ÉV VÉGI TÁJÉKOZTATÓ 2009. december 16..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Somogy megyei projektek
5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged augusztus 5.
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Várpalota elkerülő építése
műszaki osztályvezető
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
általános vezérigazgató-helyettes
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A tételek eljuttatása az iskolákba
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Galovicz Mihály, IH vezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Év végi sajtótájékoztató
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
BERUHÁZÁSAINK február 24..
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
Szajol-Püspökladány vasútépítés Szajol–Kisújszállás vonalszakasz pályaépítési munkái Kisújszállás–Püspökladány vonalszakasz pályaépítési.
Készítette: Koleszár Gábor
Előadás másolata:

ÉV VÉGI TÁJÉKOZTATÓ 2009. december 16.

2009 – Kicsit másképp BENCHMARKING NIF ZRT. ISMERTSÉGE

Benchmarking

Benchmarking - ötlet társaságunk 2009-2010. évi stratégiájában kiemelt szerepet szánt a szakmai működés fejlesztésének és a hatékonyság javításának a NIF Zrt. és az általa végzett tevékenység egyaránt egyedi a magyar gazdasági életben, így mindenképpen szükségesnek látszik egy megfelelően kiválasztott nemzetközi körrel történő összehasonlítás, információcsere, ami a kivitelezési paraméterek, valamint költségek tekintetében is eligazodást biztosíthat teljesítményünk mérésekor, fejlesztésekor ennek érdekében feltérképeztük az Európán belül infrastruktúra fejlesztéssel foglalkozó társcégeinket és indítottuk el Benchmarking projektünket

Benchmarking - cél Vizsgálódásunk fő célja egy olyan autópálya közvetett és közvetlen költségeket összehasonlító adatbázis létrehozása, ami tartalmazza több (11) európai ország kivitelezéssel kapcsolatos műszaki, minőségi és költségadatait, továbbá segíthet választ adni hazánkban az autópálya építéssel kapcsolatban a leggyakrabban feltett kérdésre, „Miért ilyen drága az autópálya építés nálunk?”

Benchmarking - lépések 10 ország részére küldtük el a dokumentációt, amely 2006 után forgalomba helyezett autópályák adataira kérdez rá az alábbiak szerint: műszaki paraméterek: koronaszélesség, sávok száma, műtárgyak, csomópontok száma, tervezési sebesség, stb. szerződéssel kapcsolatos kérdések: garanciák, előlegek, számlázási feltételek, közbeszerzés, EU forrás felhasználás stb. költségek: építési költség, előkészítési feladatok, területszerzés, régészet, tervezés költségei, önkormányzati, hatósági igények, kapcsolódó beruházások költségei, stb.

Benchmarking - helyzet a válaszok folyamatosan érkeznek társaságunk felé, az adatok elemzése, rendszerezése folyik Terveink szerint 2010 tavaszára az összegyűjtött adatok, alapján remélhetőleg elmondható és igazolható lesz „A Magyarországi autópálya építés költségei európai viszonylatban a középmezőnyben foglalnak helyet”

Főbb eredmények a többség szerint Magyarország közlekedési infrastruktúrája megfelel a térség átlagának. Mindemellett úgy vélik fejlődött is az utóbbi években: 13% szerint sokat fejlődött a magyar közlekedési infrastruktúra, míg további 61% szerint fejlődött ugyan, de nem eleget fejlesztendő területnek a közutakat tartják a válaszadók, a legfontosabb, legsürgetőbb feladatként az útfelújítást, valamint az úthálózat fejlesztését határozzák meg. ugyanakkor az autópálya-hálózattal alapvetően elégedettek, így nem meglepő, hogy kevésbé érzik sürgetően fejlesztendő területnek

Főbb eredmények az infrastrukturális beruházásokat támogatja a magyar közvélemény: közel minden második válaszadó vélekedik úgy, hogy az ország kevesebbet költ infrastrukturális fejlesztésekre a kelleténél, mely arány lényegesen magasabb az elmúlt évben tapasztaltnál A többség vallja, hogy az infrastruktúra-fejlesztés megtérülő beruházás. Nincs hatással e vélekedésre a gazdasági válság sem, mert a válaszadók úgy gondolják, hogy nem ezeken a kiadásokon kellene az országnak spórolnia Bár az autópályák megítélése igen pozitív Magyarországon, az építésüket inkább negatív vélekedések kísérik. Általánosnak tekinthető a vélemény, miszerint túl drágán épülnek hazánkban az autópályák, mely a korrupciós ügyeknek, a politikai alkuknak köszönhető. Ráadásul évről évre egyre erősebben rögzülnek e vélemények a magyar lakosság körében. Természetesen sokan ismerik fel az autópályák közvetlen és közvetett előnyeit is, mint a városokon áthaladó teherforgalom enyhítése, vagy az ország versenyképességének növekedése. Mindemellett vannak, akik szerint inkább a közutakat vagy a vasutat kellene fejleszteni az autópályák helyett

