A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 2. workshop: Kerékpáros térség szervezésének módszere.
MTA Regionális Kutatások Központja A hálózati együttműködés lehetséges szervezeti és jogi keretei a Pozsonyi agglomerációban Somlyódyné Pfeil Edit „Közszolgáltatás-fejlesztési.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Munkaesély Munkaerő-piaci Szolgáltatók Szövetsége november.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 3. workshop: Kerékpáros térség turisztikai fejlesztésének lehetőségei, lehetséges.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Egységes egészségügyi információrendszer
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
Az ÚMVP intézményrendszere
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Munkaesély Szövetség. Székhely: Budapest Alapítás éve: 2008 Tagok: foglalkozási rehabilitációs célú munkaerő-piaci szolgáltatók Fő tevékenység: tagok.
„New Hungary” Rural Development Programme Győr, április 27–28. Gönczi Zsolt Ügyvezető igazgató A vidék fejlesztésének titka – a civil szerveződés.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Kerékpárutak építésének engedélyezése
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Készítette:Makra Betti Dátum:
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Vállalkozásmenedzsment I.
Közigazgatás-Műszaki közigazgatás
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Drought and Water Scarcity Management System – DWMS
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet és áttekintést biztosító modell.

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje FELADATOK FELÚJÍTÁS, KORSZERŰSÍTÉS FEJLESZTÉS MŰKÖDTETÉS FENNTARTÁS ÜZEMELTETÉS A KERÉKPÁRUTAK KEZELŐI FELADATAI IGAZGATÁS HASZNOSÍTÁS

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje FELADATOK Kerékpárforgalmi létesítmények fenntartása: a forgalmi igénybevételből és az időjárási, valamint egyéb természeti hatásokból származó természetes leromlás ellensúlyozásához szükséges tevékenységek ellátása, amely alkalmas a meglevő kerékpárutak állagának megóvására. Kerékpárforgalmi létesítmények üzemeltetése: a kerékpáros forgalom biztonságos és kulturált lebonyolítását, a kerékpárutak biztonságos használatát elősegítő rendszeres, illetve eseti közútkezelői beavatkozások összessége. Karbantartás: Egyes helyeken a fenntartási - üzemeltetési feladatok összességét jelöljük ezzel a fogalommal a rövidség érdekében. Kerékpárforgalmi létesítmények felújítása: Olyan időszakos tevékenység, amelynek során a tervezési élettartam végéhez közeledő kerékpárút teljesen, vagy részlegesen felújításra kerül. Kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztése: Új hálózati elemek létrehozása új útépítéssel, vagy meglévő, használhatatlanná vált kerékpárforgalmi útszakasz újjáépítésével. Kerékpárforgalmi létesítmények működtetése: A fejlesztés, felújítás és kezelői tevékenységek egysége.

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje KÜLFÖLDI TAPASZTALATOK  Egyszerű, praktikus helyi vállalkozók bevonásával működő fenntartási rendszer.  Jó minőségben megépített, kevés karbantartást igénylő utak.  Központi szakmai irányítás.  Finanszírozás megosztása az önkormányzatok és a tartományi / központi kormányzat között.  Aki utat épít annak karban is kell tartania.  Megfelelő minőségű munkavégzés – minimális monitoring.  Közutak részét képező kerékpárutak karbantartója a közút fenntartója.

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje SZEREPLŐK  Használók  Közlekedők (hivatásforgalom)  Turizmus  Önkormányzatok  Állam  Szolgáltatók  Vegyes használatú útvonalat biztosító szereplők  Állami szereplők, vízügy, erdészet  Privát mezőgazdasági szereplők  Fenntartásban résztvevő vállalkozók  Civilek  Szponzorok

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje ÉRDEKELTSÉG Nyilvánvaló tény: aki érdekelt a kerékpárút létrehozásában és használatában, az érdekelt annak fenntartásában is. Következésképpen érdekeltségének mértékétől és gazdasági erejétől függő mértékben lehetőleg MINDEN SZEREPLŐT be kell vonni a fenntartási feladatokba vagy annak költségviselésébe.

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje ALAPELV  nem cél magas működési költségű, hardverigényes, bonyolult fizikai szervezetek létrehozása,  hanem elsődleges az úthasználatban, üzemeltetésben és fenntartásban érdekelt részt vevők - szereplők és eszközelemek - szervezett együttműködésének megteremtése,  és a szakmaiság, gazdaságosság, költséghatékonyság biztosítása.

