A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító
Nevelési-oktatási modell Innovatív modell Moduláris Iskolaszervezési modell A tanuló saját tanulási folyamatának fontos tényezője A teljes oktatási programot ismerje meg a tanuló a képzésbe belépéskor. A teljes oktatási programot ismerje meg a tanuló a képzésbe belépéskor.
Szervezési problémák Tantárgyfelosztás, tanítási időkeret „Modultanárok” Elmélet-gyakorlat egysége Csengetési rend Andragógia & pedagógia Rendszerszemlélet
Tantárgyfelosztás, tanítási időkeret féléves bontásban az egyes szakok időbeosztása különböző aránytalanság áll elő az órarendben Ápoló: első félév 18 hét, második 17 hét Gyermekápoló: első félév 16 hét, második 16 hét első 9 hét elméleti órák második 9 hét gyakorlati órák
Tantárgyfelosztás, tanítási időkeret évi LXXI. törvény 20. § két havi taní- tási idő- keret moduláris rendszert segíti Pedagógia program/ helyi tantervek Óratervek harmonizációja: azonos féléves időszak kialakítása Kollektív szerződébe: négy hónapos időkeret!?
„Modultanárok” integrált tananyagtartalom, szintkülönbségek, azonos modulok a különböző képzésekben Ápoló Ápolási asszisztens RTT A magasabb szint tartalmazza az alacsonyabbat
„Modultanárok” Rendszeresen induló szakok/modulok esetében szakok=modulok modult tanítók csoportja: egyeztetett munka/munkamegosztás Lifelong-learning PEDAGÓGUSPEDAGÓGUS főállású orvostanárok& tantervi előírások a személyi feltételekre eü. szaktanárok Kiégési szindróma Rendszeres egyeztető megbeszélések Az oktatási program elemzése Az oktatási program elemzése
Elmélet-gyakorlat egysége A munkáltató igénye: „kész szakember” kompetencia alapú képzés: közeljövő Kevés a demons gyakorlat a tantervben a területi gyakorlatok jelentősége megnőtt Csökkennek a területi szakoktatók lehetőségei klinikai demonstrációs egységek számának növelése az ápolási/szakápolási órák demonsba szervezése A képzők és a gyakorlóhelyek szoros együttműködése
Csengetési rend Napi órák száma az érettségire épülő képzésekben: 9-10 óra Ebédidő? (tanulónak) A hatodik, vagy hetedik óra után fél órás szünet beiktatása indokolt lenne.
Andragógia & pedagógia oktatásnevelés akceleráció társadalmi érettség távolodás magatartási problémák, szakmai identifikáció, elvárható attitüdök hiánya speciális nevelési módszerek
Rendszerszemlélet Az egészségügy egységben/rendszerben kezelése előítéletesség szakmák közti ellentét A tudati változások elhúzódása (60 év kell a váltáshoz) elmélet, gyakorlat közti különbség
Vitassuk meg!