Infrastrukturális területek fejlettsége 27 25 22 10 12 8 4 5 7 48 57 56 36 54 41 31 38 26 9 11 19 35 37 2 3 14 16 21 6 44 18 internet ellátottság kábeltévé hálózatok vezetékes gázellátás légi közlekedés autópályák városi tömegközlekedés vasúti teherszállítás vasúti közlekedés közúthálózat bicikliutak 0% 20% 40% 60% 80% 100% nagyon jó inkább jó inkább rossz nagyon rossz NT/NV N=teljes minta, 1000 fő

A közlekedési infrastruktúra jelenlegi helyzetének és fejlesztésének megítélése a többség szerint Magyarország közlekedési infrastruktúrája megfelel a térség átlagának – így vélekedett a megkérdezettek több mint fele. Ugyanakkor jobbnak alig 4%, rosszabbnak 40% tartja a magyar közlekedési infrastruktúrát, mint a környező országokban a többség érzékel fejlődést e területen: 13% szerint sokat fejlődött, míg további 61% szerint fejlődött ugyan, de nem eleget a magyar közlekedési infrastruktúra az utóbbi években

NT/NV 5% 4% 51% 40% jobb a térség átlagánál rosszabb, mint a térség átlaga megfelel a térség átlagának N=teljes minta, 1000 fő Magyarország közlekedési infrastruktúrájának fejlettsége összehasonlítva a térség országaival

3 5 53 65 43 32 42 2007 2008 2009 0% 20% 40% 60% 80% 100% jobb nem lát különbséget rosszabb N=teljes minta Magyarország közlekedési infrastruktúrájának fejlettsége összehasonlítva a térség országaival

Fejlesztési területek fontossága 1 3 5 4 7 8 10 12 16 13 14 20 27 42 38 37 34 25 66 41 29 6 22 Útfelújítás, karbantartás Közúthálózat fejlesztése Városi tömegközlekedés fejlesztése Vasúti személyszállítás fejlesztése Vasúti teherszállítás fejlesztése Autópálya-építés Hajózási, vízi szállítás fejlesztése 0% 20% 40% 60% 80% 100% egyáltalán nem fontos inkább nem fontos fontos is, meg nem is inkább fontos nagyon fontos NT/NV N=teljes minta, 1000 fő

Elégedettség az út- és vasútépítésekről szóló tájékoztatásokkal NT/NV 7% 43% 33% 9% teljesen elégedett inkább elégedetlen N=teljes minta, 1000 fő inkább elégedett nagyon elégedetlen átlag négyfokú skálán: 2,5 Elégedettség az út- és vasútépítésekről szóló tájékoztatásokkal

Autópályák és autópálya-építések Bár az autópályák megítélése igen pozitív Magyarországon, az építésüket inkább negatív vélekedések kísérik. Általánosnak tekinthető a vélemény, miszerint túl drágán épülnek hazánkban az autópályák (85%), mely a korrupciós ügyeknek (84%), a politikai alkuknak (66%) is köszönhető, s általánosak a botrányok (83%) Ráadásul évről évre egyre erősebben rögzülnek e vélemények a magyar lakosság körében. Figyelemre méltó, hogy sikertörténetként alig 41% gondol a az autópálya-építésekre, még leginkább a nők és az idősebbek mindemellett vannak, akik szerint inkább a közutakat (74%) vagy a vasutat (49%) kellene fejleszteni az autópályák helyett

Autópályák és autópálya-építések 2 3 7 4 10 18 5 12 17 15 11 32 28 23 30 36 37 42 31 62 54 53 41 33 19 13 9 Magyarországon túl drágán épülnek az autópályák. 0% 20% 40% 60% 80% 100% egyáltalán nem ért egyet inkább nem ért egyet inkább egyetért teljesen egyetért NT/NV N=teljes minta, 1000 fő Az autópálya-építések körül állandóan korrupciós ügyek vannak Magyarországon túl sok botrány árnyékolja be az autópálya-építéseket Az autópályák jelentősen csökkentik a településeken áthaladó teherforgalmat. Magyarországon már elég autópálya van, inkább a közutakat kellene fejleszteni Az autópályák nyomvonalát a politikai alkuk határozták meg, nem az ésszerűség Magyarország versenyképességét jelentősen növelik az autópálya-építések Az autópálya-építések helyett inkább a vasutakat kellene fejleszteni Az autópálya-építés az utóbbi évek sikertörténete Magyarországon Autópályák és autópálya-építések

