Szakképzés-szervezési

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Gyöngyös GYÖNGYÖS-TISZK Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft Minőségirányítási rendszer kiépítése.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Nyírségi Szakképzés-szervezési Társaság létrehozása TÁMOP /2-2F projekt „TISZK rendszer továbbfejlesztése”
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Szakképzés-szervezési Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Salgótarján, 2008.szeptember 2.

A fejlesztés lehetséges útjai: pedagógiai, tartalmi, módszertani megújulás az intézményrendszer fejlesztése = TISZK hálózat

Kiindulási pont: Mi a TISZK? ?

Feladat-ellátási forma? Mi a TISZK? Feladat-ellátási forma? Munkaerőpiac által orientált gyakorlati képzés? A jelen intézményrendszer sajátos hálózata? Pályázati lehetőség? (HEFOP – TÁMOP, TIOP) Hatékonyabb finanszírozási forma? Intézményi együttműködés? Oktatáspolitikai cél?

Fordított tervezés 2004 – 2007: 2004 1. NFT tervezés (HEFOP) 2. Pályázatkiírás 3. Jogi háttér (Szt., Szht.) 2007 1. Jogi háttér (Kt., Szt., Szht.) 2. ÚMFT tervezés (TÁMOP, TIOP) 3. Pályázatkiírás

„Régi” TISZK: NFT I. – HEFOP 3.2.2. és 4.1.1. 2007. szeptember 1. előtt 14 + 2 hiányos jogi szabályozás jellemzően kht. formájában átalakulási kényszer (2010. január 1.) két szakmacsoport (Gépészet és Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció) Ø kötelező RFKB-döntés elfogadása

„ Új” TISZK : taxatív felsorolás (Szt., Kt.) kötelező az RFKB döntés elfogadása 1500 fő (1285) a szakképzés feladataiban részt vevő fenntartók hozzák létre (önkormányzati fenntartó, nem állami, nem önkormányzati fenntartó, felsőoktatási intézmény, gazdálkodó szervezet)

„Új” TISZK modell:

„Új” TISZK modell:

Finanszírozás: €

Finanszírozás: A közoktatás (és a szakképzés) forrásai állami költségvetés önkormányzati saját és egyéb bevétel az Európai Unió forrásai fejlesztési támogatás (a szakképzési hozzájárulásból) Munkaerőpiaci Alap képzési alaprésze

Finanszírozás: A TISZK, mint preferált forma fejlesztési támogatás beruházási célú támogatás MPA KA decentralizált keret EU-s források

Finanszírozás: legalább 1500 tanuló Feltételek: (három tanítási év átlagában, 2010/2011-e tanévtől) Kivétel: egyedi döntés - 85% - 1275 fő (Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács javaslatára a szakképzésért felelős miniszter)

Finanszírozás Feltételek: csak fenntartó részére Kivétel: (TISZK-et fenntartó – bármely forma) Kivétel: speciális szakiskola, készségfejlesztő speciális szakiskola felsőoktatási intézmény

Cél:

Az „új” TISZK hálózat a már fennálló közoktatási intézményrendszeren épüljön fel. Ne sérüljön: az önkormányzatok fenntartói joga az intézmények pedagógiai munkája 9-10., 9-12. évfolyam + a szakképzési évfolyamok szerkezete

Megtörtént: A jövő: keretek kialakítása, fenntartói döntések, forrásmegosztás A jövő: kezdődhet az igazi munka fenntarthatóság - finanszírozhatóság lemorzsolódás csökkentése, hátránykom- penzáció, szociális kompetenciák fejlesztése (tanácsadó testületek)

Kívánalom: pedagógiai programok összehangolása együttműködés az RFKB-val (arány, irány) a 3 képzési forma összehangolása pályakövetés – képezni, ha szükség van rá, összekapcsolni a döntéshozással többcélú intézmények

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Alapítás időpontja: 2008. június 1. Törzskönyvi nyilvántartásba vétel időpontja: 2008. augusztus 22. A Társulás tagjai: Balassagyarmat Város Önkormányzata Nógrád Megye Önkormányzata Nógrádsáp Község Önkormányzata Salgótarján M. J. Város Önkormányzata Szécsény Város Önkormányzata

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társuláshoz megállapodással csatlakozni kívánók: BGF Európai Szemléletű Emberekért Közalapítvány Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány J. L. Seagull Alapítvány

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társulás székhelye: Salgótarján, Rákóczi út 60. A Társulás működési területe: a Társulásba tagként belépő önk. közigazgatási területe Érintett oktatási intézmények: a megye 17 szakképző intézménye

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társulás működése: Döntéshozó szerv: Társulási Tanács Egyéb szervek: Területi munkabizottságok (bgy-i, st-i) Pénzügyi Bizottság Szakmai bizottságok Igazgatók Tanácsa Tanácsadó Testület

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társulás főbb feladatai: RFKB döntésének megfelelően meghatározza a Társulás iskoláiban a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát Egyetértési jogot gyakorol a szakmai programok tekintetében a PP jóváhagyásánál Megállapodásokat köthet nem önkormányzati intézményfenntartókkal

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társulás főbb feladatai: Részt vesz pályázatokban, pályázatok lebonyolításában Részt vesz iskolarendszeren kívüli szakképzés szervezésében Kialakítja a pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-tanácsadási rendszert Szervezi és koordinálja a pedagógus-továbbképzéseket

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társulás főbb feladatai: Részt vesz pályázatokban, pályázatok lebonyolításában Részt vesz iskolarendszeren kívüli szakképzés szervezésében Kialakítja a pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-tanácsadási rendszert Szervezi és koordinálja a pedagógus-továbbképzéseket

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társulás főbb feladatai: Támogató rendszert épít ki a HH és HHH-s valamint az SNI-s tanulók szakképzéshez jutása érdekében Koordinálja a tananyagfejlesztéseket, beszerzi az új tananyagokat Kialakítja és működteti a TISZK szintű mérés-értékelés rendszerét Egységes modultérképet készít Gyűjti és elemzi a szakképzésre vonatkozó adatokat

Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás A Társulás főbb feladatai: Véleményezési jogot gyakorol a szakképző int. szakképzési struktúrát illető átszervezésekor, az int. alapító okiratának szakképzési alaptevékenységét érintő módosításakor, elfogadásakor Egyetértési jogot gyakorol a 9. évf. beiskolázás szakmacsoportos profilja kérdésében

a pályázatokkal kapcsolatban az iskolákat érintő feladatok A Társulás munkájával, a pályázatokkal kapcsolatban az iskolákat érintő feladatok a 2008/2009-es tanévben:

Feladatok: Igazgatók Tanácsának megalakítása Szakmacsoportos munkabizottságok kialakítása, működtetése Közös szakmacsoport- és szakmakínálat kialakítása Az OKJ-ra épülő közös szakmacsoportos modultérképek kidolgozása Intézményi alapító okiratok módosítása Integrált intézményközi irányítás szervezeti kereteinek létrehozása

Feladatok: Közös adatgyűjtési és elemzési rendszer kialakítása Adatszolgáltatás Kapcsolatok erősítése a TISZK területén tevékenykedő meghatározó munkaerő-piaci szereplőkkel, SZH-k begyűjtése Közös forrásszerzési rendszer kialakítása Közös beiskolázási stratégiai kidolgozása

Feladatok: Az alapkompetenciák folyamatos mérésének kialakítása Felnőttképzési egyeztetés az indítandó felnőttképzésekről Nyomon-követési tevékenység kialakítása Szakmai kérdésekben egyeztetések lefolytatása

Konklúzió Mi a TISZK?

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Telekné Dézsi Piroska