Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
On-line kommunikáció a WebDokin WebDoki - a számok tükrében •Regisztráltak száma: fő •Napi hírlevelet kér: 85% •Napi látogatások száma:
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Balatonlelle, Gyártott volumen változása Megrendelések számának változása Miért döntöttünk ERP rendszer bevezetése mellett ? Jelentősen.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
Hála Pénz Kampány - hálát a betegtől pénzt az államtól „A hálapénz megalázza azt aki kapja és azt is aki adja. Elvtelen függőséget hoz létre a beteg-orvos.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Családi vállalkozás.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Középpontban: A mindentudó páciens Trendek az egészségügyi online kommunikációban Somogyi Máté Ügyfélkapcsolati igazgató Neo Interactive Kft.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Az orvoslátogatás szerepe a gyógyszer-értékesítésben
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Közösségi oldalak használata
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A távmunkával szembeni munkáltatói beállítódások fontosabb jellemzői A közép-dunántúli régióban végzett kutatás előzetes tapasztalatai KESZI ROLAND MTA.
Sponsorare necesse est
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
A víziközmű- szolgáltatás érdekvédelmi szemmel Halasy Károly.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Útban a Web 2.0-ás felsőoktatási könyvtárak felé Válaszadás kihívásokra, fejlődési tendenciákra a szabad tudásáramlás szolgálatában Barna Marianna könyvtáros,
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
2013. február Kócsújfalu 3 Coaching kutatás évi mini kutatás megismétlése Összehasonlíthatóság + néhány új kérdés 354 kitöltő 24%
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Miért kell ösztönözni a fogyasztókat, kereskedőket?
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Mit gondol, okoz-e jelentős hatáscsökkenést, ha kimarad néha a gyógyszer bevétele? (százalékos megoszlás)
MPT 2014/2015. ……………………….. Szervezeti egységek, beszámolók, tervek MPT Vezetői Kollégium Budapest, január Fábry.
2020: HR a virtuális térben A humán erőforrás menedzsment jövője.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
A szakiskola jelene és jövője
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Előadás másolata:

Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják Kiss Katalin Szinapszis Kft., kutatás vezető

Orvosok a gyógyszeripari marketingről 68% - A gyógyszeripari marketing TÚLÉLÉSét az eddigi hagyományos megoldásoktól eltérő ALTERNATÍV KOMMUNIKÁCIÓ jelentheti 62% - Az orvostársadalom elfogadta, hogy a hagyományos kommunikációs megoldások kora lejárt, NYITOTT AZ ÚJDONSÁGOKRA, új megoldásokra 55% - A HAZAI GYÓGYSZERIPARI MARKETING meglehetősen ELMARADOTT az innovációban ahhoz képest, hogy az általunk gyártott termék (gyógyszer) magas fokú innovációt képvisel 49% - A gyártók PRÓBÁLKOZÁSa az alternatív kommunikációban egyelőre CSEKÉLY, pedig az orvostársadalom részéről NYITOTT A FOGADÓKÉSZSÉG AZ ORVOSOK ÉRZIK A VÁLTOZÁST ÉS NYITOTTAK AZ ÚJDONSÁGOKRA! Szinapszis kutatás (2013), n=506

A hagyományos megoldások helyettesíthetők, kiegészíthetők… MÁR NEM IDEGEN A HAGYOMÁNYOS MEGOLDÁSOK „ONLINE CSERÉJE” Továbbképzések, kerekasztal beszélgetések – minden 4. orvos szerint Személyes látogatás, konferenciák – több, mint 10% szerint TERMÉSZETESEN VÉGLETEK VANNAK, SZAKOKRA KELL „SZABNI” FOGALMAK TISZTÁZÁSA, MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ELŐTÉRBE KERÜLÉSE Szinapszis kutatás (2013), n=506

WEB2.0-ás megoldások felértékelődése 71% A beszűkülő kommunikációs lehetőségek következtében AZ ONLINE ORVOS-SZAKMAI KÖZÖSSÉGEK, FÓRUMOK SZEREPE biztosan FEL FOG ÉRTÉKELŐDNI a jövőben 57% Egy látogatóval ápolt kapcsolatom úgy is lehet nagyon hatékony, ha a LÁTOGATÓ nem csak személyesen, hanem ONLINE (PL. SKYPE-ON, E-MAILEN) IS KAPCSOLATBAN VAN VELEM  ELENGEDHETETLEN A LÁTOGATÓ INVOLVÁLÁSA! A háziorvosok 22, a szakorvosok 16%-a hetente többször látogatja… Szinapszis kutatás (2013), n=506

