Stratégiaalkotást támogató kutatások 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
Megindulás - megújulás VARGA MIHÁLY Miniszterelnökséget vezető államtitkár.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
7.Szeminárium – Pénzügyi elemzés Szemináriumvezető: Czakó Ágnes
Mihálovits András Vezető szerkesztő
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Vállalatfinanszírozás
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A munkaerő struktúra alakulása 2015-ig Készítette: Nagy Viktória.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
OTP Bank: finanszírozás és fejlődés
Az észak-alföldi közép- és kisvárosok feldolgozóipara az ezredfordulón
III. A logisztika jövője
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Kontrolling házi dolgozat
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
© 2007 GKIeNET Kft. A környezettudatosság és informatika Lőrincz Vilmos.
Kérdések a második zh-hoz
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Szerviztevékenység jövedelmezősége Ausztriában Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia, május 20.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
1.A válság hatása a munkaerő gazdálkodásra 2.Milyen gyakorlatokat látunk 3.Várható hatások 4.Racionalizáció kontra előre-menekülés Hemrik.
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Termék & Márka Kopcsay László.
Kármán András Budapest, január 21..  1. A külső finanszírozáson nyugvó növekedési modell sikeres volt, de sérülékeny  2. A válság kikényszerítette.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Új célterületek, jelentős támogatás az új Uniós pályázatokban Fókuszban az informatika.
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Sugár Mihály vezető tanácsadó – BellResearch Versenyképesség a távközlési szolgáltatásokban Távközlési.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági folyamatai
K&H a családi vállalatok bankja
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
8. tétel.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Előadás másolata:

Stratégiaalkotást támogató kutatások Sugár Mihály / BellResearch1

Business Solutions Report Sugár Mihály / BellResearch2

Business Solutions Report Sugár Mihály / BellResearch3 A Business Solutions Report a BellResearch legújabb piacelemzése az e-gazdaságról Öt fókuszterület szakértői elemzése, nemzetközi környezetbe illesztve Közel 800 hazai vállalat stratégiai-üzleti vezetőjének bevonásával – értékes insightot ad az őket megcélzó kínálati oldalnak, – másrészt bemutatja a vállalati döntéshozóknak, hogyan érhető el hatékonyság és versenyképesség üzleti alkalmazásokkal moduláris felépítésű, átfogó munka, könnyen értelmezhető és azonnal alkalmazható Az adatfelvétel készült 2009 novemberében

Előnyök a kínálati oldalnak Sugár Mihály / BellResearch4 Átfogó helyzetelemzés: infokommunikációs felkészültség, piac fejlettsége, a legelterjedtebb infokom megoldások, a vállalati folyamatok informatizáltsága, készenlét új technológiák bevezetésére Pontos targetálás: az e-megoldások elterjedtsége, hol várható további fejlesztés, vagy teljesen új infokom-megoldások bevezetése Vevőorientált termékfejlesztés: vevői igények és elvárások Értékesítési érvek: üzleti döntéshozók meggyőzése, megfelelő megoldás/beszállító kiválasztása, megfelelő garancia, biztonság Megalapozott tervezés: piacméret, potenciális vásárlók, mire alapozható az üzleti terv Válság-hatáselemzés: cégek reakciói, fejlesztés, beruházás, mint az előre menekülés eszköze

Előnyök a keresleti oldalnak Sugár Mihály / BellResearch5 Benchmarking: korszerű, versenyképes-e a cég, beruházás időszerűsége, fejlesztendő üzleti folyamatok,támogatás infokom technológiákkal Sikertényezők/-kritériumok: sikeres infokom bevezetések feltételrendszere, a megfelelő szállító és megoldás kiválasztásához, az implementációhoz vezető út Bevált gyakorlatok: az új technológiákat már alkalmazó cégeknél – a belső folyamatok és csoportmunka hatékonyságának növekedése, – új kommunikációs, értékesítési és ügyfélkezelési csatornák nyitása, kombinálása, – többletbevétel generálása, működési költségek lefaragása, – vezetői információs rendszerek kiváltása és/vagy összekapcsolása – stb. Pénzügyi tervezés: a különböző e-megoldások bevezetési és üzemeltetési költségei, megtérülés Válságkezelés: az infokom-fejlesztések, mint a hatékonyság növelésének, az előremenekülésnek eszközei

