OKJ módosításból adódó feladatok,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

Fehér Rózsa Zborovján Ferencné
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Átjárhatóság, kreditek az egészségügyi szakképzésben
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Az új OKJ elemei A kompetencia alapú képzés
Ápolási Igazgatók Fóruma
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Ferenczi Sándor Egészségügyi Szakközépiskola
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
Humánkineziológia szak
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
szakmérnök hallgatók számára
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumhoz tartozó szakképzések jelenlegi helyzete Bazsáné Dr. Szabó Marianne osztályvezető Kutatási, Oktatási és Innovációs.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
4. Anyagvizsgálat a Gyakorlatban Kecskemét, június A RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓ SZEMÉLYZET TANÚSÍTÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAROVISZ.
AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZAKKÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS IGÉNYEK
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Kirándulás, Apáthy-szikla – Árpád kilátó - Hüvösvölgy
Ágazati szakképzés változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Tóth Zoltánné szakmai igazgatóhelyettes április 27.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Szakképzési dokumentumok
Vizsgaszervezés központi koordinációja Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Feigl Ágnes.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szociális gondozó és ápoló képzés gyakorlati oktatásának tapasztalatai „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C
Onkológiai szakdolgozók képzése
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Középiskolai továbbtanulás 2014/15
Középiskolai továbbtanulás 2012/13 Készítette: Simon Zoltán ig.h.
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület
Informatikai szakmai vizsgák Mihálka Nóra NSZFI. JOGSZABÁLYOK 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
Egészségügyi szervezetek az egészségügyről
moduláris szakképzési szerkezet
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

OKJ módosításból adódó feladatok, helyzetjelentés Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Ujfalvy Andrásné 2010. május-június

OKJ módosítás 133/2010. (IV. 22.) Kormányrendelet A módosítás indokai: 1/2006. (II. 17.) OM rendelet A módosítás indokai: tapasztalatok költségek átjárhatóság anomáliák

Mi változott? 1/2006. (II. 17.) OM rendelet 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet Szakképesítések száma 70 69 Fősor 18 17 Alap szakképesítés 11 10 Rész-szakképesítés 5/6 8 Elágazás 17 16 Ráépülő szakképesítés 36 35 Iskolarendszeren kívül 48 48 Iskolai rendszerben és kívül IS 20 19 Iskolai rendszerben 2 2

Előnyök, hátrányok 1/2006. (II. 17.) OM rendelet 133/2010. (IV. 22.) Kormányrendelet - moduláris szakképzés - összetartozó szakképesítések fejlesztése egy fősorra kerültek - kompetencia alapú szakképzés - nem illeszkedő szakképesítés bevezetése külön fősorra kerül - beszámíthatóság - vizsgatevékenységek száma - átjárhatóság csökkenthető - modultartalom több helyen jelenik meg - csökken a vizsgaköltség - nehezebb oktatásszervezés - csökkent az „IS” képzések - képzési idő száma - vizsgatevékenységek száma - képzési idő - vizsgaköltségek

OKJ 2010. Technikai módosítások OKJ számok korrigálása Elnevezés módosítása klinikai neurofiziológiai szakasszisztens EEG szakasszisztens helyett

OKJ 2010. Tartalmi változások I. Általános ápoló Diabetológiai szakápoló Epidemiológiai szakápoló Felnőtt aneszt. és intenzív szakápoló Foglalkozás-egészségügyi szakápoló Geriátriai szakápoló Hospice szakápoló Körzeti közösségi szakápoló Légzőszervi szakápoló Nefrológiai szakápoló Onkológiai szakápoló Pszichiátriai szakápoló Sürgősségi szakápoló Gyermek aneszteziológiai és intenzív szakápoló 54 723 01 0010 54 02 Csecsemő- és gyermekápoló 54 723 01 0010 54 01 Ápoló 54 723 01 Általános ápoló 54 723 01 0100 52 01 Gyakorló ápoló 54 723 01 0100 33 01 Ápolási asszisztens

Ebből adódóan… I. Szakmai és vizsgakövetelmény Ápoló Csecsemő- és gyermekápoló 2401-06 Csecsemő és gyermek szakápolás 2330-10 Szakápolás 2403-06 Csecsemő- és gyermekápolók egészségnevelési feladatai 2323-06 Egészségnevelés - egészségfejlesztés Gyakorló ápoló 2329-10 Betegmegfigyelés/Monitorozás 2325-10 Diagnosztika-terápia Ápolási asszisztens 2324-10 Alapápolás 2322-10 Egészséges ember gondozása 2327-06 Első ellátás-elsősegélynyújtás 2326-06 Aszepszis-antiszepszis, munkavédelem, környezetvédelem 2321-06 Interakció az egészségügyi ellátásban

OKJ 2010. Tartalmi változások II. Egészségügyi asszisztens Boncmester 52 725 05 1000 00 00 Boncmester Audiológiai szakasszisztens és hallásakusztikus Általános asszisztens

OKJ 2010. Tartalmi változások III. Műtőtechnikus Műtéti szakasszisztens Endoszkópos szakasszisztens 52 725 02 1000 00 00 Műtőtechnikus Műtőssegéd Fertőtlenítő sterilező Gipszmester

Ebből adódóan… III. Szakmai és vizsgakövetelmény Műtőtechnikus 2463-06 Műtéttechnológia Műtőssegéd 2461-06 Műtőszolgálat biztosítása Fertőtlenítő sterilező 2455-06 Sterilizálás Gipszmester 2453-06 Fertőtlenítés 2462-06 Gipszmesteri feladatok 2327-06 Első ellátás-elsősegélynyújtás 2326-06 Aszepszis-antiszepszis, munkavédelem, környezetvédelem 2321-06 Interakció az egészségügyi ellátásban

Konszenzus konferencia Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Ujfalvy Andrásné 2010. május-június

További fejlesztési feladatok 133/2010. (IV. 22.) Kormányrendelet - az OKJ módosításából adódó feladatok elvégzése - a vizsgatevékenységek racionalizálása - szakmai és vizsgakövetelmények kiadása - 90 nap - oktatási programok módosítása/kiadása - mérőeszközök módosítása/fejlesztése

Szakmai és vizsgakövetelmények Vizsgatevékenységek számának csökkentése Kompetenciák mérésének lehetősége Javaslat: Közös modulok – 1 vizsgatevékenység Alapmodulok – 1-2 vizsgatevékenység Speciális modulok/kilépési pont – 2-3 vizsgatevékenység

Közös modulok 11/7 4/3

Vizsgák Vizsgatevékenységek/vizsgafeladatok Ápoló - 26 18 Citológiai szakasszisztens - 24 15 Orvosdiagnosztikai laboratóriumi technológus - 24 13 Hisztokémiai, immunhisztokémiai szakasszisztens - 23 12 Csecsemő- és gyermekápoló - 22 18 Mentőápoló - 22 14 Boncmester - 21 8 Általános asszisztens - 20 12 Ortopédiai műszerész - 16 9

Központi programok Felnőttképzési programok OKJ módosítás SZVK módosítás alapján

Konszenzus A közös modulok esetében valamennyi szakképesítés szakértői Alap- és speciális modulok esetén az érintett szakképesítések szakértői Eddig beérkezett 36 szakértői vélemény - 28 szakképesítés - többségében egyetért - észrevételek: súlyozás ne csökkenjen a vizsgák száma több modulban legyen interaktív vizsga www.eti.hu; www.etiped.hu Várjuk véleményüket!

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! ujfalvy.klari@eti.hu