Az orvoslátogatás gyakorlata átalakult …korábban, 1-2 éve …most, 2013-ban GP látogatók száma/nap látogatók összetétele 12 perc 9 perc …korábban, 1-2 éve …most, 2013-ban SPEC látogatók száma/nap látogatók összetétele 16 perc 12 perc Szinapszis kutatás (2013), n=506

Lélekben az orvosok is felkészültek: semmi nem lesz már a régi 68% szerint a LÁTOGATÁSOK MENNYISÉGE tovább CSÖKKEN 56% a GYÁRTÓKKAL ÁPOLT KAPCSOLATa jelentősen ELTÁVOLODOTT az elmúlt 1-1,5 évben 46% a gyógyszergyárakat sokszor "ARCTALAN ÓRIÁSNAK" érzi – EZT MÉG MAGA A LÁTOGATÓ IS ELISMERI! A GYÁRTÓI-BRAND IMAGE, PR SZEREPÉNEK FELÉRTÉKELŐDÉSE! A LÁTOGATÓ SZEREPÉNEK ÁTALAKULÁSA Szinapszis kutatás (2013), n=506

Az orvoslátogató szerepe fontos – DE! AZ ORVOS IS ELFOGADTA, HOGY AZ INTERNET A KÖVETKEZŐ NÉHÁNY ÉVBEN KIEGÉSZÍTI AZ ORVOSLÁTOGATÓ MUNKÁJÁT 47% Az orvoslátogatóknak lépést kell tartani az új digitális megoldásokkal 37% A LÁTOGATÁS NEM NÉLKÜLÖZHETETLEN TÖBBÉ 58% A személyes orvoslátogatás a kapcsolattartás nélkülözhetetlen eleme 79% AZ ORVOSLÁTOGATÓ „ÚJRAPOZÍCIONÁLÁSA” SZÜKSÉGES 34% Gyógyszercég-orvos kapcsolatról valójában nem beszélhetünk, inkább csak látogató-orvos kapcsolatról 31% Szinapszis kutatás (2013), n=506 orvos, (2012) n=207 látogató, teljes mértékben egyet értők

A látogatás minőségének jövője még „nyitott” A minőség várható változásának megítélése vegyes – Nincs negatív prekoncepció! Kevés idő – praktikus megoldások Egyénre szabott kommunikáció – TARTALOM ÉS CSATORNA Szakmához közel álló, GYAKORLATIAS információk A SZAKMAI FELKÉSZÜLTSÉG MELLETT KOMMUNIKÁCIÓS ÉS HELYZETMEGOLDÓ KÉSZSÉGEK ELŐTÉRBE KERÜLÉSE (90%) Szinapszis kutatás (2013), n=506

Az orvos attitűdje több szempontból is megváltozott 1# SZAKMAI INFORMÁCIÓSZERZÉS ÉLETHOSSZIGLAN TARTÓ TANULÁS  kényszer a hagyományos megoldások bizonyos szintű helyettesítése GYORS, PRAKTIKUS MEGOLDÁSOKat igényel - 57% rendelkezik okos eszközzel

Az orvos attitűdje több szempontból is megváltozott 2# EGZISZTENCIÁLIS HELYZET A korábbi rendszerbe belefásultak Nyitottak az új kapcsolatok, együttműködések iránt: diagnosztikai cégek, biztosítók, telekommunikáció, külföldi munkavállalás lehetősége MAGÁNEGÉSZSÉGÜGY - minden 2. orvos magánrendelésen is dolgozik (szolgáltat!) JÖVEDELMÉNEK 25%-A BEVALLOTTAN NEM ÁLLAMI FORRÁS!

92% A betegek információigénye jelentősen nőtt az elmúlt néhány évben Az orvos attitűdje több szempontból is megváltozott 3# ÚJ KIHÍVÁSOK GYEMSZI  Piactisztulás Orvos-beteg kapcsolat, kommunikáció Jogi kérdések előtérbe kerülése 92% A betegek információigénye jelentősen nőtt az elmúlt néhány évben 79% A gyártói kommunikáció szerves részét kell jelentse a betegek felé irányuló kommunikáció is

Kapcsolat: kiss.katalin@szinapszis.hu