Elégedettség az út- és vasútépítésekről szóló tájékoztatásokkal N=teljes minta 2007 2008 2009 változás 2009/2008 Magyarországon már elég autópálya van, inkább a közutakat kellene fejleszteni. 8 30 52 22 Magyarországon túl drágán épülnek az autópályák. 59 63 80 17 Magyarországon túl sok botrány árnyékolja be az autópálya-építéseket. 51 74 11 Az autópálya-építések körül állandóan korrupciós ügyek vannak. 61 68 76 Magyarország versenyképességét jelentősen növelik az autópálya-építések. 55 58 -2 Az autópályák jelentősen csökkentik a településeken áthaladó teherforgalmat. 49 60 Az autópályák nyomvonalát a politikai alkuk határozták meg, nem az ésszerűség. 37 44 -5 Az autópálya építések helyett inkább a vasutakat kellene fejleszteni. -6 12 7 Az autópálya-építés az utóbbi évek sikertörténete Magyarországon. -1 16 -17 átlag 35 47 50 3 * mérleg: a pozitív válaszok és a negatív válaszok különbsége Elégedettség az út- és vasútépítésekről szóló tájékoztatásokkal

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a NIF Zrt. nevét minden második megkérdezett ismerte saját bevallása szerint, s ezzel a 2008-as eredményekhez képest duplájára nőtt az ismerők aránya A megkérdezettek mintegy fele nem tudta megmondani, hogy mivel foglalkozik a NIF Zrt. Akik említettek tevékenységi kört, azok leggyakrabban a közutak építését, fejlesztését (18%), valamint az infrastruktúrafejlesztést (14%) mondták. Kimondottan autópálya-építéssel és fejlesztéssel a magyar felnőtt lakosság 9 százaléka szerint foglalkozik az NIF Kevesen tudták az NIF munkáját érdemben értékelni. Minden második válaszadó egyáltalán nem mondott véleményt, s további 26% inkább közepesre értékelte a NIF Zrt. munkáját. 12% szerint jól, míg összesen 8% szerint végzi rosszul a dolgát az NIF Zrt.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a 18 évnél idősebb magyar lakosság 43 százaléka véli úgy, hogy az NIF Zrt. egyre ismertebbé válik az emberek körében mindemellett csak minden negyedik megkérdezett gondolja, hogy az NIF Zrt. egy jóhírű cég a NIF Zrt. tájékoztatásáról a megkérdezettek közel harmada véli úgy, hogy időben történik

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 43 30 24 20 40 60 80 100 N=teljes minta, 1000 fő Az NIF Zrt. egyre ismertebbé válik az emberek körében Az NIF Zrt. időben tájékoztatja az embereket a beruházásokról, fejlesztésekről Az NIF Zrt. egy jóhírű vállalat Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

KÖZÚT – 2009-ben

Átadások 61. számú főút Tolna megye határától Kaposvár elkerülőig tartó szakaszának burkolat erősítése Hossz: 14 634 m Szerződéses összeg: 771.132.484,- Ft + Áfa 61. számú főút Kaposfőtől Pálmajorig tartó szakaszának burkolat erősítése Hossz: 10 km Szerződéses összeg: 606.799.471,- Ft + Áfa 86. számú főút Vát elkerülő szakasz (távlati M86 nyomvonalán) Hossz: 4 560 m Szerződéses összeg: 2.677.290.728,- Ft + Áfa

Átadások 88. számú főút Sárvár elkerülő Hossz: 3,5 km Szerződéses összeg: 557.811.522,- Ft + Áfa 8. számú főút Márkó elkerülő szakasz Hossz: 4 km Szerződéses összeg: 4.007.293.265,- Ft + Áfa Jászberény elkerülő II. ütem Hossz: 2 695 m Szerződéses összeg: 456.110.063,- Ft + Áfa

Átadások 33. számú főút Hortobágy átkelési szakasz burkolat erősítése és a műemléki védettség alatt álló Hortobágyi Kilenclyukú híd Hossz: 2,6 km Szerződéses összeg: 524.975.000,- Ft + Áfa 86. számú főút burkolat erősítése és négysávosítása (77,8 – 79,0 km szelvény) Hossz: 1 440 m Szerződéses összeg: 432.635.370,- Ft + Áfa 8119. jelű út átépített szakaszok és a Bridgestone körforgalmú csomópont Hossz: 4 222 m Szerződéses összeg: 730.663.332,- Ft + Áfa

