A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F-2008-0003 projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az „utak” értelme A TISZK KERETÉBEN a forrásokkal hatékonyan gazdálkodó Eszközfejlesztés Elektronikus tananyagfejlesztés a munkaerő-piaci igényekre reagálni képes A TISZK működését támogató informatikai fejlesztések rugalmas szerkezetű Infrastruktúra fejlesztés A TISZK közösségi szolgáltatásait megalapozó szakmai fejlesztések minőségi szakképzés A TISZK irányítási és kapcsolattartási folyamatainak kiépítését megalapozó szakmai fejlesztések
Az „utakat” járók SZAKÉRTŐK SZAKMAI MEGVALÓSÍTÁSÉRT FELELŐS HELYI SZAKEMBEREK SZAKMAI ÉS SZAKMACSOPORTOS BIZOTTSÁGOK
Szakmai megvalósításért felelős helyi szakemberek Forrásbevonásért felelős vezető (3 fő) Felelős saját területén a TISZK forrásainak jelentős növeléséért, az intézményi érdekeltségi rendszer kialakításáért, újabb gazdasági együttműködő partnerek bevonásáért Közösségi szolgáltatásokért felelős szakember (4 fő) 1. Kulcskompetenciák közös mérési-értékelési rendszerének kialakításáért, működtetéséért felelős 2. Továbbtanulási, pályaválasztási, pályaorientációs rendszer kialakításáért, működtetéséért felelős 3. Végzett tanulók közös nyomon-követési rendszerének kialakításáért, működtetéséért felelős 4. Családpedagógiai és ifjúságvédelmi szolgáltatás kialakításáért, működtetéséért felelős
Szakmai megvalósításért felelős helyi szakemberek Mérés-értékelési szakember A közös alapkompetencia és modulértékelések kidolgozásáért és működtetéséért felelős Erőforrás-tervezésért felelős szakember (2 fő) 1. A TISZK Vezetői Információs Rendszerének (VIR) bevezetéséért, folyamatos adatfeltöltésének támogatásáért, fejlesztéséért felelős 2. Az erőforrásokkal kapcsolatos döntések előkészítéséért felelős Vezetői döntéseket támogató szakember Felelős a stratégiai tervezés és a fenntartói közös döntéshozatal folyamatos szakmai támogatásáért a fenntartók képviselői és a döntés-előkészítő szakemberek körében
Szakmai megvalósításért felelős helyi szakemberek Felnőttképzési kínálattervező szakember Felelős a közös felnőttképzési kínálat tervezéséért, ennek egységes értékesítéséért és a vállalatokkal történő felnőttképzési igényfelmérés összefogásáért Vállalati technológiai szakember Felelős a vállalati kapcsolattartásért, a vállalatok technológiai felméréséért, a technológiai bemutatóközpont kialakításának szervezéséért, irányításáért, a technológiai megoldások hatékony implementálásáért a szakképzésbe
Szakmai megvalósításért felelős helyi szakemberek Képzési marketing és PR szakember Felelős a közös képzési kínálat tanulók és felnőttek számára történő bemutatásáért, a foglalkoztatási figyelőszolgálat irányításáért és a munkaerő-piaci információk széles körű terjesztéséért, valamint a támogatási szerződésben szabályozott nyilvánosság biztosításáért Területi szakmai felelős (3 fő) Felelős saját területén a szakmai folyamatok tervezéséért, megvalósításáért, a közös döntéshozatal folyamatos szakmai támogatásásért
Alprojekt-felelős-bizottság A felnőttképzési rendszer kialakítása Felnőttképzési kínálattervezésért felelős Vállalati kapcsolattartók HH Bizottság Vezetői döntéseket támogató szakember A HH, ill. a HHH, az SNI ill. a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztése SNI Bizottság Közösségi szolgáltatásokért felelős 4.
