munkanélküliség, területi elosztás) 5. Cél: 7 régióban, megyénként egyéni kérdőíves interjú, és 40 főt érintő fókuszcsoportos beszélgetés = 2100 fő összesen

IV. szakasz : A kutatás eszközei 1.Kérdőív – kódokkal ellátva a személyes interjú készítéséhez Szerkezete: IV fejezet 64 kérdés I.A társadalmi tényezők hatása a tanulásra 1 – 35 kérdés, amely a kutatásban résztvevő személyek tanulásának, a tanuláshoz való viszonyának – a korábbi családi, iskolai, iskolán kívüli tapasztalatok (az életút szemlélet) - elemzéséhez adja meg a legfontosabb információkat

II. A felnőttek tanulás felfogása kérdés, amelyben arra voltunk kíváncsiak, hogy a megkérdezettek hogyan vélekednek a tanulásról, hol, mely tanulási színtereken szerezték a legfontosabb ismereteiket, készségeiket, tudják e, és milyen mértékben tudják használni, és átadhatónak tartják e ezen ismereteket, készségeket szűkebb vagy tágabb környezetükben. III. A felnőttkori tanulás motivációi kérdés, amelyben az egyéni életút során bejárt eddigi tanulási formákról és motivációkról tettünk fel kérdéseket, miért tanult, vagy tanulna szívesen, milyen tényezők segítik vagy nehezítik a tanulását, a tanulási eredmények elismerését. Kitől vár, kitől kér segítséget, ha szeretne tanulni, vagy a tanulásban nem boldogul, milyen továbbtanulási tervei vannak?

IV. Családi és életkörülmények kérdés, amely elsősorban a családi körülményekre, a településre, ahol él, és a településen belüli közösségi tevékenységekben rejlő lehetőségekre irányult. A kérdőív kitöltése egyéni interjú készítés formájában történt, 2-3 óra időtartamban. 2. Kérdezőbiztosi blokk 11 kérdés, amelyet a kérdezőbiztos válaszolt meg, s az interjúkészítés körülményeire, személyes észrevételekre irányult..

3. Kérdezői és kódolási utasítás a kérdőívhez 10 pontba foglalt instrukciók, jó tanácsok a kérdezőbiztosok számára, valamint az additív kódoláshoz szükséges útmutatás. 4. Kérdezőbiztosi segédanyag Szakmacsoportok az OKJ-ben, valamint a szakképzettség szintjei 5. On-line kérdőív a döntéshozók, munkaadók és felnőttképzési ellátók számára

6. Adatlap a Fókuszcsoportos beszélgetés résztvevői számára kérdés, amelyben az érintettet arról kérdezzük, hogy életútja során milyen formákban, milyen keretek között tanult, milyen szakképzettséget szerzett, milyen körülmények között él a család, mennyire ismeri települése múltját, jelenét, a fejlesztési terveket – egyéni kitöltés kb. 25 perc

7. Fókuszcsoportos beszélgetés témakörei A kérdőív I.-II.-III. blokkjához kapcsolódóan 3-3 kérdés 1.Iskolai élmények, sikerek és kudarcok, tanulási motiváció, család szerepe, nem-formális képzési tapasztalatok 2.A tanulás és tudás szerepének megítélése, tanulást segítő környezet, nem formális úton szerzett ismeretek, készségek – „amire büszke vagyok” 3.A tanulást támogató környezet, tanulási lehetőségek és színterek, motiváció, a felnőttek tanulási és tanítási elvárásai

8. A fókuszcsoportos beszélgetés módszertana – segédanyag - és protokoll mintája KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!