Átadások 4. számú főút Szabolcs – Szatmár – Bereg megyei nem engedély köteles szakaszai Hossz: 15,4 km Szerződéses összeg: 1.086.998.921,- Ft + Áfa Műemléki védelem alatt álló gyulai Bárdos Híd felújítása Szerződéses összeg: 71.329.661,- Ft + Áfa

Elkezdtük 61. számú főút Nagykanizsa elkerülő 3 290 m hossz, 2x1 sáv, gyalogos vasúti átjáró, körforgalmi csomópont Szerződéses összeg: 1.568.573.196,- Ft + Áfa 71. számú főút Keszthely elkerülő 1 km hossz, 2x1 sáv, 2 db körforgalmú csomópont Szerződéses összeg: 1.463.032.939,- Ft + Áfa 86. számú főút 11,5 tonnás burkolaterősítése Csorna – Mosonmagyaróvár között 33,075 km főút burkolat megerősítése 11,5 tonnás tengelyterhelésre, 3 150 m teljes burkolatcsere, 5 db forgalomcsillapító sziget, 1 csomópont, 2 híd, 22 buszöböl építése Szerződéses összeg: 1.944.828.048,- Ft + Áfa

Elkezdtük 4. számú főút Hajdú-Bihar megyei szakaszok Burkolat megerősítése 11,5 tonnás tengelyterhelésre 26,4 km hosszon, Keleti Főcsatorna híd felújítása, 4 darab csomópont kiépítése pályafelületen, 2 230 m hosszon közvilágításai hálózat építése Szerződéses összeg: 2.740.693.553,- Ft + Áfa 76. számú főút 11,5 tonnás burkolaterősítés, Zala megyei szakasz (27,2 – 53,9 km szelvények között) 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolaterősítés Szerződéses összeg: 4.587.529.721,- Ft + Áfa 86. számú főút Szombathely – Vát szakasz 9,2 km hosszon 2x2 sáv építése Szerződéses összeg: 3.972.415.252,- Ft + Áfa

Elkezdtük Szeged, Nyugati elkerülő út III. ütem Debrecen elkerülő 1,3 km hosszú 2x1 sávos elkerülő út építése, vasúti felüljáró, egy körforgalmú csomópont Szerződéses összeg: 1.318.338.199,- Ft + Áfa Debrecen elkerülő 11,9 km hossz, vadátjáró építése, 1 855 méteren zajárnyékoló fal megépítése, 1 darab vasút feletti híd Szerződéses összeg: 3.393.325.349,- Ft + Áfa 4. számú főút Szabolcs – Szatmár - Bereg megyei építési engedélyköteles szakaszai Burkolatmegerősítés 26,4 km-en, ebből 2 km új nyomvonal, 4 darab csomópont építés Szerződéses összeg: 2.098.500.000,- Ft + Áfa

Elkezdtük 81. számú főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítés 1 446 m, három csomópont építése Szerződéses összeg: 1.418.994.674,- Ft + Áfa 62. számú főút különszintű kereszteződése a Budapest – Nagykanizsa vasúti vonallal 1 215 m új 2x1 sávos út kialakítása, Szerződéses összeg: 747.965.824,- Ft + Áfa 67. számú főút Kaposfüred elkerülő 1 km 2x2 sáv, 3,8 km 2x1 sávos aszfalt burkolatú út, 3 db körforgalmú csomópont, 2db különszintű keresztezés Szerződéses összeg: 1.984.432.342,- Ft + Áfa

Elkezdtük 86. számú főút Szeleste elkerülő 3,760 km hosszon 2x2 forgalmi sáv kiépítése új nyomvonalon Szerződéses összeg: 2.495.981.017,- Ft + Áfa 85. számú főút Enese elkerülő 7 km hosszon 2x2 sáv kiépítése, 2 db csomópont, 5 db aluljáró Szerződéses összeg: 5.795.527.717,- Ft + Áfa 451. számú főút Csongrád várost délről elkerülő út 4,5 km hosszon, 2x1 forgalmi sávos elkerülő út építése Szerződéses összeg: 1.313.500.000,- Ft + Áfa

Elkezdtük Záhony térség belső közúti infrastruktúrájának fejlesztése 5,5 km hosszon 2x1 forgalmi sávos út építése Szerződéses összeg: 837.800.000,- Ft + Áfa 61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolaterősítése (IV. szakasz) Burkolaterősítés hossza 32 km Szerződéses összeg: 2.375.963.000,- Ft + Áfa 61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolat erősítése Burkolat erősítés a 138+300 – 154+600 km szelvények között, Nagybajom belterületén ívkorrekció, egy körforgalom kialakítása Szerződéses összeg: 969.352.780,- Ft + Áfa

