A 4-6 évesek rajzfejlődése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A térábrázolás fejlődése gyermekkorban (1-18 év)
Advertisements

A gyermeki rajzfejlődés főbb szakaszai
A kisgyermek vizuális gondolkodása
DINOSZAURUSZOK „RETTENETES GYÍKOK”.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Egy motívum változásai különböző életkorokban:
Plasztikai ábrázolás a kiskamasz korban Zakar József MOME, 2008.
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Metszetek.
Szárnyas oltárok Szerkezete
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
A mozgóképi elbeszélés
Szakíts magadnak időt…..
Térábrázolás különböző életkorokban
Színkezelés különböző életkorokban Sajó Borbála MOME,2008
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Örkény István és a groteszk
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
A fordítás és a fiktív fordítás vizsgálata hermeneutikai szempontból
AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE
ÖSSZEFOGLALÁS Egy játék és tanulságai Hitünk valósága Minden mindenben.
Speciális tanulási nehézségek
A RAJZOLÁS A GYERMEK SZÁMÁRA TERMÉSZETES KIFEJEZÉSI ESZKÖZ
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
A gyermekrajz a 19. század felfedezése
RENDEZETT VETÜLETEK.
Gyerektematika és gyerekkép-toposzok a képzőművészetben
Az abszolút értékes függvények ábrázolása
Kertész Imre: Sorstalanság
Kárpáti Andrea A VIZUÁLIS TEHETSÉG Kárpáti Andrea
A 4-6 évesek rajzfejlődése
A 6-10 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A konstruáló képesség fejlődése óvodás korban
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Rajzfejlődés-áttekintés
A évesek rajzfejlődése
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
Kárpáti Andrea KIEMELKEDÔ VIZUÁLIS KÉPESSÉGEKET MUTATÓ AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE Kárpáti Andrea
Távirányító A program indítása A munkakörnyezet beállítása A program menürendszere.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Axonometrikus ábrázolás
Szakíts magadnak id ő t Szakíts magadnak id ő t!
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Tűzmadár járt a kertemben, szivárványos, kényes, pázsitomra szállott le a fényességes. Bokraim közt lépegetett aranyos-begyesen, szedegette, emelgette.
Alapszeminárium II. Tréning Jövő. Ezzel fogunk ma foglalkozni !
Mesterséges Intelligencia 1. Eddig a környezet teljesen megfigyelhető és determinisztikus volt, az ágens tisztában volt minden cselekvésének következményével.
Összeállította: Nikli Károly 2013
Összeállította: Nikli Károly
MICA képeken. MICA 1. kísérlet Vettünk 6 db 50x50 pixeles képet. Ezeket 1-1 kétdimenziós sűrűségfügvénynek (2D-hisztogram) fogjuk fel, és importance sampling-gel.
Készítette: Balázs Hanna, Erdélyi Gyula
Bibliaolvasás 1Móz 17,15-21; 18,1-21. Azután ezt mondta Isten Ábrahámnak: Szárajt, a feleségedet ne nevezd többé Szárajnak, hanem Sára legyen a neve!
Nézőpont kérdése… A horizont.
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
a kubizmus kubus = kocka
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Előadás másolata:

A 4-6 évesek rajzfejlődése A gyermekrajz A 4-6 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea karpatian@axelero.hu

V. Löwenfeld: Firkakorszak 2: 4 - 5. év Megjelenik az ábrázolás szándéka: előre közli, mit fog rajzolni és a rajz témáját később is képes azonosítani. JUXTAPOZÍCIÓ: Az irányok véletlenszerűek, a tárgyaknak és dolgoknak nincs meg a felnőtt által látott szemléletes rendje. Az egymáshoz nem kapcsolódó, „szétdobált” elemek azonban a gyermek számára a figura megfelelő ábrázolását jelentik. TRANSPARENCIA = átlátszóság, nem látszó dolgok ábrázolása

Vonalhúzási sorrend változásai egy gyermeknél /J. GOODNOW/ EMBERFIGURÁK

Transzparencia

Szubjektív arányok 5,7 éves fiú: „Én és a madarak” 5,4 éves lány: „Ház pillangóval”

V. LÖWENFELD: PRESEMATIKUS KORSZAK ( 4 - 7 év) Az első ábrák, jelek, formák: ember, nap, ház, állat Szubjektív, érzelmi alapú arányok és színezés Kiterített, egy kompozícióban több nézőpont vagy sávosan egymás fölé sorolt terek Időben egymást követő eseményeket gyakran szalagszerűen egymás után sorolva jeleníti meg. Ideovizuális azaz képzeletvezérlésű ábrázolás: a gyermek nem a látványt, hanem a tárgyról alkotott elképzeléseit és tudását adja vissza. (Ezen alapulnak a rajzos intelligencia tesztek.)