Az e-önkormányzat támogatás- és fejlesztéspolitikájának időszerű kérdései – az NFT I. tanulságai és az NFT II. jövőképe Piróth István vezető tanácsos,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
Önkormányzati kihívások  Speciális piac, működése kihat a teljes társadalomra és a gazdasági szférára  Változó elvek, változó közigazgatási, változó.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
GINOP 3. Infokommunikációs fejlesztések prioritás
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése április 17.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Közigazgatási technológia
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Az állami szerepvállalás alapelvei és terepei a hazai infokommunikáció terjesztésében Sere Péter.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
1 Pályázati lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kecskemét, június 21. Dr. Kónya József.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Nemzeti Civil Alapprogram szerepe a civil szektor fejlesztésében
Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Szélessávú tervek és akciók
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
TOP vas megyei aktualitásai
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Az e-önkormányzat támogatás- és fejlesztéspolitikájának időszerű kérdései – az NFT I. tanulságai és az NFT II. jövőképe Piróth István vezető tanácsos, főreferens

Tartalomjegyzék Az e-önkormányzat támogatáspolitikájának korábbi elemei Hazai pályázatok, kiemelt programok és EU-s társfinanszírozású pályázatok települési önkormányzatoknak ( ) A GVOP intézkedés főbb adatai A GVOP intézkedés nyerteseinek térbeli eloszlása A GVOP intézkedés módszertani zárása Az Új Magyarország Fejlesztési Terv beavatkozási irányai Közös közigazgatási szolgáltató központ ASP központok modell-keretrendszer

Az e-önkormányzat támogatáspolitikájának korábbi elemei

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium saját pályázatai települési önkormányzatoknak ( ) SZT IS 8-9 ITP 1 és 3 ITP 17 és pályázó vissza nem térítendő támogatása települési honlap létrehozásához, honlapjaik tartalmának kialakításához SZT IS pályázó jutott korszerű számítógépekhez 2096 pályázó számára nyújtott internet-kapcsolatot és támogatott internet-hozzáférést 96 pályázó támogatása új rendszerek bevezetésére, meglévők fejlesztésére, átvételre

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium saját kiemelt programjai önkormányzatoknak ( ) informatikai Közháló e-Magyarország pontok önkormányzatok

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium EU-s társfinanszírozású pályázatai települési önkormányzatoknak ( ) GVOP GVOP GVOP pályázó nyert elektronikus közigazgatás infrastruktúrájának beruházásához 15 pályázó nyert az adatvagyona másodlagos felhasználásához 44 pályázó pályázhat szélessávú internet-hozzáférés kiépítéséhez

A GVOP intézkedés főbb adatai GVOP prioritás költségvetése100,00% mrd HUF GVOP komponens31,60% mrd HUF GVOP komponens5,40% mrd HUF GVOP 4.3 intézkedés összesen37,00 % mrd HUF GVOP prioritásra beérkezett pályázatok (db)100,00% 602db GVOP ,30%56 db GVOP ,80%41db GVOP intézkedés összesen16,10 %97 db

A GVOP intézkedés főbb adatai GVOP prioritás IH által támogatott pályázatai (db) 100,00 % 182db GVOP ,00% 29 db GVOP ,30% 17 db GVOP intézkedés összesen25,30 % 46 db GVOP prioritás IH által támogatott pályázatai (HUF) 100,00 % HUF GVOP ,20% HUF GVOP ,80% HUF GVOP intézkedés összesen77,00 % HUF

A GVOP intézkedés nyerteseinek térbeli eloszlása

A GVOP nyertes pályázat kifizetett támogatástartalma

A GVOP pályázat kifizetett támogatástartalma

GVOP 4.3 módszertani zárása Szakmai anyagok Állapot jelentés, és előrehaladási jelentés a GVOP és GVOP komponensek nyertes pályázatainak programjairól Szakmai-módszertani útmutató az elektronikus önkormányzat fejlesztéséhez kapcsolódó beruházások megrendelő-oldali projektmenedzsmentjének kiépítéséhez és működtetéséhez Best practices kézkönyv a GVOP és GVOP komponensek nyertes pályázatainak programjairól Szakmai szójegyzék az elektronikus önkormányzat kialakításának tervezéséhez A GVOP ésa GVOP komponensek nyertes pályázati programjai projektmenedzsmentjének átvilágítása