Elkezdtük 21. számú főút előzési szakaszok építése VI – VII. ütem Meglévő út négynyomúsítása Szerződéses összeg: 1.178.664.264,- Ft + Áfa 86. számú főút Zala megyei szakaszának 11,5 tonnás burkolat erősítése 28,75 km hosszon 11,5 tonnás burkolatmegerősítés, hídfelújítás Szerződéses összeg: 3.457.922.456,- Ft + Áfa 74. számú főút Nagykanizsa – Palin városrész elkerülő szakasz 4 486 m hosszon 2x1 sáv építése Szerződéses összeg: 1.387.760.618 Ft + Áfa

Elkezdtük 1401. jelű út Halászi Mosoni-Duna híd építése Szerződéses összeg: 487.806.938,- Ft + Áfa

2010-es tervek Két Ipoly híd 37. számú főút Szerencs átkelési szakasz Szécsény – Pető és Ráróspuszta, Rárós települések között közúti híd és a kétoldali útkapcsolat építése 37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója 27+310 – 28+333 km és 28+510 – 29+950 km szelvények közötti szakasz rekonstrukciója, 2x2 sávra történő szélesítés, 1 db körforgalmú csomópont Villány elkerülő út 4,4 km hossz, déli és keleti elkerülőút 86. számú főút 11,5 tonnás burkolat erősítése (Vas megyei szakasz) 19,7 km hosszon burkolaterősítés, melyből 3 km 2x2 sáv bővítés

2010-es tervek Bugyi nagyközséget elkerülő út I. szakaszának építése A beruházás az 5202. – 5206. utak között épül, új nyomvonalon, 5,4 km hosszban 31. számú főút 11,5 tonnás burkolaterősítése (Pest megye) 9 km hosszban a főút 11,5 tonnás megerősítése 41. számú főút Vásárosnamény – Beregsurány közötti szakasz 11,5 tonnás megerősítése (I. ütem) 12 km megerősítés, 6 db kishíd szélesítése 76. szám főút Hévíz elkerülő út 1. és 4. szakaszai 10,67 km, melyből 7,125 km új nyomvonal

2010-es tervek 47. számú főút Mezőberény – Békéscsaba közötti szakasz burkolat erősítése 11,5 km hosszú 2x1 sávos út 85. számú Győr – Enese szakasz 6,8 km 2x2 sáv 85. számú főút Enese – Csorna 4,2 km 2x2 sáv Csepel szigeti gerincút M0 autóút és Lórév közötti szakasz I. ütem 11,5 km 2x1 sáv, vasút felett felüljáró

2010-es tervek 65137. számú út Balatonendréd – Lulla, Lullai bekötő út 9 649 m 2x1 sáv és 5 600 m 2x1 sáv Vásárosnaményi új híd 62. számú főút Perkáta elkerülő 5,9 km 2x1 sáv, 1 körforgalom, 1 patakhíd 72. számú főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítés Balatonfűzfő – Veszprém 5,6 km hosszon a burkolat megerősítése

Gyorsforgalmi – 2009-ben

M43 AUTÓPÁLYA SZEGED – MAKÓ KÖZÖTTI SZAKASZ Amiken dolgozunk M43 AUTÓPÁLYA SZEGED – MAKÓ KÖZÖTTI SZAKASZ - az M43 autópálya: 2x2 forgalmi sáv + leállósáv keresztmetszeti kialakítás - szakasz hossza: 31,6 km autópálya, 7,0 km főút - a teljes hossz kivitelezésének véghatárideje: 2010. augusztus 31. M31 AUTÓPÁLYA az M0 útgyűrű és az M3-as autópályák közötti átkötés 2x2 forgalmi sáv és leállósávok - a szakasz hossza: 12,4 km - a szakaszon 21 db műtárgy épül, ebből 1 db kisebb völgyhíd és egy hosszabb ökológiai átjáró - a kiépítendő csomópontok száma: 2 db (3. sz. főút-M31 és M3-M31) - a nyomvonal bevágásokban és töltéseken halad

Amiken dolgozunk M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR M1 és az M6 autópálya közötti szakasz Hossza: 2,7 + 6,6 = 9,3 km Műtárgyak száma a 2+840 és 9+400 szakaszon: 8 db Csomópontok száma: 2 db 51. számú főút – M5 autópálya közötti szakasz Hossza: 6,3 km Műtárgyak száma: 5 db Csomópontok száma 2 db M6 autópálya – 51. számú főút közötti szakasz A beruházás még nem kezdődhetett meg - Közbeszerzési Döntőbizottság Hossza: 11,06 km Műtárgyak száma: 11 db (kettő folyami nagyhíd: Hárosi Dunahíd, Soroksári Dunaág-híd) Csomópontok száma 3 db

