Múzeumpedagógia Komárom, 2011. 07 11-16. Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ami a Tiéd.
Advertisements

„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
• Kiemelt céljaink, feladataink • Megvalósult programjaink képekben
Országos Múzeumandragógiai Konferencia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
„Egy kép többet mond ezer szónál!”
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Ihász Gábor Általános Iskola
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Burai Béla Történelem Szakkör december 4.. Mi a szakkör? - iskolán (órákon) kívüli tevékenységi forma - más országokban már több évtizede működik.
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A tudatos zenehallgatás
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
A pedagógus.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Túl az első lépéseken... II. Múzeumandragógiai konferencia Budapest október 17. (TÁMOP /B) -- Bodolai Mária Speciális csoportok a Damjanich.
Média és múzeumandragógia Szabó József. A múzeum fő feladatai a muzeális anyag gyűjtése, rendezése és feldolgozása; a gyűjtemények elhelyezése, nyilvántartása.
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Gyere velünk testvériskolánkba,a németországi Olpe városába !!! Hozd magaddal a barátodat is! Német és/vagy angol nyelvtudás el ő ny, de nem kötelez ő.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A szövegértési feladatok összeállítása
Bolyai-hét Iskolánkban idén is megrendezzük a nagy hagyománnyal rendelkező Bolyai-hetet. Az idei rendezvénysorozat időpontja: december 12–16.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Szakmai gyakorlat Németországban CHEMNITZ 2011 júl. 31-aug 27 8 keresked ő, 8 szakács, 8 „ügyviteles”
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
JÓ REGGELT !.
(Angyali) kalandozás a barokk Gödöllőn avagy múzeumpedagógiai foglalkozások a Gödöllői Városi Múzeumban.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Drámajáték a magyarórán
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
LEGO Dacta program.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Mit mesél a Bécsi-erdő? Deutschlehrerkurs ActiLingua Academy, Bécs, Ausztria A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Az online tárlatvezetés módszere
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Szeretettel köszöntjük
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Múzeumpedagógia Komárom,

Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés - identitástudat kialakítása - …

Mi maradt meg az emlékeinkben gyermekkorunk múzeum látogatásából? ??? meleg volt Pisti állandóan piszkált Verának divatosabb volt a sportcip ő je, mint az enyém éhes voltam mikor megyünk a vásárosokhoz …

Miért? A hagyományos múzeumlátogatások befogadó, szemlélő, tiltó (hozzányúlni TILOS) szemléletű, a gyerekek szempontjából passzív tevékenység A legnagyobb érdekessége a tárlatvezetés

Mi a múzeumpedagógia lényege? Aktív, felfedez ő ként élményeket megél ő tevékenység Feltáró jelleg ű Játékos tevékenységeken alapuló a gyerekek logikai gondolkodásának a fejlesztésével egybekapcsolt kirándulás A megszokott környezetb ő l kilép ő ismeretszerzés …

Mit szólnak ehhez a múzeumok? Akkor amikor,…. kevés látogató profit orientált tevékenység továbbélési forma

Arra kaptunk lehetőségeket, ötleteket, hogy… Mindenütt meg lehet szervezni az oldottabb, titok feltáró lehetőségeket. A pedagóguson múlik akarjuk-e, hogy ne egy öncélú kipipált, teljesített feladat legyen a kirándulások legunalmasabb pontja, hanem az ismeretek szerzésének játékos terepe.

Lehet másképp??? Élményszerzés Felfedezés Titokzatosság Önálló ritmus Barátokkal együttes vagy önálló munka Versengés

Mit nyerhetünk vele? Egy-egy látogatás több tantárgy ismeretanyagát is érintheti Fejleszthető: - a gondolkodás - kooperativitás, társas kapcsolatok - megfigyelő képesség - fantázia - finommotorika - …

A következő kérdéseket vetettük fel: Hogyan lehet a m ű alkotást közel hozni a gyerekekhez? Hogyan segítjük a lokálpatriotizmust a m ű vészeti neveléssel? Hogyan lehet a kézm ű ves technikákkal fejleszteni az identitástudatot? Hogyan lehet a múzeumokban rajzórát tartani? Hogyan használhatjuk oktatási célokra a múzeumokat?

A vizualitás eszközként való felhasználása, használata segít élményszerűvé tenni az ismeretszerzést és a feldolgozást, mind a tanárnak, mind a diáknak

Köszönjük, hogy figyeltek rám, ránk….most és az elmúlt hét alatt. Vizuális csoport Csoportvezet ő : Maticsek Regina