2014. 09. 11. 1 Támop-3.1.11-vezetők felkészítése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Csoport munka.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Pepper Rendszerház Zrt.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Ellenőrzés, visszacsatolás
A szervezeti felépítés definíciója
Minőségdíjak.
Tanuló szervezet.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A stratégiai tervezés folyamata
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Hatáskör modell 5. HAM.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Vállalati terv bemutató
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Támop vezetők felkészítése

 Vezetők: akik a megfelelő dolgokat csinálják ( rendszerépítés)  Menedzserek: akik megfelelően csinálják a dolgokat ( eredmény elérés)  A problémák nem oldhatóak úgy meg, hogy szorgalmasabban csináljuk ugyanazokat a dolgokat, amelyek a múltban már többször csődöt mondtak

 Változásirányítás: Vezetési tevékenység, amely a projektterv szerint és alapján a szervezet tagjainak aktív közreműködése által valósul meg.  Változásirányítás szintjei:  Változástervezés (küldetésnyilatkozat, jövőkép)  Szabályozók szerinti működés  Minőség-ellenőrzés ( önértékelés)  Minőségjavítás ( intézkedési tervek, munkatervek )

 TAYLOR:( )  Mindenkinek ismernie kell a napi feladatait.  Megfelelő eszközöket kell biztosítani a munkavégzéshez.  A sikeres végrehajtásért prémium jár  A sikertelenségnek anyagi következményei vannak.  DEMING ( )  A vezetés tettei, döntései a leglényegesebbek  A rendszerépítés a sikeres munkavégzés feltétele  CROSBY  Nulla hiba program, hibamegelőzés.  Az igényeknek való megfelelés a lényeg és nem az elegancia  A sikeres, hatékony munka záloga a tudatosság

 A szervezetben nagyobb önállóságot és felelősséget kell biztosítani a dolgozóknak  A szervezeti célok és az egyéni célok közelítése egymáshoz.  Az anyagi és erkölcsi elismerésben határozott determináló elem a munkavégzés színvonala.  Az intézmény menedzselése, PR tevékenység, marketing tevékenyég hangsúlyozása  Egyénre szabott munkakörtervezés.  Döntési lehetőségek szélesítése.  Szolgaáltatói jelleg növelése, állandó visszacsatolás a partnereknek.( egyenrangú és kölcsönös kommunikáció)

 A tanult ismeretek száműzése?  Egyszemélyi felelősség?  Egyszemélyi döntések?  Utasítások, határozatok?  Fenyegetettség?  Reaktív vezető:  Mindenre a vezető tudja a választ.  Közlés és utasítás, a beosztottak várakozása  Személyes döntés  Előítélet, hibázási lehetőség kevés  A bajok felkutatására összpontosítás  Proaktív vezetés  Figyelmesen hallgat másokat.  Lehetőség a munkatársaknak a döntésre  Innovációt, fejlesztést kezdeményez  Irányítás decentralizálása.  Hibák megelőzése, tanulás a hibákból

 Létezik-e a vezetői tulajdonságok olyan listája, amely a sikert mindig garantálja?  A szituációk, helyzetek, a működési környezet alapvetően befolyásolja a vezetői tevékenységet.  Erőtéranalízis.  Közösen kialakítani az elképzeléseket  Az intézkedések magyarázata, megvitatása  Szigorúan ellenőrizni a működéseket  Döntés és végrehajtás átadás  Változás menedzselés  Akar/tud modell

 Tervezés  A célok megvalósításához vezető út  Feladat és erőforrásleltár  Információgyűjtés  Szervezés  Team létrehozása  Munkaköri leírások  Legitimálások  Szabályozás  Eljárási szabályok  A munkacsoportok munkájának összehangolása  Ösztönzés  Ellenőrzés  Külső és belső  Belső Audit  Minősítés

 Minél később szerezzük be az információkat annál nehezebb és költségesebb a döntés következménye  Azoknál legyenek az információk akik elvégzik a feladatokat ( vezetői hatalom forrása)  Kommunikáció minden irányban, kezdeményezési jogosultság szélesítése.  Világos intézményi stratégia megfogalmazása, a közös célok és értékek ismerete.  Az intézmény valós problémáinak ismerete  Látszateredmények lehető legnagyobb mellőzése a napi értékelésekkor  Tilos a vezetőséget új gondolatokkal elképzelésekkel zavarni?

 A szervezeti önazonosság kialakítása  Közös értékrend  Közös célmeghatározás  Felelősség és cselekvési szabadság  A munkatársak szakmai fejlesztése  Továbbképzések  Belső képzések  Projekt feladatok  A munkatársak értékelése  Az intézményhasználókhasználók értékelése  Összehasonlíthatóság  Belső és külső értékelések  Továbbképzések  Innováció segítése, motiválás  Tervezhetőség  Benchmarking  Új munkatársak beillesztése  A betanulási idő csökkentése  Negatív szankcionálás

 Feltételbiztosítás  Vezetői energia átcsoportosítás ( stratégiai tervezés)  Csőlátás helyett perspektívák megnyitása  Aktív szerep a belső képzésekben  A munkatársak meg tudnak állni a saját lábukon, önfejlesztésre késztetés  A maximumot kihozni a munkatársakból ( team munka)  Kockázatvállalás, hatáskör megosztás  A vezetés koordináló szerepe és azonnali reagáló képességének növelése  A partnerek információkkal való ellátása  Multiplikátori szerepek – benchmarking  Működési erőforrások növelése  Vevői igények kiszolgálása  Folyamatos javítás, korrekció – PDCA

 A vezetőség az elkötelezettségét formálisan is mutassa ki.  A hosszú távú perspektíva megőrzése a rövid távú nyomásgyakorláskor is.  Új struktúrák létrehozása – mátrix szerkezetek –a folyamatos együttműködés a dolgozók és a vezetés között  A döntéseket adatokra, tényekre kell alapozni  A küldetés és jövőkép széleskörű elfogadása  A dolgozók részvétele nélkül nincs eredmény  A szervezeti hierarchia változik – személyes ambíciók is fontosak  Felsorakoztatás, bizalom, teljesítőképesség ( bürokrácia, káosz, bénultság)  Csapatmunka ( autonómia és együttműködés)  Újabb innovációs pontok

 Milyen vezetői szerepek, kompetenciák szükségesek egy sikeres változás kialakításához és a fenntartásához?  Milyen változásokat vezettek be az elmúlt években intézményükben? Milyen előkészítő feladatokat oldottak meg?  Mit szeretnének változtatni az elkövetkező 3 évben? Fogalmazzanak meg sikerkritériumokat?  A munkatársak körében melyek voltak, lehetnek a gátló tényezők egy-egy változás bevezetésekor?