4. számú főút Kisújszállás elkerülő (leendő M4 gyorsforgalmi út) Amiken dolgozunk 4. számú főút Kisújszállás elkerülő (leendő M4 gyorsforgalmi út) Hossz: 11,35 km 2×1 forgalmi sávos főút Kiemelt műtárgy: felüljáró a Kisújszállás – Kál - Kápolna és a Budapest – Nyíregyháza vasútvonal felett Rákospalotai Határút Kiépítés jellege: 2x2 forgalmi sávos főút Hossza: 2 225 m Csomópontok száma: 2 db (körforgalmú) Műtárgyak száma: felüljáró 1 db

M7 ap. Pusztazámor - Tárnok közötti csomópont Amiken dolgozunk M7 ap. Pusztazámor - Tárnok közötti csomópont Az autópálya csomópont első üteme, a pusztazámori szemétlerakó működését biztosító félcsomópont 2000. évben kiépítésre került. A teljes értékű csomópont kiépítése teszi majd lehetővé Pusztazámor és Tárnok valamint a 8104. j. út kapcsolatát az M7 autópályával. A beruházás során feladat az M7 autópálya jobb pálya felhajtóág, valamint bal pálya lehajtóág megvalósítása, összekötése a már meglévő csomóponti elemekkel.

2010-es tervek TERVEZÉSEK: M0 autóút nyugati szektor tervezés Kb. 18 km 2x2 forgalmi sávos autóút M0 autóút északi szektor tervezés 10. - 11. számú utak közötti 8 km hosszú 2x2 sávos út, amiből 5,5 km alagút Budakalász elkerülő út tervezés 5 km 2x1 sáv Pomáz várost elkerülő út tervezés

2010-es tervek Szentendrei tehermentesítő út tervezés 5 km 2x1 sáv Aquincumi átkötés tervezés 1,5 km 2x1 sáv, Szentendrei úti kapcsolattal M4 Abony – Fegyvernek – Püspökladány – Nagykereki tervezés 155 km 2x2 sáv M44 Kecskemét – Tiszakürt – Kondoros - Békéscsaba tervezés és előkészítés 120 km 2x2 sáv

2010-es tervek M8 gyorsforgalmi út Lepsény (M7) - Dunaújváros közötti és a Dunavecse (51. számú főút) - Kecskemét (M5) közötti szakasz tervezés A két szakasz: M8 gyorsforgalmi út Lepsény (M7) - Dunaújváros (30+500-89+000 km. sz.) között (59 km) M8 gyorsforgalmi út Dunavecse (51. sz. főút) - Kecskemét (M5) (133+000-182+400 km sz.) között (49 km) M8 gyorsforgalmi út Kecskemét - Szolnok közötti szakasz tervezés kb. 46 km 2x2 sáv

2010-es tervek M9 gyorsforgalmi út Szombathely – Vasvár - Nagykanizsa – Kaposvár - Szekszárd – Szeged közötti szakasz tervezés kb. 300 km 2x1 sáv 8. számú főút Székesfehérvár nyugati elkerülő tervezés 7 km 2x2 sáv ÉPÍTÉSEK M3 gyorsforgalmi út Nyíregyháza - 49. számú főút közötti szakasz Hossz: 33,8 km 2x2 forgalmi sávos aszfalt burkolatú autópálya, új nyomvonal, 130 km/h tervezési sebesség Műtárgy: 23 db, ebből 7 db felüljáró (2 db közúti, 1 db vadátjáró, 2 db vízfolyás felüljáró, 2 db vízfolyás és vadátjáró), valamint 16 db aluljáró (14 db közúti és 2 db vadátjáró)

2010-es tervek M3 gyorsforgalmi út 49. számú főút - Vásárosnamény közötti szakasz 11 km 2x2 forgalmi sávos aszfalt burkolatú autópálya, új nyomvonal, 130 km/h tervezési sebesség M9 autóút 51. és 54. számú főutak közötti szakasz 12,3 km hosszon 2x1 (a csomópontok környékén 2x2) forgalmi sáv, tervezési sebessége: 110 km/h, műtárgy: 10 db M2 Budapest – Vác közötti szakasz bővítése (Dunakeszi, Sződligeti bekötő úttal) 19,2 km meglévő pálya 2x2 sávra történő fejlesztése, 7,5 km bekötő út építése

