A jegyzetírás. Magyar szólások és közmondások könyvének használata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kutatás és írás © kurtán sándor 2011.
Advertisements

Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Az időjárás megfigyelése
A Föld, időjárás, éghajlat
Tartalmi összefoglalás
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Feldolgozás gondolattérkép segítségével
Szűts József Általános Iskola
Általános könyvtárismeret
Információ feldolgozása
INFORMATIKA KÖNYVTÁRHASZNÁLATI TÉMAKÖR II.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Projekthét a Kassai Úti Általános Iskolában április
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Hagyományos és nem hagyományos dokumentumok a könyvtárban
Könyvtárhasználat.
Tudományos dolgozatírás
EISZ Elektronikus Információszolgáltatás melléklet a Bevezetés a pedagógiai tájékozódásba című ELTE jegyzethez.
A könyvtárak és a könyvek osztályozása
7.ÓRA AZ ÉGÉS ÉS A TŰZOLTÁS
A négy évszak Készitette: Csiki Árpád Tanár: Iftenie Márta Ágnes Iskola:“Constantin Brâncuşi” Technologia Liceum Marosvásárhely, Victor Babes utca 11.
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
A népdalok 27/B.
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
A SZAKDOLGOZAT.
Hasonlósággal kapcsolatos szerkesztések
A dokumentumrögzítés története:
Petőfi Sándor: János vitéz
Gárdonyi Géza: Egri csillagok Dobó esküje
Mesék bűvöletében Az állatmese
Prométheusz történetének feldolgozása
Arany és Petőfi barátsága
Könyvtári ismeretek 5. osztály Készítette: Czékus Lívia
TÁMOP ÉLELMISZER-BIZTONSÁGI ISMERETEK Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
A Számvitel Didaktikája
ELŐADÁS, REFERÁTUM KÉSZÍTÉSE
Informatika 7. Készítette: Kmecs Viktória Harmath Zsolt.
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Cri Du Chat Baráti Társaság
9. osztály Táblák létrehozása. Létrehozás Tervező nézetben  Üres adatbázis létrehozása.  Adatbázis mentése.  Objektumok oszlopban a Táblák sorra kattintunk.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
Légmozgás, csapadékképződés
Cri Du Chat Baráti Társaság
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Könyv-és könyvtárhasználat 8. osztály. Könyvtári katalógusok Könyvtári katalógus Könyvtári katalógus 1. leíró betűrendes katalógus - szerző szerinti leíró.
Az ítélkező munka szolgálatában a Bírósági Könyvtári Rendszer bemutatása.
Dokumentumok  Minden jog fenntartva. A dokumentum A dokumentum: az ismereteket tartalmazó információhordozó. Ez lehet tárgy, könyv, folyóirat,
Dokumentumtípusok. Dokumentum Fizikai egység - lejegyzett, rögzített információ tudás ismeret gondolat történet esemény.
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN Kiss Annamária Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2013.
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtárának katalógusai Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2015 Ruttkay Szilvia
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Biológia emelt szintű érettségi - Kleininger
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Vasas Lívia, PhD 2015 MTMT Vasas Lívia, PhD 2015.
A HIVATKOZÁS SZABÁLYAI ÉS MÓDSZEREI
Dokumentumtípusok.
Vasas Lívia, PhD 2016 MTMT Vasas Lívia, PhD 2016.
Elektronikus szótárhasználat
Hatékony és pontos munkavégzés
Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT)
Novemberi körséta a Mecsekben
Készítette: Juhász Judit
Digitális tankönyvtár
Vasas Lívia, PhD 2015 MTMT Vasas Lívia, PhD 2015.
Előadás másolata:

A jegyzetírás. Magyar szólások és közmondások könyvének használata Könyvtári ismeretek A jegyzetírás. Magyar szólások és közmondások könyvének használata Készítette: Czékus Lívia TÁMOP-3.1.4/08/2-2009-0207 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés– Innovatív intézményekben

Hogyan készítsünk jegyzetet? Írjuk fel a forrás adatait: szerző, cím, kiadás helye, kiadó, kiadás ideje. Rövid, tömör megfogalmazás. Tagolás gondolatjellel, pontokkal, sorszámokkal. Idézet pontos jelölése: „” + oldalszám. Több jegyzetlap esetén oldalszámozás. Jegyzetek rendezése.

Feladat Írj rövid vázlatot a Platina című szövegből!

Kézikönyvek Szótárszerű ábécérendben vannak a szócikkek Pl. fogalomtárak, ki kicsodák, lexikonok. Tematikus tárgymutató, névmutató, tartalomjegyzék segítik a vissza- kereshetőséget Pl. enciklopédiák, szakkönyvek, tankönyvek.

Feladatok Tanulmányozd a Magyar szólások és közmondások könyvét és a Mi fán terem? című könyvet! Írd le pontosan a két könyv adatait! (szerző, cím, kiadás helye, kiadó, kiadás ideje) b) Melyik csoportba sorolhatók? fogalomtár c) Milyen információkat szerezhetsz belőlük? Szólások és közmondások magyarázata, jelentése.

Szólásmagyarázatok Keresd ki a szólások magyarázatát! Kiszakadt az angyalok dunyhája. Lóg az eső lába. Őszi eső vizet áraszt, tavaszi szél utat száraszt. b) Mi a közös a jelentésükben?

Szólásmagyarázatok a) Keresd ki a szólások magyarázatát! Kiszakadt az angyalok dunyhája. – Nagy pelyhekben esik a hó. Lóg az eső lába. – Látszik a felhőkről, hogy mindjárt esik. Őszi eső vizet áraszt, tavaszi szél utat száraszt. – Ősszel sarat csinál, tavasszal gyorsan felszárad az eső. b) Mi a közös a jelentésükben? Időjárással kapcsolatosak.

Házi feladat Gyűjts 5 szólásmondást a tanulásról, tudásról! Írd le a jelentésüket is!