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv beavatkozási irányai 6. Államreform Program Elektronikus Közigazgatás OP (ERFA) Államreform OP (ESZA) 99 milliárd Ft 41 milliárd Ft

A közös közigazgatási szolgáltató központ helye és szerepe a korszerű közigazgatásban A központi közigazgatási szint kiemelkedő a szabályozás területe a központi nyilvántartásokat képező adatgyűjtés, feldolgozás és kezelés országos, illetve az egész közigazgatás egészére vonatkozó ajánlások és szabványok ellenőrzés finanszírozás az AROP, illetve az EKOP ügyvitele és ügyintézésének korszerűsítését teljes egészében az AROP tartalmazza. jelentős IKT igényei vannak (pl. szerverfarm, kiterjedt belső hálózat stb.), back office eszközrendszer front office saját közigazgatási szintjén, illetve a területi szint (pl. irodaközpontok) felé, állampolgárok irányába nem jellemző az IKT igényeket nagyobb részben az EKOP fedezi. üzleti vagy PPP konstrukció még nem jellemző

A közös közigazgatási szolgáltató központ helye és szerepe a korszerű közigazgatásban A területi közigazgatási szint 1. a központi közigazgatás intézményeihez csatlakoztatja az önkormányzati hivatalokat ügyvitel kiépítése, korszerűsítése: AROP ügyintézés kiépítése, korszerűsítése: EKOP ügyintézési rendszere: a központi közigazgatásból vesznek át a helyi önkormányzatoktól csatolnak hozzá kapcsolatrendszere: központi közigazgatás intézményei települési önkormányzati hivatalok állampolgárok

A közös közigazgatási szolgáltató központ helye és szerepe a korszerű közigazgatásban A területi közigazgatási szint 2. központi rendszerekhez kötődő IKT igényeit az EKOP finanszírozza saját intézményén belül használnak IKT infrastruktúrát (munkaállomásokon keresztül szerverekig) az államigazgatáson belüli front office részt támogatja az EKOP back office finanszírozása még megoldatlannak tűnik javaslat: az ASP központok csatlakoztatása az irodaközpontok(XR) (a ASP modell-keretrendszer kiépítésének támogatása az EKOP-ból) üzleti vagy PPP konstrukció még nem jellemző

A közös közigazgatási szolgáltató központ helye és szerepe a korszerű közigazgatásban A helyi közigazgatási szint 1. az önkormányzati hivatalok nagyobb részt az irodaközpontok szolgáltatásaira építik ki működésüket támogatása a ROP-ok feladata az önkormányzati hivatal ügyvitelének teljes eljárásrendje saját hatáskörében marad, az ehhez szükséges igazgatási modernizációt, illetve IKT eszközöket (back office) a ROP-ok finanszírozzák. az önkormányzati hivatalok kommunikációja kétirányú: a hivatali front office megoszlik az irodaközpontok és az állampolgárok között szükséges forrás a ROP-ban van

A közös közigazgatási szolgáltató központ helye és szerepe a korszerű közigazgatásban A helyi közigazgatási szint 2. önkormányzati hivatalok IKT igénye:, felhasználása: a back office és a front office kiépítése igényli az állami támogatást, illetve a források pályáztatáson keresztüli allokációját a kiépített infrastruktúrát részben „piacosíthatja” (pl. honlapján, portálján vállalakzók hirdetéseit jelentetheti meg) a települések számossága, és gazdasági erejük alacsony mértéke megkívánja az IKT fejlesztések centralizálását, javaslat: az önkormányzati hivatalok csatlakozása ASP központhoz (a ASP modell-keretrendszer kiépítésének támogatása az EKOP-ból) az önkormányzatok bevonhatnak piaci szereplőket (pl. piaci szereplővé válhat az önkormányzat, PPP konstrukció)