Alprojekt-felelős-bizottság A minőségirányítási rendszer kialakítása és a szervezetfejlesztés Minőségirányítási bizottság A végzett tanulók utó-, és pályakövetési rendszerének kialakítása Pályaválasztási, pályaorientációs és pályakövetési b. Közösségi szolgáltatásokért felelős 3.
Alprojekt-felelős-bizottság A modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása 16 szakmacsoportos bizottság Területi szakmai felelős 1. Vizsgaközpont létrehozása, vizsgarendszer fejlesztése
Alprojekt-felelős-bizottság Beiskolázási egyeztetési rendszer kialakítása Területi szakmai felelős 1.,2.,3 Minőségirányítási bizottság Szakképzési stratégia megalkotása Vezetői döntéseket támogató szakember IT, TT
Alprojekt-felelős-bizottság Pályaválasztási, pályaorientációs tevékenység fejlesztése Közösségi szolgáltatásokért felelős 2. Pályaválasztási, pályaorientációs és pályakövetési b. Az iskola- és munkahelyválasztásban érdekeltek folyamatos tájékoztatási rendszerének kialakítása Képzési marketing és PR szakember Pályaválasztási, pályaorientációs és pályakövetési b.
Alprojekt-felelős-bizottság Vállalati technológiai szakember A vállalati kapcsolatok fejlesztése Vállalati kapcsolattartók Forrásbevonásért felelős vezetők 1., 2., 3. Mérés-értékelési szakember TISZK mérési-értékelési rendszerének fejlesztése Mérés-értékelési bizottság Közösségi szolgáltatásokért felelős 1.
Alprojekt-felelős-bizottság VIR létrehozása Intézményi adatszolgáltatók Erőforrás-tervezésért felelős 1, 2. E-tananyagfejlesztés 5 kiemelt szakmacsoportos bizottság
A projekt eddigi eredményei Projektmenedzsment felállításra került, működtetése folyamatos Monitoring rendszer kialakítása megtörtént Vezetői Irányítási Rendszer kidolgozása folyamatban van Az iskola- és munkahelyválasztásban érdekeltek folyamatos tájékoztatási rendszerének kialakítása elindult Közös forrásszerzési és elosztási rendszer kialakítása folyamatban van Közös beiskolázási stratégia, összehangolt szakmakínálat kidolgozása elindult A vállalati kapcsolati háló, valamint a közös tartalomfejlesztési rendszer kialakítása zajlik
A projekt eddigi eredményei A szakmai fejlesztések elindultak Kialakulóban vannak a közösségi szolgáltatások Zajlik a modularizáció, a tananyagfejlesztés, a gyakorlati képzés, a minőségirányítási rendszer fejlesztése A pedagógus-továbbképzések és tréningek elkezdődtek A nyilvánosság érdekében rendezvényeket szerveztünk (nyitó konferencia, pályaválasztási nap, szakmai napok stb.), honlapot hoztunk létre, folyamatosan megjelentünk többféle médiában
A 2010. év feladatai Megkezdett fejlesztések teljes körű megvalósítása a közbeszerzésben nyertes szakértő cég támogatásával Szakképzési stratégia elkészítése Humánerőforrás-fejlesztés az egyes fejlesztési területekhez kapcsolódóan Nyilvánosság további biztosítása Nyomon-követés megvalósítása
A projekt várható eredményei a megyében Növekszik a versenyképesség és a foglalkoztatottság, csökken a pályakezdő munkanélküliség Csökken a lemorzsolódó tanulók aránya A hátrányos helyzetű, SNI-s és a roma fiatalok szakképzésbe történő belépése, elhelyezkedése, munkahelyi beilleszkedése könnyebbé válik Csökken a pályaelhagyók száma A megye beruházás vonzó és projektgeneráló képessége növekszik Az elvándorlási tendencia mérséklődik
I T S Z K
Köszönöm a figyelmet! Telekné Dézsi Piroska projektvezető-igazgató