2010-es tervek M43 Makó – országhatár 23,1 km 2x2 sáv, 130 km/h tervezési sebesség, 18 darab műtárgy, amiből 12 darab aluljáró és 6 darab felüljáró 251. számú főút Füzesabony – Maklár 2,6 km, korrekció és burkolat megerősítés M0 Keleti szektorhoz kapcsolódó Csömör Rét utca bekötése 2,24 km 2x1 sáv

Átadások Pilis állomás átépítése, valamint a Pilis - Albertirsa vonalszakasz felújítása 9 km hosszú kétvágányú, villamosított vonalszakasz korszerűsítése, Pilis állomás átépítése, utasperonok, peronaluljáró, vonali sebesség: 120 km/h Szerződéses összeg: 5,4 Mrd Ft bruttó Bagod – Andráshida – Zalaegerszeg vonalszakasz korszerűsítése 7 km hosszú egyvágányú vasúti pálya részben új nyomvonalon, Andráshidán új állomás építése, Zalaegerszeg - Ola új megállóhely, vonali sebesség: 120 km/h Szerződéses összeg: 6,6 Mrd Ft bruttó Zalaegerszeg - Ukk vonalszakasz korszerűsítése 35 km hosszú egyvágányú vasúti pálya ívkorrekciókkal, 3 vasútállomás, 4 megállóhely felújítása, átépítése, vonali sebesség: 120 km/h Szerződéses összeg: 11 Mrd Ft bruttó

Átadások Budapest Ferencváros – Vecsés vonalszakasz biztosítóberendezés Pestszentlőrinc állomáson új elektronikus biztosítóberendezés létesítése a kapcsolódó vonali sorompó és jelzőberendezések korszerűsítésével, vonali sebesség: 120 km/h Szerződéses összeg: 5,4 Mrd Ft bruttó Szajol – Mezőtúr biztosítóberendezési munkái Szajol, Tiszatenyő és Kétpó állomásokon elektronikus biztosítóberendezés létesítése, távközlő berendezések korszerűsítése, a vonali sorompó- és jelzőberendezések korszerűsítése Szerződéses összeg: 7,7 Mrd Ft bruttó Szajol – Tiszatenyő pályaépítési munkái 8 km hosszú kétvágányú, villamosított vonalszakasz korszerűsítése, építése, 2 vasútállomás felújítása, átépítése, gyalogos-aluljáró, peron, felvételi épület felújítás, vonali sebesség: 160 km/h Szerződéses összeg: 5,5 Mrd Ft bruttó

Átadások Mezőtúr – Gyoma vágány- és biztosítóberendezés korszerűsítés 20 km hosszú kétvágányú, villamosított vonalszakasz korszerűsítése, az állomási biztosítóberendezések felújítása, távközlő berendezések, vonali sorompó- és jelzőberendezések korszerűsítése. Mezőtúr állomáson a villamos-alállomás felújítása is megtörtént, vonali sebesség 160 km/h - 3 vasútállomás felújítása, átépítése (Mezőtúr, Nagylapos, Gyoma) - gyalogos-aluljáró, peron, lift - Körös és Berettyó hidak átépítése Szerződéses összeg: 25 Mrd Ft bruttó

Elkezdtük Ukk - Boba vonalszakasz korszerűsítése 17 km hosszú egyvágányú vasúti pálya ívkorrekciókkal, Boba állomást elkerülő delta-vágány építésével, 2 vasútállomás, 3 megállóhely felújítása, átépítése, vonali sebesség: 120 km/h Szerződéses összeg: 9 Mrd Ft bruttó Zalalövő - Boba vonalszakasz biztosítóberendezés korszerűsítés 80 km hosszú vasútvonalon új elektronikus biztosítóberendezés létesítése a kapcsolódó vonali sorompók korszerűsítésével, váltófűtés építésével. Zalaszentiván, Zalabér-Batyk és Ukk állomásokról távvezérléssel történik a berendezések kezelése Szerződéses összeg: 9,5 Mrd Ft bruttó Bajánsenye-Oh. – Zalalövő – Boba vasútvonal villamosítása 102 km hosszú vasútvonal villamosítási, energiaellátási és térvilágítási munkáinak elvégzése, villamos-alállomás építése Zalaegerszegen

Elkezdtük Tárnok – Székesfehérvár vágányépítési munkák 40 km hosszú vonalszakaszon a pálya, műtárgy- és felsővezeték építése, valamint a kapcsolódó biztosítóberendezési, távközlési, közműkiváltási, kábelkiváltási munkák elvégzése, állomások, megállóhelyek korszerűsítése, peronok, peronaluljárók, vonali sebesség: 120-160 km/h Szerződéses összeg: 65 Mrd Ft bruttó Záhony térségi széles nyomtávú vontatóvágány hálózat 16 km hosszban elsősorban az áruszállításhoz használt vágányok felújítása, az útátjárók korszerűsítése Szerződéses összeg: 5,5 Mrd Ft bruttó