Üzleti kihívások és tervezés Sugár Mihály / BellResearch6

Ügyfélkör és jövedelmezőség Mintegy ezer hazai vállalkozás a B2B, ezer a B2A, ezer a lakossági piacon [is] működik Az intézményi piacot leginkább a kisvállalkozások [57%], míg legkisebb részben a nagyvállalatok [46%] célozzák. A szegmentálódás karakteresebb a B2C piacon: a kisvállalatok kétharmad része, a nagyvállalatok mindössze 41%-a áll kapcsolatban a lakossággal A nagyvállalatokra jellemzőbb, hogy csak egy célpiacot céloznak: 46% csupán B2B, ahol a teljes bevétel kétharmada realizálódik A cégek bevételének 14%-a származik külföldről; a nagyvállalatok körében ez 38%, a közép- és kisvállalatok esetében 21%, ill. 11%. Vállalatuk termékeivel, szolgáltatásaival milyen célcsoportokat szolgál ki? Bázis: összes 10+ vállalat Vállalatok adózás utáni eredmény szerinti megoszlása ban Bázis: összes 10+ vállalat Sugár Mihály / BellResearch7

Beruházások, banki hitelek A 2008-as évben még bővülő, fejlődő, a jövőbe bátran tekintő vállalatokat látunk; beruházást főként a nagyobb vállalatok végeztek, a kisebb cégek korlátozottan Leggyakrabban az alaptevékenységet támogató infrastruktúrát fejlesztették [27%], minden ötödik- hatodik cég modernizálta az infokommunikációs rendszereit A beruházást végző cégek körére szűkítve 9,92%-os az átlagos beruházási hányad; a nagyobb vállalatokra jellemző A bankhitelek leginkább az főt foglalkoztató, közepes méretű vállalkozások körében elterjedtek - a mikrovállalatok alig; a legkisebb és a legnagyobb cégek működnek hitel nélkül Jelentősebb fejlesztések, beruházások 2008-ban Bázis: összes 10+ vállalat Bankhitellel rendelkező vállalatok 2008-ban Bázis: összes 10+ vállalat Sugár Mihály / BellResearch8

Válság: ágazati érintettség A cégek nagyobbik része [86%] érzékelte a válság hatását az iparágában; a nagyobb vállalatok [>1 milliárd árbevételt meghaladó] kevéssé tartják megrendítőnek A gazdasági nehézségek elsőként jellemzően az autóiparban csapódnak le, amit az építőipar követ; a kereskedelem a válság másodlagos áldozata: a visszafogott fogyasztás, a reáliák csökkenő piaca a kereskedőknél koncentráltabban jelentkezik A kisebb létszámú [20 fő alatti] cégek is kritikusabb helyzetben vannak Az elbocsátásokkal a nagyvállalatok vezetnek, de összességében közel kétötödük érintett vagy az lesz Sugár Mihály / BellResearch9 A válság hatása az iparágra Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem érinti”, 5=„nagyon komolyan érinti” Bázis: összes 10+ vállalat A válság hatására létszámot csökkentett vagy azt tervező vállalatok aránya Bázis: összes 10+ vállalat

Válság: hatása a vállalatra A válság árbevételre gyakorolt hatása hasonló valamennyi szegmensben; a nagyvállalatok körében több volt a „titkolózó” Az overall hatásban azonban már nagyobb a szórás: a nagy- és még inkább a közepes vállalkozások kevésbé sínylették meg a válságot Sugár Mihály / BellResearch10 A válság hatása az árbevételre Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem érinti”, 5=„nagyon komolyan érinti” Bázis: összes 10+ vállalat A válság hatása a vállalatra összességében Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem érinti”, 5=„nagyon komolyan érinti” Bázis: összes 10+ vállalat

Válság: az infokommunikáció helye Az üzleti döntéshozók kevesebb, a műszaki döntéshozók több mint fele szerint az infokommunikáció a vállalati hatékonyság fontos tényezője A nagy- és közepes vállalatoknál ebben nagyobb a konszenzus, mint a kicsiknél A válság hatására a távközlés és informatika a vállalatok egyhetedében felértékelődik; csak kis hányadában csökken a jelentősége Sugár Mihály / BellResearch11 Az ICT, mint a vállalati hatékonyságot növelő tényező, TOP% Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem”, 5=„határozottan” Bázis: összes 10+ vállalat A válság hatása az ICT vállalati szerepére és súlyára Bázis: összes 10+ vállalat

Válság: az ICT-költések alakulása Mind 2009-ben, mind 2010-ben a vállalatok háromnegyede, illetve kétharmada a 2008-as költési szinten marad A pesszimizmus 2009-re kissé magasabbnak tűnik, mint 2010-re Sugár Mihály / BellResearch12 Az ICT-kiadások várható nagysága 2009-ben Bázis: összes 10+ vállalat Az ICT-kiadások várható nagysága 2010-ben Bázis: összes 10+ vállalat

Üzleti kihívások és tervezés Sugár Mihály / BellResearch13