ASP központok modell-keretrendszer 1. Az elektronikus önkormányzat kiépítését szolgáló eddigi támogatás-és fejlesztéspolitika elért és várható eredményei (GVOP 4.3.1, GVOP , GVOP intézkedések) mind fölrajzi kiterjedésükben (országos), mint az elektronikusan potenciálisan elérhető állampolgárok és kkv-k számosságát (5,5-6 millió fő, ezer kkv) tekintve nagymértékű. Tehát ez a lefedettség érték, amelyet meg kell őrizni, illetve kiterjeszteni (v. ö. EKOP oldal). 2. Az NFT II. operatív programjai kivétel nélkül tartalmaznak támogatáspolitikai hivatkozásokat, illetve terveket az információs társadalom vívmányainak további terjesztésére (v. ö. EKOP oldal). Így az információs társadalom vívmányainak kiterjesztése –horizontális szakpolitikává válva – erős kormányzati szerepvállalást kap (különös figyelemmel az elektronikus közigazgatásra). Vagyis az elektronikus közigazgatáson belül, az elektronikus önkormányzat a politikában és a szakpolitikában elfoglalt helye szerint méltó figyelemben részesül.

ASP központok modell-keretrendszer 3. Az NFT II. operatív programjai, és különösen az EKOP prioritásainak több intézkedése (v. ö. EKOP oldal) tartalmazzák az információs társadalom (az EKOP természetesen az elektronikus közigazgatás) IKT infrastruktúrájának további kiépítést, fejlesztését szolgáló támogatás- és fejlesztéspolitikai területeket. Azonban az EKOP IKT infrastruktúra fejlesztésével foglalkozó intézkedései az elektronikus önkormányzat vonatkozásában kizárólag a front office infrastruktúrájának fejlesztését támogatják (természetesen a szabályozási, standardizálási, integrációs stb. törekvések érintik az önkormányzati hivatalok back office-ét is.) Ezért az önkormányzati hivatali ügyvitel (kisebb részben az ügyintézés) back office IKT fejlesztése támogatásának szükségessége szakmai szempontok szerint átgondolt és indokolt, ám költségoldalról lehetőleg kímélő megoldást igényel.

ASP központok modell-keretrendszer 4. Az ASP központok hatékonysága, költségkímélő megoldásai (pl. outsourcing) ismeretében megállapítható, hogy az OP-kból hiányozni tűnő elektronikus önkormányzati ügyviteli back office fejlesztéséhez szükséges beruházások támogatása a kialakulóban lévő, illetve működő önkormányzati ASP központok modellértékű funkcionális és felhasználói bővítésével indokolható. (Hozzátéve, hogy az ASP az önkormányzati ügyintézés szükséges back office IKT infrastruktúrája természeteses kiszolgálja az önkormányzati ügyvitel front office igényeit is.) Tehát az ASP központok modell-keretrendszere kialakításának támogatása az önkormányzat működésének valamennyi elemét átfogó informatikai – IKT infrastrukturális, hálózati, sowtware-ellátottsági – szempontból igényelt, indokolt és jó megoldás.

ASP központok modell-keretrendszer kialakításának elemei Az ASP központok modell-keretrendszere kialakításának támogatási lehetőségei – gyakorlati megoldások (pilot projekt) A meglévő, folyamatban lévő elektronikus önkormányzati fejlesztések megismerése, értékelése Az ASP központi szerepre alkalmas elektronikus önkormányzati fejlesztések kiválasztási kritériumai (a modell-keretrendszer pilot projektjeinek tervezett helyszínei) Az ASP központok modell-keretrendszere kialakításának pilot támogatási, fejlesztési konstrukciója Az ASP központok modell-keretrendszere kialakításának költségvetési konstrukciója

Kérem, tegyék fel kérdéseiket! Kérem, tegyék fel kérdéseiket! Piróth István vezető tanácsos, főreferens Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-központ