2010-es tervek Bp.-Kelenföld – Tárnok vágányépítési munkák 20 km hosszú vonalszakaszon a pálya, műtárgy- és felsővezeték építése, valamint a kapcsolódó biztosítóberendezési, távközlési, közműkiváltási, kábelkiváltási munkák elvégzése, állomások, megállóhelyek korszerűsítése, új 2. vágány építése, peronok, peronaluljárók, vonali sebesség: 120 km/h Bp.-Kelenföld - Székesfehérvár biztosítóberendezési munkák A vasútvonalon új, távvezérelhető elektronikus biztosítóberendezés létesítése a kapcsolódó vonali sorompók korszerűsítésével, váltófűtés építésével Bajánsenye-Oh. – Boba ETCS-2 létesítése 102 km hosszú vasútvonalon a EU előírásoknak megfelelő, a vonatok biztonságos, emelt sebességű közlekedését elősegítő, egységes rendszer kialakítása, amely megteremti a vasúti közlekedés interoperabilitásának alapfeltételét, vonali sebesség: 120 km/h

2010-es tervek Piliscsaba - Esztergom vágányépítési munkák 20 km hosszú vonalszakaszon a rossz állapotú pálya felújítása, a sebességkorlátozások megszüntetése, vonali sebesség: 60-100 km/h Szajol - Kisújszállás vágányépítési munkák 35 km hosszú vonalszakaszon a vasúti pálya, műtárgy- és felsővezeték hálózat építése, korszerűsítése, állomások, megállóhelyek korszerűsítése, peronok, peronaluljárók, közúti felüljárók építése, vonali sebesség: 160 km/h Kisújszállás – Püspökladány vágányépítési munkák 32 km hosszú vonalszakaszon a vasúti pálya, műtárgy- és felsővezeték hálózat építése, korszerűsítése, állomások, megállóhelyek korszerűsítése, peronok, peronaluljárók, közúti felüljárók építése, vonali sebesség: 160 km/h

BUDAPESTI ELŐVÁROSI VASÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSE Elkezdtük az előkészítést BUDAPESTI ELŐVÁROSI VASÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSE Nyugati pu. csatlakozó vonalszakaszainak és Vác állomás elővárosi célú fejlesztése I./a ütem: Nyugati(kiz.)– Rákospalota - Újpest(bez.) vonalszakasz és Vác állomás fejlesztésének előkészítő munkái (engedélyezési és tendertervek készítése) – a tervezés folyamatban van A Nyugati pu. csatlakozó vonalszakaszainak elővárosi célú fejlesztése I./b ütem: Nyugati pu. fejlesztésének előkészítő munkái (engedélyezési és tendertervek készítése) – a közbeszerzési eljárás megindult Keleti pu. csatlakozó vonalszakaszainak elővárosi célú fejlesztése I./a ütem: Kőbánya-felső állomás (bez.) – Rákos állomás (bez.) vonalszakasz fejlesztésének előkészítő munkái (engedélyezési és tendertervek készítése) – a tervezés folyamatban van A 71.sz. Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztése: Rákospalota-Újpest(kiz) - Vác(kiz) vonalszakasz fejlesztésének előkészítő munkái (engedélyezési és tendertervek készítése) – a tervezés folyamatban van A 100a sz. Budapest-Nyugati pu. – Cegléd – Szolnok vasútvonal kiegészítő elővárosi célú fejlesztése: Kőbánya-Kispest(kiz) - Cegléd vonalszakasz fejlesztésének előkészítési munkái – a közbeszerzési eljárás folyamatban van Az elővárosi vasútvonalak megállóhelyei megközelítésének fejlesztése, a ráhordás feltételeinek javítása: P+R és B+R parkolók, buszfordulók építésének előkészítő munkái – a közbeszerzési eljárás folyamatban van

Elkezdtük az előkészítést Gyoma – Békéscsaba – Lőkösháza vonalszakasz korszerűsítése Megkezdődött a kiviteli és tenderterv, valamint ajánlatkérési dokumentáció műszaki köteteinek elkészítése Győr – Pápa – Celldömölk vasútvonal korszerűsítése, A megvalósíthatósági tanulmányok készítése folyik Székesfehérvár állomás korszerűsítése Az építési engedélyezési eljárás folyik, ezt követi a kivitelezési tervek elkészítése Bp.-Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz korszerűsítése

Köszönjük a figyelmet!