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje ÉRDEKELTSÉG HOZZUNK LÉTRE ÖSSZEFOGÁST! ALAKÍTSUNK KERÉKPÁROS TÉRSÉGET

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje MODELL KERÉKPÁROS TÉRSÉG  A modell a kerékpáros létesítmények területi hálózati rendszerbe történő összefogásán és egységként történő kezelésén alapszik.  Országos nézőpontból tekintve ez azt jelenti, hogy az országos kerékpáros létesítmény hálózat önállóan, de egységes rendszerben szerveződő, jól koordinálható hatásköri egységekre van felosztva.  A társulások létrehozása azzal az előnnyel is jár, hogy a benne résztvevő tagok formálisan és informálisan ellenőrzik a menedzsmentet, a tevékenységet és egymást.

10 HÁLÓZATI FUNKCIÓ „A” hálózati funkciójú kerékpárforgalmi létesítmények Nemzetközi és országos törzshálózatot alkotó kerékpárforgalmi hálózati elemek, melyek elsődlegesen idegenforgalmi – turisztikai jelentőségűek. Ezek kiváló minőségű műszaki szinten tartása országos érdek. A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje „B” hálózati funkciójú kerékpárforgalmi létesítmények Regionális, az „A” hálózati funkcióba nem sorolható helyi idegenforgalmi jelentőségű, és a regionális hivatásforgalmi hálózati elemek. Ezek üzemeltetése regionális érdek. „C” hálózati funkciójú kerékpárforgalmi létesítmények Helyi érdekű kerékpárforgalmi elemek. Ilyen elem lehet például egy település központjától a sportpályáig megépített kerékpárút – jellemzően hivatásforgalmi célú utak. Ezek üzemeltetése helyi érdek. „D” hálózati funkciójú kerékpárforgalmi létesítmények Bármelyik fenti funkció-kategóriába tartozhatnak olyan vegyes használatú utak, melyek eredeti feladatukat tekintve valamilyen művelési vagy üzemi célt szolgálnak. Ilyenek pl.: a mezőgazdasági, erdészeti és vízügyi utak. Ezek üzemeltetése vegyes érdek. KERÉKPÁRFORGALMI HÁLÓZAT MINTA

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje A KT LÉTREHOZÁSA  A KT területi lehatárolása  A KT alapító okirata  A résztvevő szereplők és képviselőik felsorolása.  A jogi forma meghatározása.  Az együttműködés, szerepvállalás irányelvei.  A finanszírozás szabályai, rendje.  A szervezet ügyrendjének legfontosabb pontjai.  Jogszabályban foglalt egyéb előírások.  A Kt létesítményhálózatának felmérése  A KT tevékenységének tervezése  Fejlesztési terv  Karbantartási terv  Költségterv  Finanszírozási terv  Monitoringrendszer

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje A KT SZERVEZETE KÖZGYŰLÉS ALAPÍTÓ ÖNKORMÁNYZATOK CIVIL SZERVEZETEK VÁLLALKOZÓK ELNÖKSÉG MENEDZSMENT SZERVEZET Igazgató Műszaki menedzser Adminisztrátor Koordinátor

A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje KAPCSOLATRENDSZER OPERATÍV PARTNEREK EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK KERÉKPÁROS TÉRSÉG „EGYESÜLET” A KT MENEDZSMENT SZERVEZETE KÖZLEKEDÉSI TÁRCA A KT KÖZGYŰLÉSE: ALAPÍTÓ ÖNKORMÁNYZATOK CIVIL SZERVEZETEK VÁLLALKOZÓK A KT ELNÖKSÉGE KERÉKPÁROS TÉRSÉGEK ORSZÁGOS KOORDINÁCIÓS KÖZPONT Fenntartási munkák tervezői, kivitelezői Közlekedési Hatóság Monitoring civil központ Kerékpárosbarát szolgáltatók Önkormányzati referensek pályázatok elszámolások, jelentések felmérések szakmai támogatás, pénzügyi támogatás ellenőrzése Kerékpáros civil szervezetek Örökbefogadó támogatók ROP, GOP stb. pályázati szervezetek EGYÉB ÁLLAMI SZEREPLŐK Útügyi szervezetek Jogszabályi háttér Pénzügyi háttér Szakmai háttér Országos civil partnerség

A kerékpárút fenntartás rendszere Magyarországon. KÖLTSÉGVISELÉSFORRÁSOK  Központi költségvetés a kerékpársávok esetében a közútfenntartás részeként  Önkormányzati költségvetés  „Fenntartás marketing”

A kerékpárút fenntartás rendszere Magyarországon. KÖLTSÉGVISELÉSFORRÁSOK „FENNTARTÁS MARKETING”  Turisztikai bevételek.  Vállalkozók hozzájárulása.  Reklámbevételek, örökbefogadás.  Turisztikai pályázati támogatások.